Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel vil ikke gi meg passordet til routeren!


Anbefalte innlegg

Ringte nettopp ringt kundesupport til nextgentel i anledning for og få vite passordet til ruteren min. Da fikk jeg nekt, de sa at jeg ikke har låv til å endre noe på ruteren. Dette må jo være bare vås, er det noen som har opplevd noe lignende?

 

Nå klarer jeg i allefall ikke å åpne portene for mw2...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9

Bare hold inne reset-knappen? (OBS: ALT på modemet blir resatt)

Du må forresten være "eieren" av nettverket for å få passord. Sånn er reglene, er det samme på telenor og tele2.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Bare hold inne reset-knappen? (OBS: ALT på modemet blir resatt)

Du må forresten være "eieren" av nettverket for å få passord. Sånn er reglene, er det samme på telenor og tele2.

Hvis jeg holder inn reset knappen blir det gjort mange endringer (default settings) som gjør at nextgentel må opdatere for at det skal funke

 

Jeg er eieren!

 

Tilgin Wood ruter btw.

Endret av MR 20.FPS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dersom du ikke selv kan åpne og stenge porter i routeren kan de vel egentlig ikke hevde å ha solgt deg tilgang til internet heller. Dette vel å merke kun dersom det finnes stengte porter (ut eller inn) i utgangspunktet.

 

Dersom jeg betaler for internett skal jeg ha internett tilgang og ikke kun port 80 og 443.

 

Det blir jo omtrent som å betale for å bruke en svømmehall hvor kun bassenget er åpent (ikke sauna, boblebad og annet som det reklameres med).

 

Veldig nære redusert betaling grunnet manglende levert tjeneste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

hvorfor skal ikke jeg få tilgang til å bestemme hvilken porter JEG vil ha åpne?

Årsaken er gjerne 2-delt:

 


  1.  
  2. De vil gjerne hindre deg i å bruke all kapasitet du betaler for. De ønsker ikke at du f.eks setter opp ftp server, mailserver eller webserver hjemme (eller torrents i noen tilfeller).
  3. De vil unngå support av typen "internetten virker ikke" fordi noen har forsøkt en eller annet konfigurasjon de ikke skulle prøvd på.
     

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...