Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tvunget til abort

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg vite av legen min at jeg er gravid, ca 4 uker på vei. Samboeren min har hele tiden gitt klar beskjed om at han ikke ønsker barn, og da jeg fortalte ham om graviditen tok han det overaskende bra. Så viser det seg at han allerede har bestemt seg for at jeg skal ta abort. Jeg gråt i hele går og i hele dag, dette er første gang jeg noensinne er gravid, og jeg kjenner at kroppen min går på instinkt for å beskytte barnet, hvis det gir mening. Han skjønte ikke hvorfor jeg gråt og var så lei meg, og jeg forklarte ham at jegsynes det er vondt å måtte fjerne det. Han sa at det ikke er noe verre enn å ta en angrepille, og syns jeg må ta meg sammen. Han ba meg se ham inn i øynene og love at jeg ikke skal finne på noe dumt ( dumt som i å beholde barnet og ikke gjennomføre aborten). Jeg lovet det fordi han var så sint og han sa at jeg ødelegger livet hans ved å ikke ta abort. Men jeg vil ha barnet, tanken på å utføre en abort er for meg helt jævlig , og det hjelper ikke at han som ellers er så støttnde og grei nå plutselig oppfører seg som en ufølsom drittsekk:( jeg har ikke my penger, og ikke egen leilighet. Vet at jeg hadde blitt en god mor, men at tidspunktet er veldig dårlig. Jeg bare klarer ikke tanken på aborten. Han forstår ikke hvor vondt jeg har det i det hele tatt:( han mener jeg er slem mot ham som gir han skylda for at jeg må fjerne det, fordi han mener jg må forstå selv at han ikke kan bli pappa. Jeg hat bare ham, ingen venner elle familie jeg kan snakke med. Og nå rakner det helt for meg føler jeg :( hva i all verden skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjip sak. Men det er faktisk ditt valg, uansett hva han sier. Likevel må du prøve å se saken fra begge sider, selvsagt vil man beskytte barnet, det vet jeg. Men hvor skal du gå om du beholder barnet og han dumper deg for det? Er det verdt det?

Er han verdt det uansett hvis han nærmest tvinger henne til å ta abort?

Til TS: dette må DU avgjøre selv, det er DIN kropp og DU som må lide konsekvensene av å enten beholde det eller ta en abort.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis man er uten noe særlig penger, leilighet, familie og venner, så er det vanskelig å få noe greie på. Verste som kan skje er jo at alt går galt og barnet havner hos barnevernet. Det kan jo gi dårlige konsekvenser, og da spørs det om det er verdt å satse på, ihvertfall med mindre man har en plan.

Som sagt, det er trådstarters valg, uansett om hun blir presset eller ikke

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg kjenner en som har vært i en situasjon som er nesten helt lik det du opplever. I det tilfellet valgte jenta å ta abort, stikk i strid med hva hun selv ønsket. Hun sliter i dag med psykiske plager og har enda ikke kommet over aborten. Hun angrer på at hun gjennomførte aborten, og klarer ikke å tilgi seg selv for det hun gjorde. Forholdet mellom henne og kjæresten raknet. Alt hun sitter igjen med er sorgen.

Det er din kropp, ikke la andre bestemme hva som er riktig for deg. Dersom jeg var deg ville jeg beholdt barnet.

Postet av anonym: 44481e713a0e3c45246ca6256e6f0b0e

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er banke klart, det er kvinners rett til å¨ta abort og det er derfor også kvinners rett til å IKKE ta abort. Viss han tvinger deg til noe som dette, er han helt klart ikke vært å ta vare på, barnet vil forhåpenligvis utleve deg og du vil ha noen som er glad i deg og du er glad i resten av livet, dette er jo mye mindre sikkert med en samboer, spesielt en som prøver å tvinge deg til noe du ikke vil.

Lenke til kommentar

Ja, men den konsikvensen har man godtatt viss man har hetrofil sex, alle bør være klar over at ingen prevansjons metoder er 100% sikkere.

I dette tilfellet er det sant nok. Misunner ikke trådstarter. Føler meg ikke kvalifisiert til å gi råd, men gir derimot mine beste ønsker om at det ordner seg til det beste.

Lenke til kommentar

Ja, men den konsikvensen har man godtatt viss man har hetrofil sex, alle bør være klar over at ingen prevansjons metoder er 100% sikkere.

Alternativet er avhold. Syns du det er realistisk? Syns du det er et godt argument så lenge sterke seksuelle lyster er et faktum?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjip sak. Men det er faktisk ditt valg, uansett hva han sier. Likevel må du prøve å se saken fra begge sider, selvsagt vil man beskytte barnet, det vet jeg. Men hvor skal du gå om du beholder barnet og han dumper deg for det? Er det verdt det?

Til TS: dette må DU avgjøre selv, det er DIN kropp og DU som må lide konsekvensene av å enten beholde det eller ta en abort.

Ja, hvorfor skulle han ikke være det? En person som har levd i 20 år, (Ja, levd), er mer verdt det enn et foster. Jeg skjønner veldig godt hans ståsted.

Og du sier det er TS som må lide konsekvensene? Tenk deg om èn gang til. :) Vet i hvertfall om en til som må ta litt konsekvenser dersom det ikke blir abort.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Alternativet er avhold. Syns du det er realistisk? Syns du det er et godt argument så lenge sterke seksuelle lyster er et faktum?

Viss du virklig er SÅ redd for å få barn, ja, eventuelt ha sex med en dame som har fjernet livmoren.

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor skulle han ikke være det? En person som har levd i 20 år, (Ja, levd), er mer verdt det enn et foster. Jeg skjønner veldig godt hans ståsted.

Jeg er enig i at ett foster kun er ett foster og ser ikke på det som ett liv, men det er fremdeles ting man må tenke på før man tar en abort. F.eks mulige komplikasjoner som følger etterpå, i verste fall så kan hun ikke bli gravid igjen. Dette syns jeg HUN skal ta stilling til selv, og det at mannen bare ''ikke ønsker å bli far'' blir for tynt hvis dette er noe som kan ødelegge for henne resten av livet.

Og du sier det er TS som må lide konsekvensene? Tenk deg om èn gang til. :) Vet i hvertfall om en til som må ta litt konsekvenser dersom det ikke blir abort.

Det er hun som må gå gjennom fødselen og de komplikasjonene som kan følge der, og konsekvensene av en eventuell abort. Skulle virkelig ønske jeg bare kunne gjøre ei jente gravid og ''bare'' slippe unna med barnebidrag, istedet for å få kroppen eller psyken ødelagt, men dessverre er jeg jente! :(

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis typen tror at det ikke er verre enn en angrepille, bør du forklare ham at abort i verste fall kan gjøre en ufruktbar for resten av livet. Det burde få ham til å endre perspektiv. Hvis du er født i 87, er du i hvert fall biologisk i perfekt alder til å bli mamma. Omstendighetene kunne vært bedre, men slik er det jo som regel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...