Simen1 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Nei, alle de diskene vi har pratet om her er den vanlige gode gamle paralell ATA standarden. PS. Hovedkortet ditt P4PE kan muligens støtte S-ATA. Dvs. det står "optional" på sidene. Sjekk inni kabinettet og se etter S-ATA kontaktene nederst på bildet på hver sin side av chippen til venstre for det runde batteriet. Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 noen asus kort har støtte for serial ata anbefaler dette pga, mindre dim på kabel = større luftgjennomgang sjekk de siste bokstavene på typen kort elller bedre sjekk manualen og se om det er noen serial ata kontakter på kortet mitt valg: 1 raptor og en seagate til lagring Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Spørs egentlig hva du skal bruke den til. Maxtor-hd'en er raskere enn Seagate'en, men den bråker også MYE mer. hvis du bruker hd'n kun til lagring, er Seagate'en et klokere valg. Hvis du trenger system-disk derimot (disken som c: stasjonen er på), er Maxtor et bedre valg. Når begynte Maxtor diskene å bråke ? Har to stk selv, så vidt jeg kan høre dem når de jobber for fullt. Nå vet jeg jo ikke hvordan det er med de største diskene da, men er vel ikke så stor forskjell da ? Skal du ha system disk, og har S-ATA så er raptor valget .. selv om den er liten Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Jeg har selv nylig gått fra Seagate barracuda IV til Maxtor diamondmax plus 9. Lydnivået er faktisk merkbart høyere, selv om de WD, IBM Fujitsu og Samsung-diskene jeg har hatt før/har i andre PC'er bråker betydelig mer enn maxtoren igjen. (Den gamle Samsung'en på 60GB og WD'en på 20GB er værstingene med en uutholdelig hvinelyd.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå