Gå til innhold

Siste Sjekk Av Kompiss Gaming Pc i7 2600K ! PLLZZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En blå katode i et kabinett fylt med røde lys kan bli stygt...

RAMkjøling er så unødvendig som det kan bli. Kun nyttig om du skal drive med vannkjøling og ikke har noen vifter i kabinettet.

i7-2600k er unødvendig for gaming, du har ikke nytte av Hyperthreading for spill. Gå ned til i5-2500k.

Hovedkortet er greit, RAM burde byttes til XMS3-serien med 1600MHz CL9.

Lenke til kommentar

En blå katode i et kabinett fylt med røde lys kan bli stygt...

RAMkjøling er så unødvendig som det kan bli. Kun nyttig om du skal drive med vannkjøling og ikke har noen vifter i kabinettet.

i7-2600k er unødvendig for gaming, du har ikke nytte av Hyperthreading for spill. Gå ned til i5-2500k.

Hovedkortet er greit, RAM burde byttes til XMS3-serien med 1600MHz CL9.

MEN, allt passer sammen ??? :D ( bortsett fra de lysa da )

Endret av martimul
Lenke til kommentar

Ja, alt passer, men bytt kabinett til HAF X som er den nye versjonen av 932, men med støvfilter++. Ville også gjort som Arni90 sier, byttet fra i7 2600k til i5 2500k dersom gaming er hovedfokuset, sparer fort 1500 kr på det. i7 kommer mmer til nytte når du driver med tung videoredigering. i5 overgår sågar i7 i enkelte spill, men det gjelder jo litt begge veier:-)

Vurder også å se på Gigabyte 560 TI SOC som koster 1800 og yter tilnærmet like godt som 570, definitivt kortet som gir mes bang for buck.

Mao; du får en like god gamingmaskin med noe få endringer som sparer deg for rundt 2500kr som du enten sparer eller investerer i en SSD.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Ja, alt passer, men bytt kabinett til HAF X som er den nye versjonen av 932, men med støvfilter++. Ville også gjort som Arni90 sier, byttet fra i7 2600k til i5 2500k dersom gaming er hovedfokuset, sparer fort 1500 kr på det. i7 kommer mmer til nytte når du driver med tung videoredigering...

Vurder også å se på Gigabyte 560 TI SOC som koster 1800 og yter tilnærmet like godt som 570, definitivt kortet som gir mes bang for buck.

Mao; du får en like god gamingmaskin med noe få endringer som sparer deg for rundt 2500kr som du enten sparer eller investerer i en SSD.

oki, skal endre på prosessoren da :D

Lenke til kommentar

Var litt kjapp der...selve prossesoren vil ikke spare deg for 1500. Tenkte på hele oppgradreingspakken. i5, HK og minne kan du få for alt mellom 2800 og 4000+, men det får du styre selv:-)

Okkk, har endra på lista nå... nå er det samme ram og samme hk, men det er en i5 2500k istede :D er dette et bedre oppsett for prisen detta da eller? :)

og sist men ikke minst, alt passer sammen??? :D

Endret av martimul
Lenke til kommentar

Hei Persn

Vengeance er xms3 brikker med større kjøler til samme pris. Enkelt valg. Eneste du må tenke på er at de tar stor plass i høyden (Dog ikke noe problem med kjøleren du har valgt).

Som sagt er Gigabyte gtx 560ti oc versionen et bedre kjøp med tanke på ytelse forhold til pris, men det bråker en god del mer hvis det er en faktor.

Videre har du ikke behov for et bigtower, hvis dette ikke er noe du har spesifikt lyst på pga. smak ville jeg ha valgt Haf 922 for samme design, evt Fractal design r3 som jeg er fan av og videre spart noen hundrelapper.

Videre ville jeg lagt på 150 kr på psu og valgt corsair hx 650. Fortsatt nok strøm i massevis og en knakendes god psu.

Lenke til kommentar

Hei Persn

Vengeance er xms3 brikker med større kjøler til samme pris. Enkelt valg. Eneste du må tenke på er at de tar stor plass i høyden (Dog ikke noe problem med kjøleren du har valgt).

Er det meg du snakker til nå? Det er ikke jeg som skal handle PC.

Grunnen til at jeg spurte er fordi ekstra kjøling på RAM er bulls**t fra ende til annen.

Det eneste trådstarer bør vurdere er pris, noe som varierer på de brikkene fra butikk til butikk.

En sammenligning gjør det litt enklere og se.

Rent i gjennomsnitt kommer Vengeance brikken bedre ut på pris men forskjellen er omtrent intet eksisterende, men som sagt, dette varierer fra butikk til butikk.

Lenke til kommentar

Sorry Persn. Gikk litt fort i svingene.

Var selvfølgelig Martimul svaret var myntet på.

Jeg står fortsatt fast ved at jeg mener vengeance er et bedre kjøp. Lavere spenning med samme ytelse, og større kjøler. Effekten av kjøleribbene kan diskuteres, men det er i alle fall ikke noe minus i det oppsettet.

Lenke til kommentar

Jeg står fortsatt fast ved at jeg mener vengeance er et bedre kjøp. Lavere spenning med samme ytelse, og større kjøler. Effekten av kjøleribbene kan diskuteres, men det er i alle fall ikke noe minus i det oppsettet.

Minuset er at du ikke kan sette på en skikkelig luftkjøler uten å bryte av kjøleribbene.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe minus ved noen av RAM-brikkene egentlig, med mindre han går for en luftkjøler istedet.

De er knallgode begge to, om den lavere spenningen er relevant merkbart er jeg litt i tvil og står fortsatt på at han burde velge brikker etter hvilken som er billigst på butikken han velger å handle i.

Min egen personlige mening er at det blir bra kjøp uansett hva han går for, bare så det er sagt ;)

Men det jeg lurte på egentlig helt i begynnelsen var hvorfor Vengeance brikken var smartere enn vanlig XSM3 på en Sandy Bridge, de ekstra lange kjøleribbene er vel uansett urelevant da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet bare at intel anbefalte 1,5v minne til sandy bridge sist jeg sjekket, uten at jeg har hørt noe om problemer med 1,65 v minne. Jeg regner med at dette er grunnen til uttalelsen du kommenterte.

Intel anbefaler 1.5V til Nehalem-prosessorer også. Det ser ikke ut som du kjører dine på 1.5V?

Lenke til kommentar

vengeance er innonfor spesifikasjonene til intel, samt at corsair selv fraråder å kjøpe noe annet enn vengeance(av sine egne produkter) til sandy brige.

mere vet jeg desverre ikke, men ser ikke at det noen grunn til å betevile de påstandene.

sandy bridge har innebygd minnekontroller, mulig det har noe med saken

kjøleribben er forøvrig av noe plastikk matriale så tviler på at den er så kritisk at det ikke er mulig å kutte av de øverste rillene uten at det påvirker tempraturen i nevneverdig grad, men klart man mister garantien hvis man gjør det.

Lenke til kommentar

Så langt er det tilsynelatende ingen som har hatt problemer med 1.65V på RAM. På Sandy-moboenes QVL er dessuten de aller fleste anbefalte brikkene spesifisert til 1.65V.

Når det er sagt så undervolter ihvertfall Corsairs brikker veldig bra. Mine XMS3-brikker kjører på 1.56V og 1600Mhz, selv om de i utgangspunktet er spesifisert til 1.65V, så hvis man sitter på slike brikker og er i tvil kan man alltids prøve dette.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke hørt om noen som har opplevd 1.65V som trøbbel til Sandy Bridge.

Og plastikken skal nok la seg lett fjernes, jeg føler bare at det er litt unødvendig.

Men nå skal jeg leke litt hobby-moderator og foreslå at vi slutter å snakke om akuratt dette, trådstarter blir vel helt bortskremt fra å svare i tråden.

Begge brikkene fungerer godt, men hvis han SKAL HA vannkjøling så kan han vel likegodt ta Vengeance brikkene bare for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...