Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tvunget til abort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så er det hans ansvar? Ja, det synes jeg er åpenbart. Jeg har ikke lyst på flere barn. (Nå får det være barnebarn.) Hadde jeg blitt skilt og skulle ut på sjekkern igjen hadde jeg sterilisert meg. Det hadde vært å ta ansvar. Å si til ei jente at "jeg vil gjerne ha sex med deg, men om du blir gravid så er det jeg som bestemmer" er det motsatte.

 

Han gjorde det klart på forhånd at han ikke ville ha barn. Etter min mening, blir det andre boller hvis hun godtok den betingelsen. Men det har jeg ikke fått svar på ennå.

Lenke til kommentar

Han sa klart og tydelig at han ville ha barn (med henne, i motsetning til alle kvinner han hadde truffet før) når de ble sammen. En illusjon han holdt vedlike helt til hun var klar til å prøve. Da trakk han seg - bokstavelig talt - i siste liten. Etterpå ville han bare ha sex, men ikke barn, ellers ville han avslutte forholdet. Det er ikke en betingelse, det er et ultimatum, når det skjer i den rekkefølgen. Betingelser får man komme med før man blir sammen, hvis de strider med sedvane, ikke etter at man har fått tilgang til "varene"...

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, og selv om jeg synes det utføres for mange aborter på individer som antagelig ville fått gode liv så mener jeg at man bør ha den muligheten, MEN man må også erkjenne at man risikerer å ende opp med barn om man ikke har sikker sex... Man må også erkjenne at en kvinne som ikke har vært gravid før ikke vet hvordan det oppleves og at det vil kunne være noe helt annet for henne når hun først er blitt gravid, om hun har sagt på forhånd at "ja, jeg skal ta abort hvis...".

Lenke til kommentar

Nei, og selv om jeg synes det utføres for mange aborter på individer som antagelig ville fått gode liv så mener jeg at man bør ha den muligheten

Men: vil du ikke ha barn så har du ikke ubeskyttet sex

 

Det er jo ganske enkelt. Og det kom jo fra deg selv. Og med dette premisset så trengs jo ikke abort...

Lenke til kommentar

Ja vel. I såfall må også menn få samme muligheten for at det ikke skal være grov kjønnsdiskrimminering.

 

for vi vet jo alle at mennesker er rimelig teite, at ulykker skjer :whistle:

 

Den dagen menn kan bære barnet og kan ta avgjørelsen over hva som skjer med DERES KROPP vil det være ''rettferdig''. Inntil da er det egentlig bare å lene seg tilbake og holde kjeft, for uansett hvordan man vinkler det så er det snakk om mors kropp og hennes sinn. Hadde du akseptert at noen skulle tvinge deg til å ta en abort eller bære frem ett barn? La oss bare fjerne rettighetene du har ovenfor din egen kropp, og alt er fint?

Lenke til kommentar

Det er ganske enkelt å løse dette uten å tvinge noen som helst. Det er bare å ha en økonomisk annsvarlig og selvsagt også rettighetsmessig abort fra mannens side innen samme frist som kvinnen har.

 

Dvs at mannen kan si fra seg økonomisk og annet annsvar for barnet (og han mister da selvsagt også alle rettigheter til barnet som han ellers ville hatt). Også kan moren selv avgjøre om hun vil beholde det eller ikke.

 

Helt rettferdig for alle parter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ganske enkelt å løse dette uten å tvinge noen som helst. Det er bare å ha en økonomisk annsvarlig og selvsagt også rettighetsmessig abort fra mannens side innen samme frist som kvinnen har.

 

Dvs at mannen kan si fra seg økonomisk og annet annsvar for barnet (og han mister da selvsagt også alle rettigheter til barnet som han ellers ville hatt). Også kan moren selv avgjøre om hun vil beholde det eller ikke.

 

Helt rettferdig for alle parter.

 

Nei. Det er en person man da ikke tar hensyn til, og det er barnet.

Lenke til kommentar

Han sa klart og tydelig at han ville ha barn (med henne, i motsetning til alle kvinner han hadde truffet før) når de ble sammen. En illusjon han holdt vedlike helt til hun var klar til å prøve. Da trakk han seg - bokstavelig talt - i siste liten. Etterpå ville han bare ha sex, men ikke barn, ellers ville han avslutte forholdet. Det er ikke en betingelse, det er et ultimatum, når det skjer i den rekkefølgen. Betingelser får man komme med før man blir sammen, hvis de strider med sedvane, ikke etter at man har fått tilgang til "varene"...

 

Geir :)

 

Jeg er av den oppfatningen at så lenge man ikke har inngått en bindende avtale, så er man i sin fulle rett til å endre mening eller trekke seg fra hva som helst. Du kan kalle det et ultimatum, men hun godtok det (antar jeg, inntil hun sier noe annet) og da er det etisk riktig å holde ord, selv om hun har loven på sin side.

 

Ja vel. I såfall må også menn få samme muligheten for at det ikke skal være grov kjønnsdiskrimminering.

 

for vi vet jo alle at mennesker er rimelig teite, at ulykker skjer :whistle:

 

Den dagen menn kan bære barnet og kan ta avgjørelsen over hva som skjer med DERES KROPP vil det være ''rettferdig''. Inntil da er det egentlig bare å lene seg tilbake og holde kjeft, for uansett hvordan man vinkler det så er det snakk om mors kropp og hennes sinn. Hadde du akseptert at noen skulle tvinge deg til å ta en abort eller bære frem ett barn? La oss bare fjerne rettighetene du har ovenfor din egen kropp, og alt er fint?

 

Den dagen likestillingen ikke gagner kvinnene selv, da er det ikke rettferdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ganske enkelt å løse dette uten å tvinge noen som helst. Det er bare å ha en økonomisk annsvarlig og selvsagt også rettighetsmessig abort fra mannens side innen samme frist som kvinnen har.

 

Dvs at mannen kan si fra seg økonomisk og annet annsvar for barnet (og han mister da selvsagt også alle rettigheter til barnet som han ellers ville hatt). Også kan moren selv avgjøre om hun vil beholde det eller ikke.

 

Helt rettferdig for alle parter.

 

Nei. Det er en person man da ikke tar hensyn til, og det er barnet.

Er det det man tar hensyn til?

 

◦63% of youth suicides are from fatherless homes (US Dept. Of Health/Census) – 5 times the average.

◦90% of all homeless and runaway children are from fatherless homes – 32 times the average.

◦85% of all children who show behavior disorders come from fatherless homes – 20 times the average. (Center for Disease Control)

◦80% of rapists with anger problems come from fatherless homes --14 times the average. (Justice & Behavior, Vol 14, p. 403-26)

◦71% of all high school dropouts come from fatherless homes – 9 times the average. (National Principals Association Report)

◦75% of all adolescent patients in chemical abuse centers come from fatherless homes – 10 times the average. (Rainbows for All God’s Children)

◦70% of youths in state-operated institutions come from fatherless homes – 9 times the average. (U.S. Dept. of Justice, Sept. 1988)

◦85% of all youths in prison come from fatherless homes – 20 times the average. (Fulton Co. Georgia, Texas Dept. of Correction)

 

Og hvorfor beregnes barnebidrag ut fra fars inntekt? Har et barn mer behov hvis dets biologiske far er rik?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...