torrobin Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Hei, jeg er ganske så uvitende om techno, og trenger hjelp til å oversette denne setningen fra engelsk: Kit wanted a techno sampler because she was obsessed with raves even though she'd never been to one. so Luc figured she'd pick Kit an ambient mix. Jeg lurer på: 1. Oversettes "techno sampler" til det samme på norsk eller finnes det en norsk måte å si det på? 2. Sier man "raveparties" på norsk? 3. Og hva med "ambient mix"? Det samme på norsk eller finnes et annet uttrykk? Jeg er takknemlig for alle klargjørende svar! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Ordene "techno sampler" kan ha flere betydninger. Det kan godt være en CD/kasset med technomusikk på, eller så kan det være noe man bruker for å lage slik musikk (en cd med enkeltstående trommeslag, synther osv.). Jeg tipper førstnevnte er aktuelt i denne sammenhengen. Det virker som at "rave-party" er helt greit på norsk. Men jeg har ikke noe fasitsvar. "ambient mix" i denne sammenhengen virker til å være en CD/kasset med ambient-musikk på. Eller så menes det en blanding av forskjellig ambient-musikk. "Ambient" er også det norske navnet på sjangeren. Lenke til kommentar
torrobin Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Ordene "techno sampler" kan ha flere betydninger. Det kan godt være en CD/kasset med technomusikk på, eller så kan det være noe man bruker for å lage slik musikk (en cd med enkeltstående trommeslag, synther osv.). Jeg tipper førstnevnte er aktuelt i denne sammenhengen. Det virker som at "rave-party" er helt greit på norsk. Men jeg har ikke noe fasitsvar. "ambient mix" i denne sammenhengen virker til å være en CD/kasset med ambient-musikk på. Eller så menes det en blanding av forskjellig ambient-musikk. "Ambient" er også det norske navnet på sjangeren. Hei Dj_eLmO, og takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå