Aizen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Bare litt nysgjerrig på noe, hvordan skulle det ha vært? Hva ville du ha gjort, satt 1 soundtrack som ... ikke har noe slutt? Peker nå på: "Til og med musikken går som regel om og om igjen!" Ehm mente at feks i majoras mask så er jo 90% av sangene ifra oot! ja jeg overdriver LITT men sier det bare som det er. Sier ikke at det er negativt! er jo kjempe bra musikk! Men uansett! Hvor langt har dere komt? virker jo som om det bare er "krangling" her inne:P ingen som snakker om hvor de er i spillet eller noe:P Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Bare litt nysgjerrig på noe, hvordan skulle det ha vært? Hva ville du ha gjort, satt 1 soundtrack som ... ikke har noe slutt? Peker nå på: "Til og med musikken går som regel om og om igjen!" Jeg tror han mener at det er mange nyversjoner av melodier som ble skrevet for Legend of Zelda. Jeg forstår at man vil ha enkelte røde tråder som går gjennom alle spillene og gjør Zelda til Zelda, men alt med måte. Nå virker det som om det er nok av folk som liker oppskriften godt nok til å kunne nyte den om og om igjen uten grunnleggende forandringer, jeg får til og med inntryk av at mange er livredde for forandringer, så disse får bare kjøre på - uten meg. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Det fins ingen perfekte spill, derfor er ikke 10/10 = perfekt. La oss heller holde oss til adjektiv og beskrivelser enn poengsummer. Ocarina of Time er i mine øyne et perfekt spill. Hvorfor sier du at det ikke finnes perfekte spill? I dine "blinde" "fanboy" øyne ja:P(ikke negativt ment). I mine øyne er det og "perfekt" men det er som sagt 1000ganger før i denne tråden pga nostalgi og barndomsminner Men skal man bli rent tekniske og ikke la følelser styre så er det jo langt ifra "PERFEKT" men det er jo alle storspill. Jeg syns forsatt at det er et bra spill. Akkurat som Baldurs Gate 2 er forsatt et bra spill. Hadde ikke Zelda kommet med 3d polygoner i 1998 (og ingen andre etter det) men kom i dag med dagens teknologi, ja det hadde nok vært veldig annerledes. Si hva du vil om musikken, men for meg er det halve spillet Endret 30. juni 2011 av amir90 Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det fins ingen perfekte spill, derfor er ikke 10/10 = perfekt. La oss heller holde oss til adjektiv og beskrivelser enn poengsummer. Ocarina of Time er i mine øyne et perfekt spill. Hvorfor sier du at det ikke finnes perfekte spill? I dine "blinde" "fanboy" øyne ja:P(ikke negativt ment). I mine øyne er det og "perfekt" men det er som sagt 1000ganger før i denne tråden pga nostalgi og barndomsminner Men skal man bli rent tekniske og ikke la følelser styre så er det jo langt ifra "PERFEKT" men det er jo alle storspill. Jeg syns forsatt at det er et bra spill. Akkurat som Baldurs Gate 2 er forsatt et bra spill. Hadde ikke Zelda kommet med 3d polygoner i 1998 (og ingen andre etter det) men kom i dag med dagens teknologi, ja det hadde nok vært veldig annerledes. Si hva du vil om musikken, men for meg er det halve spillet Har aldri sagt at det er et teknisk dårlig spill heller. Men vis man skal være tekniske blir det max en 8 av 10 som er utrooooligt bra til et kjempegammelt spill og vær:) det betyr jo at det faktisk enda er bra på den tekniske måten. Å musikken sier jeg og er en av de beste soundtrackene som er i et spill men når man har spilt mange andre zelda spill som jeg har blir musikken litt mindre "magisk" når man hører de samme sangene i alle spillene:/ men fortsatt er det jo bra musikk:) PS: SPILLET ER BRA OG MUSIKKEN ER BRA!!! ikke klag! