Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg drakk mye alkohol, helsefarlig?

NikkaYoichi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men var i bryllupet til bror min for et par helger siden, når alkoholen er gratis finner man jo ut hvor mye man tåler. En halv flaske vin, en cognac, et brett øl, 4 vodkadrinker og 1 rom og cola og en drøy flaske whisky. Ble ikke full, ble bare veldig blid.. :) Hadde ikke vondt i hodet dagen etterpå. Husket også alt, bla at tante ble svært hyggelig lol.. :)

Så for å ramse opp:

1/2 flaske vin

"en" cognac

12 liter øl

4 drinker vodka

1 rom og cola

over en flaske whisky

Si meg, bor du under ei bru i midtbyen? Slike mengder alkohol er nok til å ta livet av selv hardbarka alkoholikere - dette lukter ugler i mosen.

Hvorfor det? Jeg styrtet jo ikke ned dette, bryllupet varte en hel dag.

Glemte velkomstdrinken også da.

Til middag drikkes det jo en halv flaske vin, til kaffen tar man en cognac og etterpå begynner man så smått å drikke.....

Synes ikke dette er så spesielt, det drikkes da alkohol i et bryllup, alt er jo gratis.

Er det tolv liter øl i et brett?? Tror jeg drakk 15-20 halvlitere, med hver halvliter tok jeg et tulipanglass whisky.

Dessuten var det ikke over en flaske whisky. Det var en DRØY flaske whisky. Jeg var jo ikke bartender, men jeg tror jeg var den eneste som bestilte whisky. Var ikke vanlig whisky heller men Jim Beam bourbon whiskey. Tror jeg drakk over halve flasken. Var ikke mye igjen når jeg gikk, og jeg satt ganske lenge i baren.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

En drøy flaske betyr mer enn. Bourbon inneholder gjerne samme alkoholnivå som skotsk whisky. Det er allikevel nok alkohol til å garantert svime deg ut. Jeg tror deg ikke.

En flaske whisky kan jeg godt ta alene på en kveld, det har jeg prøvd før. Sikkert andre som har også. IKKE noe jeg anbefaler, og IKKE noe jeg vanligvis gjør.

Men jeg ville ikke ha noe mer ved siden av da.

Drøy. At noe er drøyt betyr at det er lite? Altså en drøy flaske, betyr en liten flaske.

Iallefall sånn jeg forstår det, mulig jeg har misforstått.

Jeg drakk ikke en hel flaske Jim Beams. Jeg drakk nesten en full flaske si trekvart.

Jeg tåler ganske mye, ikke noe værre enn det.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Du legger også ved 12 liter øl, halv flaske vin, diverse glass brennevin, vodkadrinker OG cuba libre. Skal vi begynne å regne enheter her?

I tillegg til whiskyen, altså.

En drøy betyr i overkant. En knapp i underkant. Ikke liten.

Endret av Lycantrophe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du legger også ved 12 liter øl, halv flaske vin, diverse glass brennevin, vodkadrinker OG cuba libre. Skal vi begynne å regne enheter her?

I tillegg til whiskyen, altså.

En drøy betyr i overkant. En knapp i underkant. Ikke liten.

Vel jeg har jo sagt at jeg ikke mente en full flaske, jeg har presisert det.

Altså du kommer får en velkomstdrink, middag en halv flaske vin, en cognac.

Så er det kaker, og taler, og pauser, og mer taler og alt det andre....

Så er det kanskje en pils etc, etc. Jeg var den eneste som drakk whisky, når jeg gikk var det litt igjen i flasken.

Jeg ble faktisk sjokkert selv over hvor mye jeg tålte, jeg har aldri festet så hardt før, var oppegående også. Tingen er vel å ta det med ro og ta litt pauser.

Altfor mange som styrter ned vet du...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Din promille er nå 8.99

Din promille er under 0.2 om 59 timer

Svært høy promille: Bevisstheten nedsettes og man kan bli bevisstløs. Pustesenteret i hjernen kan hemmes. Oppkast er vanlig. Promille over 3 kan være dødelig.

Hvordan vet du hva min promille var?

Promille og alkohol forholder seg totalt forskjellig fra folk til folk.

Let it go.

Det var et bryllup og jeg tok for meg siden det var gratis.

Bartenderen sa jeg nesten hadde gjort kål på et brett.

Drakk over en halv flaske whiskey.

To vodkadrinker og en romogcola.

Var ikke syk engang, var helt frisk dagen etter. :cool:

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kommer nå til å anta at alt er inntatt etter middag, så jeg trekker fra cognac, vin og velkomstdrink.

Jeg antar at "litt igjen i flasken" betyr 2.5dl, altså 0.5l drukket for enklere regning.

