Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Familiebil til max 170 000,-

AvIOn

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk

Til høsten, eller i løpet av sommeren skal vi kjøpe oss vår første bil i forbindelse med at vi har en liten gutt som skal starte i barnehagen til høsten.

Det vi er ute etter er sånn ca:

- Sikker for passasjerer

- God plass i bagasjerom (barnevogn etcetc)

- Gjerne automatgir

- Lite feil (lite sugen på å levere bilen på reperasjon annenhver uke)

- Burde heller ikke ha gått for langt. Burde kunne ha denne bilen i noen år

Noen tips til hva jeg burde se etter? for jeg har null peiling på bilder hehe :)

Mvh

Viktor m/ famile :)

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei godtfolk

Til høsten, eller i løpet av sommeren skal vi kjøpe oss vår første bil i forbindelse med at vi har en liten gutt som skal starte i barnehagen til høsten.

- Sikker for passasjerer

- Gjerne automatgir

Noen tips til hva jeg burde se etter? for jeg har null peiling på bilder hehe :)

Mvh

Noen tips til hva jeg burde se etter?

dette er kun tips til hva du kan se etter

Toyota Prius Executive

fordeler med prius:

1, billigere å kjøre, bruker vesentlig mindre bensin

2, nyere mod 2008

3, automatgir

4, service og sånt på denne vet jeg ikke noe om, men jeg vil tippe at hvis du får en

tilstandsrapport i form av en NAF test at du får svar på det meste som er med bilen

5, pris under 100 000

6, skinnseter - når du har barn er det helt genialt å lett kunne vaske setene uten å måtte ty til rensing

jeg vet ikke noe om hvor stort bagasjerommet på disse er, men jeg tipper du skal klare å få en barnevogn inn uten masse jobb

Endret av tohenrik
Lenke til kommentar

Det er ganske gunstige priser på bilauksjoner nedover i Europa i de landene med høy arbeidsledighet. Helt unødvendig å kjøpe noe eldre enn 2006 modell.

Finn en 2006-modell (eller nyere) familiebil tatt inn fra utlandet som koster mindre enn 100.000 ferdig fraktet til Norge, registrert og alt mulig. Da skal jeg ta av meg min hatt for deg.

Til info: en fiktiv bil, førstegangsregistrert 01.01.2006, som har 100 HK, veier 1400kg og har 1600ccm motor koster det 69 362,00 å ta inn. Det er kun engangsavgiften. I tillegg kommer frakt og moms. Good luck.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Hei godtfolk

- Sikker for passasjerer

- Gjerne automatgir

Mvh

Ta en titt på BMW 5-serie stasjonsvogn. Finner du en uten rust har du en god bil.

Lenke til kommentar

Det er ganske gunstige priser på bilauksjoner nedover i Europa i de landene med høy arbeidsledighet. Helt unødvendig å kjøpe noe eldre enn 2006 modell.

Finn en 2006-modell (eller nyere) familiebil tatt inn fra utlandet som koster mindre enn 100.000 ferdig fraktet til Norge, registrert og alt mulig. Da skal jeg ta av meg min hatt for deg.

Til info: en fiktiv bil, førstegangsregistrert 01.01.2006, som har 100 HK, veier 1400kg og har 1600ccm motor koster det 69 362,00 å ta inn. Det er kun engangsavgiften. I tillegg kommer frakt og moms. Good luck.

Det er mulig å havne omkring 100 tusen totalt, men ikke hvis du skal regne inn det jeg vil definere som egeninnsats, du kan også komme ned mot 62000, slik at du har ca 40 tusen NOK å handle for. Hele egeninnsatsen må du ta på kontoen for lavere verditap, fordi du fikk en bedre pris, ca 50 % under listepris er mulig dersom en gjør et godt kjøp. Det er så mange som ser så mye på det at bilen ikke skal ha gått noe særlig at de heller vil kjøpe et gammelt vrak med lav kilometer.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Det er mulig å havne omkring 100 tusen totalt, men ikke hvis du skal regne inn det jeg vil definere som egeninnsats, du kan også komme ned mot 62000, slik at du har ca 40 tusen NOK å handle for. Hele egeninnsatsen må du ta på kontoen for lavere verditap, fordi du fikk en bedre pris, ca 50 % under listepris er mulig dersom en gjør et godt kjøp.

ikke vits å diskutere engang, you know that and I know that.

Lenke til kommentar

Det er mulig å havne omkring 100 tusen totalt, men ikke hvis du skal regne inn det jeg vil definere som egeninnsats, du kan også komme ned mot 62000, slik at du har ca 40 tusen NOK å handle for. Hele egeninnsatsen må du ta på kontoen for lavere verditap, fordi du fikk en bedre pris, ca 50 % under listepris er mulig dersom en gjør et godt kjøp.

ikke vits å diskutere engang, you know that and I know that.

Jeg regnet på det. Du må hypotetisk finne en octavia stasjonsvogn f.eks , 2006 modell. Billig i utlandet. Trekk fra moms, regn om valuta og du er på ca. 40 tusen NOK, som bringer deg opp mot 100-105 tusen. Det er absolutt minimum og et litt dårlig eksemplar som på en bilauksjon vil gå for halv pris av gjeldende listepris i landet den kjøpes i. Det er slike biler som importeres til Norge av bilforhandlere, så en kan vel like gjerne gjøre det selv.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Det er mulig å havne omkring 100 tusen totalt, men ikke hvis du skal regne inn det jeg vil definere som egeninnsats, du kan også komme ned mot 62000, slik at du har ca 40 tusen NOK å handle for. Hele egeninnsatsen må du ta på kontoen for lavere verditap, fordi du fikk en bedre pris, ca 50 % under listepris er mulig dersom en gjør et godt kjøp. Det er så mange som ser så mye på det at bilen ikke skal ha gått noe særlig at de heller vil kjøpe et gammelt vrak med lav kilometer.

Hvorfor gjør du ikke dette selv? Utifra hvordan du ordlegger deg er jo dette lett som en plett. Når det er så enkelt som du sier kan du jo tjene gode penger på det. Genialt!

Videre er jo drømmen for småbarnsforeldre det å kunne bruke masse tid på å dra til Øst-Europa for å dra på bilauksjon for så å bruke enda litt mer tid på å få bilen til Norge og få den registrert. Småbarnsforeldre har jo så lite å bruke tiden sin på, så dette er jo et perfekt tidsfordriv.

Endret av Kent Touch This
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor gjør du ikke dette selv? Utifra hvordan du ordlegger deg er jo dette lett som en plett. Når det er så enkelt som du sier kan du jo tjene gode penger på det. Genialt!

Videre er jo drømmen for småbarnsforeldre det å kunne bruke masse tid på å dra til Øst-Europa for å dra på bilauksjon for så å bruke enda litt mer tid på å få bilen til Norge og få den registrert. Småbarnsforeldre har jo så lite å bruke tiden sin på, så dette er jo et perfekt tidsfordriv.

Du drar inn Øst-Europa. Jeg skjønner ikke hvorfor. Det jeg snakker om er land som Tyskland, Sverige, Danmark, Spania, osv. Jeg bare sier at det er mulig jeg. 100 tusen. Det dette handler om er at en bilforhandler som skal selge en bil for 160 tusen, skal helst få tak i den bilen for 100 tusen kroner. Det er da en bil som vil gå på finn for ned til ca. 130 tusen. For å greie disse siste kronene er det nødvendig å være kreativ.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Det er nok du som tar feil. Noe av konseptet til leasing selskap er å finne masse feil når bilene leveres tilbake (som koster), og igjen selge bilene for det de er verdt på auksjon, ut fra en nøye oversikt over feil og mangler. Så vil bilene selges av en selger for en merverdi (som er en kunst). All fortjenesten er med på å dekke lokaler, lønn, noe utbedringer, garanti osv, og det er det mulig for en smart bilkjøper å putte den i egen lomme. Dette skjemaet er fra en passat tdi highline med 160 tusen km, 2008 modell som ble solgt for 8200 euro, med moms som kunne trekkes fra om jeg husker rett.

post-158522-0-63708200-1308230113_thumb.jpg

Endret av festen
Lenke til kommentar

Det er nok du som tar feil. Noe av konseptet til leasing selskap er å finne masse feil når bilene leveres tilbake (som koster), og igjen selge bilene for det de er verdt på auksjon, ut fra en nøye oversikt over feil og mangler. Så vil bilene selges av en selger for en merverdi (som er en kunst). All fortjenesten er med på å dekke lokaler, lønn, noe utbedringer, garanti osv, og det er det mulig for en smart bilkjøper å putte den i egen lomme. Dette skjemaet er fra en passat tdi highline med 160 tusen km, 2008 modell som ble solgt for 8200 euro, med moms som kunne trekkes fra om jeg husker rett.

Og dette er altså din anbefaling til en småbarnsfamilie som trenger en familiebil til 100.000.

Bra anbefaling! Du får dessverre ingen stjerne av meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan også anbefale en titt på Mondeo, finnes mange gode alternativer der ute mtp familiebil.

Støtter dette forslaget! Til under 100 000 får du en fin Mondeo stv. Ligger mange av dem på finn. Her er det ett hav av plass inni, samt et stort bagasjerom. Kjøpte selv en 2001 modell for 2mnd siden, så langt er jeg strålende fornøyd! Gog kjøre comfort i forhold til mange andre i klassen. Sjekk dørene og kanalene for rust, og sjekk at bilen blir varm under prøvekjøring. Termostaten har det med å ryke på disse. Serlig på 1.8literen. Dette er ingen dyr eller vanskelig sak å fikse, 1000 kr for termostaten og en liten time i garasjen så er denne byttet. På finn ligger bla. denne 2001 modellen ute for 65000. Du finner nyere modeller også innenfor budsjettet ditt, men denne hadde 2.0literen og skinninteriør.

Lenke til kommentar

Støtter dette forslaget! Til under 100 000 får du en fin Mondeo stv. Ligger mange av dem på finn. Her er det ett hav av plass inni, samt et stort bagasjerom. Kjøpte selv en 2001 modell for 2mnd siden, så langt er jeg strålende fornøyd! Gog kjøre comfort i forhold til mange andre i klassen. Sjekk dørene og kanalene for rust, og sjekk at bilen blir varm under prøvekjøring. Termostaten har det med å ryke på disse. Serlig på 1.8literen. Dette er ingen dyr eller vanskelig sak å fikse, 1000 kr for termostaten og en liten time i garasjen så er denne byttet. På finn ligger bla. denne 2001 modellen ute for 65000. Du finner nyere modeller også innenfor budsjettet ditt, men denne hadde 2.0literen og skinninteriør.

Grei diesel utgave (dog usikker på registerreim, sjekk om denne må byttes snart)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=28958902

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle sammen. Beklager seint svar, men er midt i flytting her... Gidder ikke dra nedover Europa, punktum!

Priusen og Mondeoen så grei ut de, men er lysten på full stasjonsvogn!

Hva burde jeg være obs på med tanke på Mondeo, annet enn registerreim? (dyrt å skifte?)

Lenke til kommentar

Hei godtfolk

- Sikker for passasjerer

- Gjerne automatgir

Mvh

Ta en titt på BMW 5-serie stasjonsvogn. Finner du en uten rust har du en god bil.

Men skal du ha en 5 serie må du jo langt ned på årsmod, har selv en 525 02 mod tilsalgs, og den skal vi jo ha 159000,- for... Og da er det gammel bil for mye peng :)

Har du sett på Renault? Mye bil for pengene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...