Gå til innhold

Acer 5830TG - Noe å innvende før jeg kjøper den?

PgUp

Anbefalte innlegg

Trenger en pc jeg kan dra med på studiene (universitet), bør derfor ha god batterilevetid. Den må takle spill som Sc2 og Black Ops med greie instillinger, og Trackmania 2 og TOR når det kommer.

Jeg trenger en pc NÅ ettersom den feite og tungvindte Aceren jeg har nå har helt herpa strømkontakt.

5830TG virker som den komplette pc-en som passer alle mine behov. Noen som har forslag til noe bedre (billigere) eller noen innvendinger før jeg kjøper den?

På forhånd takk.

Link:

http://cdon.no/elektronikk/acer_as5830tg-2414g75mnbb_intel_i5-2410m_4gb_750gb_15.6_w7hp_nvidia®_geforce®_gt_540m-14186920

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste innvendingen jeg har er at alle de nye 3830/4830/5830TG acer modellene throttler under belastning, dvs CPU klokker seg ned. Dette reduserer spillytelsen en del og gir "lag".

Dette er et problem mange bærbare som har sandy bridge CPU sliter med da det virker som de throttler lettere enn forrige generasjon prosessorer, men acer har klart mer problemer med dette enn andre merker så vidt jeg har sett.

Lenke til kommentar

Hm.. Finnes vel måter å stoppe dette? Hvis ikke burde de patche det.

Eneste som kanskje kan hjelpe er en bios oppdatering. Ellers så er eneste alternativ at Acer kommer med en litt oppdatert modell med bedre kjøleløsning som gjør at CPU'en ikke blir så varm og derfor unngår throttling, eller at intel lanserer en oppdatert model ("stepping") av sandy bridge prosessorene som ikke throttler så lett.

Lenke til kommentar

Alienware var litt dyr ja. Endte opp med å bestille 4830TG modellen. Kun siba og cdon som fremdeles selger den, av en eller annen grunn.

2,1KG, 9timer batterilevetid og 2 gb ram på skjermkortet som skal kunnes overklokke til GT550 gjorde at jeg gikk for Aceren. Likte designet bedre og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...