Jonern Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Hei. Tar meg friheten til å poste om fasttelefon i mobildelen av forumet Mor oppdaget for et par uker siden at summetonen i hjemmetelefonen var blitt borte. Vi har et trådløst telefonsett, som det fortsatt går fint an å ringe internt med. Men siden jeg ikke har flere (gamle) telefoner i huset som jeg vet virker kan jeg ikke være sikker på om det er brudd i kabelen før eller etter vegguttaket. Jeg har et multimeter, og tenkte at det skal jo være en spenning i telenettet, men får null spenning, både på AC og DC. Noen andre tips til feilsøking som jeg kan gjøre før jeg evt. ringer kundeservice? Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Det er jo bare å ringe kundeservice å høre om det er noe dem kan sjekke fra sin side. Om de ikke kan gjøre det så var det synd, det koster ikke mer enn taksten til telefonselskapet ditt. Utover det ville jeg virkelig prøvd å enten flytte apparatet til et annet hus, eller lånt et hos noen som har et som virker. Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Du bør måle noe spenning på telefon-linja ja, så ingen spenning tder på brudd et sted. Det gjenstår nok bare en telefon til kundeservice ja, og få de til å feilsøke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå