Gå til innhold

Usb booting for windows 7 64 bit.

Anbefalte innlegg

Hei!

Mulig denne tråden er feilplassert.

Jeg har windows igjennom min arbeidsgiver, og kan installere dette på maskinene mine hjemme og kjøre vpn forbindelse med serveren til jobb (NTNU)

Jeg har ISO fil av windows 7, men får ikke dette til og bli en oppstartsdisk.

Jeg er ikke sikker på om hovedkortet mitt støtter usb som oppstartsdisk/boote fra den.

Jeg har en "gammel" bærbar, som er ca 4 år. Den har jeg installert det på, ifra usb.

Noen tips om hvordan jeg får til dette? må jeg skru opp maskina for og finne detaljer om hovedkort? eller kan jeg finne det andre steder?

Mvh Robert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ISO fil av windows 7, men får ikke dette til og bli en oppstartsdisk.

Vet du hvordan man brenner en ISO DVD? Hvis ikke så er det mulig du bare har lagt inn selve filen, og det nytter ikke. ISO må brennes som image.

Jeg så på nettet at jeg kunne bruke explorer til og brenne.. altså å merke iso filen, for så å trykke på "Brenn" oppe på linja... dette så ikke heller ut til og funke.

Noen tips på hvordan jeg kan brenne ISO ?

Altså, jeg har en iso fil, må bare brenne den filen til en plate med muligheter for booting...

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

Jeg har helt slutta å brenne ISO filer til plater, roter dem bare bort..

Bruker heller WinToFlash

Veldig enkelt, bare velger iso filen, og hvilken port minnepenna står i, så fikser den biffen selv.

Så er det bare å boote opp fra usb, og installere.

Dog usikker på om din maskin støtter booting fra usb, men har vært borti eldre maskiner som kunne det iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...