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg syns forsatt at det er et bra spill.Akkurat som Baldurs Gate 2 er forsatt et bra spill. Hadde ikke Zelda kommet med 3d polygoner i 1998 (og ingen andre etter det) men kom i dag med dagens teknologi, ja det hadde nok vært veldig annerledes. Si hva du vil om musikken, men for meg er det halve spillet Med fare for å tråkke i et minefelt her (igjen) vil jeg si Baldur's Gate 2 ikke er et bra spill i dag. Eller rettere sagt er det fortsatt et bra spill, men det har tapt seg ganske mye med alderen. Grunnen er så enkel som at det er veldig bra laget, men det er mye som kunne ha vært gjort mye bedre. For eksempel er den dungeons-greia i starten alt for lang, så det tar for lang tid før selve spillet kommer i gang. Det jeg likte best med Baldur's Gate 1 var helt klart utforskingen og alle de forskjellige folkene vi kunne ha på laget. Når vi så gikk over til Baldur's Gate 2 møtte vi mange av de gamle igjen, noe jeg likte. Men vi måtte også gå gjennom en veldig lang dungeon før vi kom ut i friheten og fikk utforske, og det igjen gjorde at vi hadde de samme folkene med oss veldig lenge. Spillet åpnet seg veldig da vi kom utendørs, men siden den dungeonen var så lang var det ganske kjedelig å spille om igjen for femte gang på rad for å teste en ny karakter. Det er en rekke sånne små ting som er blitt gjort mye bedre etter Baldur's Gate 2, så selv om det var svært bra da det kom er det så mye som er forbedret med årene at det ikke er like bra i dag. Det samme gjelder Ocarina of Time. Det er fortsatt et svært bra spill, men det er mange måter de kunne ha gjort spillet enda bedre om de hadde visst da hva de vet i dag, for å si det på den måten. Jeg snakker ikke om bedre grafikk og sånt, men om enkle designvalg. For eksempel er slottet en vital del av spillet, så hvorfor ikke legge det i midten av Hyrule Field i stedet for kanten? Hvorfor ikke la Deaht Mountain være et fjell i stedet for Death Pile of Sand? Eller hva med å la oss bruke Navi til noe, i stedet for å kun ha den som en irriterende mygg vi ikke kan klaske til uten å knuse skjermen? I Dragon Quest VIII hadde vi for eksempel en mus, og vi kunne sende den inn i et lite hull i veggen for å utforske. Da fikk vi styre musen i stedet for karakteren vår. Hva med å la Navi bli spillbar på det viset enkelte steder? I stedet for å si hva vi skal gjøre kunne vi ha styrt den og flydd rundt i brettet for å se hva vi skulle gjøre videre. I stedet for å bry oss om fiender, stiger, feller og så videre hadde den ganske enkelt flydd rundt omkring. Det hadde ikke spolert noe som helst, men kunne ha gjort det enklere å finne ut hva vi skulle gjøre. Lenke til kommentar
Faaensoldemor Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Det fins ingen perfekte spill, derfor er ikke 10/10 = perfekt. La oss heller holde oss til adjektiv og beskrivelser enn poengsummer. Ocarina of Time er i mine øyne et perfekt spill. Hvorfor sier du at det ikke finnes perfekte spill? Alltid noe man kan endre på, OoT hadde jo nok av små bugs og glitches, et "perfekt" spill må jo være plettfritt, eller? Det at begge versjonene har mange glitcher gjør for meg spillet enda morsommere. Da trenger man ikke å spille på den samme måten hver gang. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg synes ikke Ocarina of Time var spesielt spennende da det kom og jeg har aldri skjønt hypen. Kanskje er det fordi jeg hadde spilt de foregående tre Zelda-spillene og OoT var "bare" det samme gamle gameplayet som jeg allerede hadde brent flere hundretalls timer på i 3D-innpakning. Nyskapningene var hovedsakelig begrenset til hesten og ocarinaen, pluss at det føles litt annerledes å spille i 3D-omgivelser, men strukturen var den samme og ble altfor forutsigbar og kjedelig for meg. Det ble å lete etter items, klarere dungeons og finne utstyr som lar deg nå enda flere items, rinse and repeat. Det er boomerangen og det er mestersverdet, Zelda er naturligvis kidnappet av Ganon og du putter bomber i kjeften på Dodongo. Been there done that. Helt enig! Zelda spillene kan være utrolig repeterende når det gjelder alt egentligt(med små forandringer såklart). Til og med musikken går som regel om og om igjen! Å historiene er og som regel helt like hver eneste gang med bare noen få forandringer. Er du virkelig helt enig? Du snakket om at du synes spillet ikke er forutsigbar fordi den forteller ikke hva du skal gjøre, men Spartapus mente noe annet. Spartapus, det er ikke bare de du har skrevet som er nyskapende, men den mest nyskapende og unike med OoT var faktisk lock on systemet. Det var så bra at andre 3D spill også har brukt det, men mer i en automatisk form. Og det med repeat... er ikke alle spill det? Fordelen med OoT er at bretten er annerledes og det er bra. Vil hele si repeat til et spill som Assassins Creed 1. Bare repeat. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Så det er ingen som spiller zelda oot 3DS eller? Virker ikke slik med tanke på hva som blir sagt i denne tråden. Bare folk som henger seg opp i at Zelda oot i 2011 er "BARE" et "KJEMPE BRA SPILL" 8av10, og ikke "VERDENS BESTE" 12av10 For prøve å styre denne tråden på rett spor igjen for 5 gang. Hvor lenge har dere spilt oot på 3ds? har selv "bare spilt ca 5 timer og er nå inni den store fisken:) Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Har akkurat startet på Water Temple. Og brukte en times tid på å finne alle Big Poe i Hyrule Field, husket ikke hvor alle var. Men, er det en item slot for lite i items inventory, eller ser jeg feil? (tenker da utenom x,y,I og II slots) Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 "Big poe"? husker ikke hva det er for noe:P Er vanntempelet så dritt som folk skal ha det til? husker jeg fikk en kompis til å gjøre den lvl for meg for mange år siden:P Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Hehe, er store spøkelser. Det er en Side quest. ^^ Tja, vil ikke si vanntempelet er dritt, det er bare kjedelig, spesielt hvis du har tatt den før. Templet er stort sett en gigantisk labyring hvor du går mye opp og ned, frem og tilbake. Det kan vel også debatteres hvorvidt det er det lengste templet. Jeg har ikke noe mot Water Temple selv, men kan se at andre kan irritere seg over den. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Problemet med Water Temple er at du hele tiden må heve og senke vannet, noe som tar tid og er kjedelig. RoR: Mener å huske at det var tre slots i N64-versjonen, mens her er det kun to. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Nettopp! Ah, jeg mener ikke quick slots. Jeg mener selve inventory. Altså hvis du fjerner items fra x,y,I og II knappene og bare har items i inventory. Ut fra min beregning har jeg to items igjen å finne, men bare en ledig plass i Items Inventory. Er det jeg ikke får til å stemme. Edit: Glemte meg litt. Har 6 items igjen. Endret 30. juni 2011 av Rider_of_Reason Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Du kan finne følgende items: 4 glass Deku Stick Fairy Slingshot Deku Nut Mask of Truth Din's Fire Bomber Lens of Truth Magic Beans Bombchu Boomerang Farore's Wind Megaton Hammer Hover Boots Nayru's Love Claim Check Fairy Bow (med ild og is) Longshot (du får også en kortere tidligere i spillet) Iron Boots Edit: Når du har fått alle items skal du kunne fylle ut alle plassene, pluss to helt på siden (enten I II X eller Y) Endret 30. juni 2011 av nouse4aname Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Hvor ble det av lyspilene? o.O Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 (endret) Uhmm, kommer de 3 som egne items med egne slots? Edit: Ser nå at det kan de ikke, hvis de ikke gjør det går regnestykket opp. Endret 30. juni 2011 av Rider_of_Reason Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 De kommer ikke som egne items nei. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Angående itemslots Det skal være to ledige etter du har satte inn itemsene på x, y, I og II. Ild, is og lys pilene blir sammen som et itmeslot med pil og buen Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 30. juni 2011 Del Skrevet 30. juni 2011 Greit, da skjønner jeg. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå