Håvard Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Hei! Jeg er på jakt etter en ny maskin, da min Thinkpad lider av et par problemer: 1: Enkelte taster på tastaturet har kuttet helt ut. 2: Den er rett og slett for svak. Jeg trenger en bærbar maskin som skal brukes til å klippe HD video. Den kommer i hovedsak til å kjøre Avid Media Composer og Adobe-pakken, og den trenger derfor litt futt... Jeg ser for meg en maskin med en i7-prosessor og et brukandes skjermkort. I tillegg ønsker jeg meg en maskin som faktisk er bærbar, altså en maskin som ikke er større enn 15", og gjerne litt mindre også. For å gjøre det hele litt vanskeligere er oppløsning ganske viktig. Jeg _kan_ ikke ha noe lavere vertikal oppløsning enn 800 piksler, da det blir alt for trangt. Har tittet litt på noen HP og Dell-maskiner men det ser ut som begge produsentene driter langt i oppløsninger, tilogmed på 15"-maskinene sine, noe som er synd. Edit: For å gjøre det enda vanskeligere ønsker jeg meg en maskin som ikke faller fra hverandre med en gang man blåser på den, og jeg har vurdert en Macbook Pro, men vil helst ha en Windows-maskin hvis det lar seg gjøre. Noen tisp? Endret 15. juni 2011 av Håvard Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Budsjett? I utgangspunktet vil jeg anbefale en HP Elitebook 8460p (14 tommer), eller 8560p (15 tommer). Core i7 (Sandy Bridge), 1600x900 oppløsning, matt skjerm, SSD. Skaff deg så en hendig ekstern harddisk i tillegg, til lagring. 8460p 8560p Hvis du hadde noe billigere enn dette i tankene, så er denne Asus N53SN et godt alternativ. Ikke SSD og matt skjerm, men med Core i7 Sandy Bridge og 1920x1080 oppløsning. Mest ytelse for pengene får du med en Multicom Xishan W150. Du kan selv konfigurere denne med en veldig sterk prosessor og RAM, velge SSD eller "vanlig" harddisk. Den matte skjermen er en av de beste i bærbarmarkedet. Nærmeste konkurrent i forhold til innvendig hardware blir en MacBook Pro til mellom 17 og 20 tusen. Endret 15. juni 2011 av thomit 1 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Tipper veldig mot 8460p-maskinen til HP, men uten HSPA, for å spare noen lapper på noe jeg ikke trenger. Takk for godt tips. Tar såklart imot flere tips, valget er ikke tatt enda. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 tror nok thomit har dekket mye av hva du kan se etter allerde. så lenge du ikke heller mot apple og deres maskiner;) den 15" de har er jo ikke så dum, men prisen er jo såder. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 tror nok thomit har dekket mye av hva du kan se etter allerde. så lenge du ikke heller mot apple og deres maskiner;) den 15" de har er jo ikke så dum, men prisen er jo såder. Er ikke så mye MacBookene jeg har noe i mot, men OSX... Men synes det er litt bortkastet å legge så mye penger i en MacBook for å kjøre Windows på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå