Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Installere vaskemaskin

Anbefalte innlegg

Nå har akkurat Elkjøp dumpet en vaskemaskin inn i gangen her. Hadde avtalt at de skulle montere, men det "hadde de ikke tid til" og hvis jeg ville ha montering måtte jeg ringe sjefen hans. Gøy.

Har nå hvertfall fått dyttet vaskemaskinen inn på badet ved hjelp av en håndkle og pakket ut. Har festet vannrøret, men er ikke helt sikker på hvordan jeg fester utløpsrøret. Er det bare å sette utløpsrøret inn i utgangen i veggen? Sitter ikke helt fast, så kan da umulig bare være slik? Trenger jeg slangeklemmer o.l?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bare trøkker den nedi så den sitter bra nok. Ved mange avløp er det også en plastdings som holder slangen på plass. Men ser du den ikke, så har du den ikke.

Husk å skru ut transportskruene om det er på den! :)

Mener også man skal kjøre en tom kokvask før den ta's i bruk til klær

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Les bruksanvisningen for førstegangsbruk. Der står det om eventuell transportsikring og ting du må passa på. Avløpsrøyret er ganske rett fram, pass på at det heng fast og ikkje kan falle ut under ein vask.

Sørg for å skru vasstilkoblinga godt fast. Eg fekk levert ei maskin som vart montert av Elkjøp-folk. Dei skrudde ikkje tilkoblinga godt nok fast og nokre månader seinare måtte huseigar bytta golv i heile kjellarleigligheten. Det var enkelte uheldige omstendighetar som gjorde at det ikkje gjekk i sluken.

Bruk eit vater eller skaff deg eit vater og sørg for at maskina står plant i begge retningar. Det er ikkje dumt med vibrasjonskopper under beina, både for vibrasjonen og levetida sin del.

Lenke til kommentar

Du bare trøkker den nedi så den sitter bra nok. Ved mange avløp er det også en plastdings som holder slangen på plass. Men ser du den ikke, så har du den ikke.

Husk å skru ut transportskruene om det er på den! :)

Mener også man skal kjøre en tom kokvask før den ta's i bruk til klær

Ja nå kjører den! Får se om avløpsrøret holder! Og alle transportskruer er ute.

Startet bare rett på klesvasken, så ikke denne kommentaren før nå! Men hadde sikkert vært lurt med en tom vask først, men fant ingenting om det i bruksanvisningen. Hvertfall, takk for raskt svar.

Lenke til kommentar

På mitt bad så går avløpsvannet opp i en stor vask. Det fulgte med en plastbøyle som jeg tredde slangen gjennom og denne henger over kanten på vasken. Fungerer fint.

Som det blir nevnt så bør du huske å avbalansere maskinen med justeringsskruene under slik at den står plant og stødig. Ellers kan du skade trommelen og få vibrasjoner som gir støy. Det er nemlig en del krefter i sving når maskinen sentrifugerer.

Endret av Bond007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...