Caldevwin Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 For å gjøre en lang historie kort: Noen som vet om Samsung 55" LED-TV UE55C6705 er backlit eller edgelit LED? klarer ikke finne noen sider som sier det ene eller det andre. Og som jeg har forstått det så er backlit LED å foretrekke. Komplett.no sier under TV'ens speks at den er "LED-bakgrunnsbelysning", men jeg mistenker at det står på alle LED-TV'er på komplett. Noen som vet om denne har back/edge LED, eller som kan berolige meg med at det ikke har noen praktisk betydning? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Den er edgelit. For å få så tynne TVer som Samsung og LG har må man bruke edge da backlit trenger et par ekstra cm Lenke til kommentar
Caldevwin Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Hvor stor forskjell vil det være mellom edge- og backlit LED? Ser at backlit gjerne koster en del tusen mer enn edgelit. Er det slik at om man først skal kjøpe LED-TV så bør man kjøpe backlit, eller er det fortsatt veldig bra kvalitet med edgelit? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 backlit er en del bedre da hele panelet er lyssatt med dioder. På enkelte edge LED TVer jeg har sett er det synlig at det er mer lysstyrke rundt skjermen en i midten slik at feks hvit er litt grå i midten på skjermen.. Dette er dog ikke stort problem lenger da vi er på andre gen. LED. Personlig vil jeg si at backlit LED ikke er verdt det om budsjettet er under 10000kr. Lenke til kommentar
Caldevwin Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Har sett for meg en grense ved ca 15.000 kr. Av størrelse så er 46" minimum og 55" maksimum. Bruken er hovedsaklig filmseeing og vanlig tv (HD sendinger blant annet). Er en jungel av modeller til salgs, har problemer med å finne en god kandidat. Er heller ikke noen store elkjeder i nærheten med mange TV'er til visning, så det blir vanskelig å bestemme seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå