Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg drakk mye alkohol, helsefarlig?

NikkaYoichi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror min max grense ligger på 3l vin 13% og 0,35l 40% på en kveld. Er relativt feit og inndrukken finnmarking da :p

Hvor mye promille vil jeg ha da etter 8 timers drikking?

Med utgangspunkt i at du er mann og 120 kilo så vil følgende være veiledende:

# Din promille er nå 3.63

# Din promille er under 0.2 om 23 timer

Lenke til kommentar

Dere er tydeligvis en gjeng med pingler.

Ikke noe problem og drikke dette fordelt utover en dag/kveld/natt.

Da får jeg heller være en pingle :!:

Begynner vel å bli såpass opp i åra nå, at jeg føler vel at rølpeperioden og nashpiel er over for min del.

Koser meg med en ØL eller 10 i godt lag og da kanskje helst på sjøen. (ikke mer enn fire pils på sjøen)

Mye bedre, enn å sitte nedi en mørk kjeller med Blacklight og techno på full guffe, mens man hiver inn på alkohyler, for deretter og drikke mest mulig hjemme så man slipper de store utgiftene på byen senere på kvelden.

Har det jaggu meg best nå jeg :tease:

Lenke til kommentar

Først og fremst..

FY FAEN for noen pingler dere er!

Så til slutt. Det var nok ikke et heeelt brett øl jeg drakk. Var nok bare bartenderen som køddet litt med meg fordi han synes jeg drakk mye.

Jeg bestilte en halvliter hver gang jeg bestilte en whisky. Whiskyflaska ble trekvart tom. Det var litt igjen i bunn.

Så kan dere selv regne hvor mange halvlitere jeg fikk imeg.

Men jeg trodde altså at det var ca et brett, men det var nok litt under. Ellers går det ikke ilag med whisky shotsa vettø.

Men det var jævla artig bryllup. :)

Lenke til kommentar

Jeg skrev jo trossalt "minst".

Fortærer det der som regel på vorsch. cool.gif

Samme her. Skal man først ha fest, så må man jo ut på byen etter man har drukket opp det man har hjemme.

Ellers blir det jo ikkeno liv..

Skjønner ikke helt den promillekalkulatoren, mange av vennene mine ville ledd seg ihjel av den.

Bra jeg ikke fester mye da, siden det er så livsfarlig å ta seg en liten fest eller gå på bryllup med fri bar. :cool:

Omg... :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Så til slutt. Det var nok ikke et heeelt brett øl jeg drakk. Var nok bare bartenderen som køddet litt med meg fordi han synes jeg drakk mye.

Og det var nok ikke en halv flaske vin. Sikkert bare du som skryter på deg, eller bartenderen som køddet med deg. Det var nok ikke fire drinker vodka. Sikkert bare du som skryter på deg, eller bartenderen som køddet med deg. Det var nok ikke over en flaske whiskey. Sikkert bare du som skryter på deg, eller bartenderen som køddet med deg. Det var nok ikke en rom. Sikkert bare du som skryter på deg, eller bartenderen som køddet med deg.

Lenke til kommentar

Det er gjerne ikke alkoholen som inneholder så mye energi (som tas opp). Øl, f.eks. som er brygget på korn har høyt energiinnhold nettopp fordi det er brygget på korn.

Ren etanol inneholder 7kcal/g som er mer enn karbohydrater og proteiner, men mindre enn fett.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Fett består av alkoholen glyserol, og er organisk på lik linje med etanol, som også er en alkohol. Etanol og fett er likevel to forskjellige ting

Lenke til kommentar

Og det var nok ikke en halv flaske vin. Sikkert bare du som skryter på deg, eller bartenderen som køddet med deg. Det var nok ikke fire drinker vodka. Sikkert bare du som skryter på deg, eller bartenderen som køddet med deg. Det var nok ikke over en flaske whiskey. Sikkert bare du som skryter på deg, eller bartenderen som køddet med deg. Det var nok ikke en rom. Sikkert bare du som skryter på deg, eller bartenderen som køddet med deg.

Først of fremst. Jeg drikker ALLTID en halv flaske vin til maten om jeg drikker rødvin. Faktisk var det vitvin til forretten også.

Men altså det er Fuckings NORMALT å drikke en halv flaske vin til maten.

Det andre har jeg 100% koll på, men øl er jeg neimen ikke sikker på hvor mange jeg drakk. Vet bare at den akkompagnerte whiskyen.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...