Whisky - 0.2l

Øl - 0.56l

Cuba Libre - 0.016l

Vodkadrinker: 0.064l

---

Altså, ETTER middag i en periode på antagelig 6 eller 8 timer skal du ha inntatt 8.4 REN alkohol. Mer, siden vi har utelatt det som skjedde tidligere på dagen. Dette da på 6-8 timer.

Jeg tror deg ikke.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kommer nå til å anta at alt er inntatt etter middag, så jeg trekker fra cognac, vin og velkomstdrink.

Jeg antar at "litt igjen i flasken" betyr 2.5dl, altså 0.5l drukket for enklere regning.

Whisky - 0.2l

Øl - 0.56l

Cuba Libre - 0.016l

Vodkadrinker: 0.064l

---

Altså, ETTER middag i en periode på antagelig 6 eller 8 timer skal du ha inntatt 8.4 REN alkohol. Mer, siden vi har utelatt det som skjedde tidligere på dagen. Dette da på 6-8 timer.

Jeg tror deg ikke.

Du er nådig frekk du, tilleger å bestemme hvor lenge bryllupet varte.

Bryllupet til bror min varte ca et helt DØGN. Det startet tidlig på morgen oppå et fjell. Derfra rett ned til brullupet.

INGEN kirke, humanetisk forbund tok seg av vielsen på morgenen.

Så rett ned til bryllupsfest ved 13.00 Når vi gikk hjem var klokken 0800.

Får det til å bli underkant av 19 timer.. Jeg ble ikke med på nachspiel heller, de festet enda lenger.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Hvordan er det frekt? Statistikken tilsier det, jeg presiserte en antagelse. Gud, du er hårsår.

Allikevel er det svært mye over ganske kort tid, selv 17 timer. Det tar en stund å forbrenne alkohol.

Let it go :cool:

Egentlig kunne jeg fått i meg mye mer. Men jeg var ansvarlig.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Jeg tror deg ikke.

Bryr vel ikke jeg meg om. :tease:

Let it go.

Dessuten er du miiilevis OFF TOPIC.

Si meg Lycan. Hvorfor reagerte du ikke da etter jeg postet helgen etter bryllupet? Du kommenterte jo altmuligrart annet enn bryllupsfesten til bror min.

Nå derimot, nå er du veldig intressert i å kverulere helt rått, hvor mange timer festen var, ditt og datt. :roll:

Vi hadde det iallefall sabla moro, og det gikk med mye drekke ja. :yes:

Lenke til kommentar

Ikke jeg som dro inn hvor mye jeg drikker. Jeg tok det opp nå fordi Nikka tok det opp og du forsvarte deg, ettersom du ikke ser hvor mye det faktisk er. Det er ikke off topic. Hvor lang perioden var har faktisk mye å si, og avhengig av vekten din må du ha hatt ganske høy promille. Antagelig nok til å dø og litt til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke jeg som dro inn hvor mye jeg drikker. Jeg tok det opp nå fordi Nikka tok det opp og du forsvarte deg, ettersom du ikke ser hvor mye det faktisk er. Det er ikke off topic. Hvor lang perioden var har faktisk mye å si, og avhengig av vekten din må du ha hatt ganske høy promille. Antagelig nok til å dø og litt til.

Vi er langt fra topic når du begir deg inn på bryllupet til bror min.

Vi har registrert at du ikke tror meg.

Det bryr jeg meg null om.

Som jeg sa det var sabla artig!

Registrerte at alle rundt meg ble fulle, mens jeg fortsatt følte meg edru. Hehe, er ikke første gang det skjer..

Jeg skjønte ikke helt at jeg tålte så mye jeg heller... Men fy som du grubler da Lycan. Du har da ikke noe med hvor mye jeg veier, hvor stor jeg er. Eller sånt. Som jeg sa Waaaay off topic.

Men jeg pleier ALDRI drikke så mye som jeg gjorde i det bryllupet med fri bar.

Tror det er best for både lever og hjerneceller... :)

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om bryllupet, og bryr meg spesielt lite om broren din. Timespan, derimot, er en kritisk faktor i det som var temaet.

For å gjøre det helt klart for deg før vi blir slettet.

Min vekt, tiden vi feiret bryllupet på, min størrelse.

Det har null med topic å gjøre.

Topic er en aldeles fortreffelig whiskytråd.

DU var en av etterpåslengerne som påstod at du ikke trodde på bryllupsfesten til bror min med fri bar... hehehe.

Ikke nok med det, du prøver å motbevise det ved å be om vekta mi å greier. :!:

Wtf liksom.

Det er en tråd om whisky. Alt annet personlig eller lignende får du ta på mail.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...