Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg drakk mye alkohol, helsefarlig?

NikkaYoichi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo nesten ikke annet å forvente enn at det vekker litt oppsikt når noen rapporterer om et så voldsomt alkoholinntak. Dette er nok ganske nært grensen av hva som er mulig, hvis det i det hele tatt er det, og mange ville nok ikke klart å komme i nærheten engang, dersom de hadde prøvd.

Når det gjelder relevans, så kan det jo argumenteres for at en diskusjon om de helsemessige konsekvensene av alkoholinntak har sin naturlige plass i en sunn diskusjon om alkohol. Men til syvende og sist så er vel denne måten å drikke på strengt tatt ikke så veldig representativ for drikkekulturen i denne tråden. :)

Lenke til kommentar

Jeg føler meg iallefall fullt oppegående og frisk som en fisk.

Jeg har registrert at folk rundt meg slokner, eller spyr, eller blir fulle. Men sjelden jeg blir full, altså ordentlig full.

Liker ikke å drikke meg full, man blir jo bare ustø osv.

Men jeg drakk i bryllupet til bror min. Vil si jeg ble ganske brisen og i godt hummør.

At jeg drakk veldig mye, var jeg klar over.

Når det gjelder: hvorfor noen gidder å drikke Jim Beam?

Jeg elsker all whisky, Blended, Single malt, amerikansk, Irsk, Skotsk. You name it.

Eneste whisky jeg ikke har likt er Lord Calvert.

Nok om det.

Når det gjelder drikkekultur, så har jeg en helt fortreffelig kultur. Faktisk kanskje en av de beste kulturene her inne. :D

Jeg synes det er greit å ta en halvflaske vin til middagen ca to ganger i mnd. Etter jeg har spist så tar jeg et glass cognac og en sigar.

Eventuelt lager jeg meg Taco, Nachos eller pizza og drikker 4 halvlitere, sammen med det tar jeg kanskje to glass Islay whisky.

Jeg drikker meg så å si aldri full i helgene. Drar nesten aldri noensinn på fest lenger.

Jeg husker jeg var ute på midtsommaraften i fjor, jeg var også på fest nyttårsaften, og så var det en liten fest 16.Mai.

Og så var det feiring på bryllupet til bror min.

Vet ikke helt eksakt hvor mye jeg drakk av øl, unntatt med whiskyn og drinkene og det jeg hadde til middagen.

Men bartenderen mente jeg nesten hadde drukket et brett øl.

Jeg er ikke sikker selv, det eneste jeg er sikker på... hver gang jeg ba om servering så ba jeg om en halvliter øl og en whisky. Unntatt de drinkene som jeg skrev om. Ca fire vodka/sprite og en rom og cola.

Men som sagt festen varte veldig lenge, helt fra middagen og ut i de små timer.

Jeg synes jeg drakk mye, joda, men tror ikke det var helsefarlig for meg. Jeg er en stor kar og det er ikke noe å snakke om for min egen del. Helsefarlig hadde det vært om jeg ikke tålte det, og om slikt inntak var normalen.

Hensikten min var ikke å skryte, men å fortelle i tråden at jeg hadde det hyggelig på bryllup. :)

At noen blir furtne pga det er sef helt greit. :D

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Om du drakk så mye hadde du ikke husket spesielt mye av det.

Promille estimerer din promille å være 5.5 etter 17 timer fra du startet å drikke (slutten av festen), her tok jeg antagelsen at du veier 120kg, da dette inkluderer de aller aller fleste, om du veier mindre så er den enda høyere. Jeg har heller ikke tatt med din rom og cola.

Å ha en så høy promille over så lang tid er en sikker måte å kjøre sykebil hjem.

Dette er en røverhistorie fra start til slutt, som når unger sier at foreldrene tjener tusen milliarder kroner uten å forstå hvorfor det er dumt.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Red.:

Min uthevelse:

Jeg har gått på en smell med vodka 60% når jeg var 16 år gammel, en stoooor smell. Derfor tåler jeg ikke sprit i det hele tatt. Men whiskey derimot, det har jeg vært veeeldig forsiktig med, da jeg elsker det.

Det er mulig dette kommer som en stor overraskelse på deg, men whisky ER sprit.

Vet du hva. Dette er helt normalt. Jeg kjenner en gammel fyr opp i åra. Han tåler ikke Cognac. Dette fordi han ble veldig syk av det en gang han var ung. Men gammel dansk har han ikke noe problem med å drikke.

Selv hater jeg Absolut Vodka. Grunnen til det er at svenskene heller masse brekkmiddel i den.

Men smirinof, Koskenkorva eller lignende har jeg ikke noe problem med å få i drinken min.

Lenke til kommentar

Om du drakk så mye hadde du ikke husket spesielt mye av det.

Promille estimerer din promille å være 5.5 etter 17 timer fra du startet å drikke (slutten av festen), her tok jeg antagelsen at du veier 120kg, da dette inkluderer de aller aller fleste, om du veier mindre så er den enda høyere. Jeg har heller ikke tatt med din rom og cola.

Å ha en så høy promille over så lang tid er en sikker måte å kjøre sykebil hjem.

Jeg viste ikke hvor mye det var jeg. Pleier aldri drikke så mye ellers.

Pleier ikke kjøre sykebil hjem heller. Pleier å ta Taxi. :D

Lenke til kommentar

Plz, kilder på at Absolut er full av brekkmiddel og Smirnoff osv. ikke er det?

Det er alment kjent at Svenskene heller brekkmiddel i Absolut.

Dette pga å unngå at fjortisfylla kreperer.

Tror det er noe med den svenske staten å gjøre, jeg har alltid hørt dette om Absolut.

Er sef ikke noe krise å drikke Absolut, bare du ikke får i deg en viss mengde... Den mengden som er skadelig for fjortiser. Så du skal ikke drikke for mye av den.

Edit-

Sorry, jeg klarer ikke finne noen link på det. Så er mulig det bare er på folkemunne.

Det som er sikkert, jeg har alltid hørt folk si det om Absolut, helt siden jeg var ung og fram til idag.

Det er mulig det er feil. Absolut har iallefall en markant smak iforhold til annen Vodka. At sprit har smak er jo egentlig ikke en bra ting om det ikke er fordi den er lagret.

Selvom enkelte liker den smaken da...

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...