Izex Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Skal sette opp EN PC til med ADSL på andre siden av betong veggen og kan ikke borre hull i vegg... Løsning - Trådløst, men hva trenger jeg? Den PC'n bak betong veggen skal kunne koble til internett uavhengig av den andre PC'n så da funker ikke trådløst nettverk løsning - Det skal være billig og bra. Har bare denne PC'n med vanlig PCI nettverkskort og ADSL plugget i, ingenting trådløst utstyr enda, bare ADSL på ISDN linje (Skal ha nytt modem om det trengs) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Skal sette opp EN PC til med ADSL på andre siden av betong veggen og kan ikke borre hull i vegg...Løsning - Trådløst, men hva trenger jeg? Den PC'n bak betong veggen skal kunne koble til internett uavhengig av den andre PC'n så da funker ikke trådløst nettverk løsning - Det skal være billig og bra. 1 stk trådløs router og et trådløstnettkort. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Hvordan blir rekkefølgen? Ledning fra ISDN boks - ADSL filter - ADSL modem - Trådløs ADSL router, der ene PC'n kobles til med ledning rett i trådløs routeren? Og så sende signal til den på andre siden av veggen til trådløst nettverks kort... Hvordan fungerer et trådløst aksesspunkt i forhold til trådløs ADSL router? Kan det like godt brukes? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Hvordan blir rekkefølgen? Ledning fra ISDN boks - ADSL filter - ADSL modem - Trådløs ADSL router, der ene PC'n kobles til med ledning rett i trådløs routeren? Og så sende signal til den på andre siden av veggen til trådløst nettverks kort...Jepp, det stemmer.Hvordan fungerer et trådløst aksesspunkt i forhold til trådløs ADSL router? Kan det like godt brukes?Jeg ville uten tvil gått for trådløs router (med mindre du har en bra router fra før). Med den trådløse routeren får man vanligvis med switch (noen ytterst få har hub), brannmur og i det hele tatt flere funksjoner enn et aksesspunkt. En annen fin ting med trådløse routere fremfor aksesspunkt, er at man som oftest kan filtrere trafikken på MAC-nivå - dvs. at du kan forhindre at andre snylter på båndbredden din. Selv har jeg en relativt billig trådløs router fra 3Com (3CRWE51196), og denne er jeg storfornøyd med. Denne er i dag erstattet av en ny model som koster rundt tusenlappen. I tillegg trenger du et trådløst nettverkskort som koster fra 500 og oppover (selv bruker jeg et 3Com PCMCIA-kort til 700 kr som funker finfint). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå