Gå til innhold

The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time 3DS

Pubé

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Hmm, kult. Noen av texturene ser litt bedre ut imo, men noen av det er for skarpe og virker litt unaturlig. Tror Grezzo kunne brukt mye mer tid på oppussing, men med 3D effekt på, fek.s i Ganondorf sitt tempel når man skal fighte han er det sykt detaljert.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt OoT en stund nå og kommet til de folkene på Death Mountain, og er enig i at det er et glimrende spill. Men tidenest beste spill, toppkarakter over alt osv? Nope, ikke i nærheten. Hyrule Field er alt for stort og mangler skilter, så det kan være vanskelig å finne ut hvor vi skal. Den fe-greia som surrer rundt oss er bare irriterende og kommer stadig med idiotiske "hint". (når jeg er i den byen i Death Mountain trenger jeg ikke å bli minnet på at jeg skal til Death Mountain hele tiden. Jeg er jo der allerede!) Og de zombiegreiene i Hyrle Field om natten er ganske kjedelige. Men bortsett fra sånne småting er det som sagt et glimrende spill. Jeg ville nok gitt det en sterk 8 av 10 så langt.

Lenke til kommentar

- Hyrule Field er for stort for deg? Vel, uenig. Se på kartet ditt og se hva det faktisk er. Og det er vel snakk om 5 eller 6 "utganger" fra Hyrule Field? For meg virker det som du er denne generasjonens spiller som må ha alt forklart for deg, istedet for å ta deg tiden til å utforske det lille det faktisk er. Mangler skilter agitt :p

- Den "Fe-greia" er et hjelpesystem som nå er obligatorisk i alle spill, slik at den dummeste av de dumme kan finne ut hva man skal gjøre. Er du i Death Mountain ber ikke Navi deg om å dra til Death Mountain, men sier hva du skal prøve å gjøre der.

- Skjelettene om natten er vel bare en symbolisering om at mørke er farlig. Og har du drept 12 skjelletter eller noe slikt om natten? Svar ærlig nå ;) Skjer noe ekstra da.

Forsvarer spillet med nebb og klør så lenge jeg finner kritikken klandreverdig :)

Lenke til kommentar

Jeg var PISSREDD for skjelettene i hyrule field for 9-10 år siden :(

Og Hyrule Field er ikke akkurat så stort.

Inn/Utgangene er:

Brua som gir inn i byen

Kakariko village

Kokiri forest

Elven opp mot Zora's Domain

Lake Hylia (hoppe over gjerdet med hest)

Lon Lon Ranch

Vil vel ta deg ti minutter å lære deg alle.

Lenke til kommentar

Jeg var PISSREDD for skjelettene i hyrule field for 9-10 år siden :(

Og Hyrule Field er ikke akkurat så stort.

Inn/Utgangene er:

Brua som gir inn i byen

Kakariko village

Kokiri forest

Elven opp mot Zora's Domain

Lake Hylia (hoppe over gjerdet med hest)

Lon Lon Ranch

Vil vel ta deg ti minutter å lære deg alle.

Og Gerudo Valley.

Lenke til kommentar

- Hyrule Field er for stort for deg? Vel, uenig. Se på kartet ditt og se hva det faktisk er. Og det er vel snakk om 5 eller 6 "utganger" fra Hyrule Field? For meg virker det som du er denne generasjonens spiller som må ha alt forklart for deg, istedet for å ta deg tiden til å utforske det lille det faktisk er. Mangler skilter agitt :p

- Den "Fe-greia" er et hjelpesystem som nå er obligatorisk i alle spill, slik at den dummeste av de dumme kan finne ut hva man skal gjøre. Er du i Death Mountain ber ikke Navi deg om å dra til Death Mountain, men sier hva du skal prøve å gjøre der.

- Skjelettene om natten er vel bare en symbolisering om at mørke er farlig. Og har du drept 12 skjelletter eller noe slikt om natten? Svar ærlig nå ;) Skjer noe ekstra da.

Forsvarer spillet med nebb og klør så lenge jeg finner kritikken klandreverdig :)

Hva skjer når du har drept 12 stk? Kan ikke huske at det skjedde noe :p

Lenke til kommentar

Nå må dere skjerpe dere! ikke vær så forbanna FANBOZ! Han sa at spillet er konge men at det er småting som faktisk ikke er så bra med spillet! Er selv "fan" av oot, men kan helt ærlig si meg enig!

Om så han er en av dem "nye spillere" som trenger å få vite hvor han skal? er en grunn til alle brukte over 40-50 timer på oot når det kom ut! Man får ikke vite hele tiden hvor og hvordan man kommer videre. Det er da et faktum!

Du kan ikke gå inn på et eneste forum om zelda der det ikke er mindre en 100 tråder om "hvordan kommer jeg forbi blabla" eller "har gjort DET, hva skal jeg nå?". Dette er ikke et angrep mot zelda men bare sånt det faktisk er! Huryle field er ikke stort, det kan jeg si meg enig i, men kan vær veldig vanskeligt å finne ut av det i begynnelsen! Men den forbanna Feen er ikke noe hjelpsom!!! vis du ikke vet det har du ikke akuratt fulgt med! ign og gamestop og mange andre har sagt det samme i div anmeldelser. å JO når du er på death mountain sier den at du skal gå der!

som han sa: 8 av 10 og med GOD GRUNN!!! syns selv det er en 8 av 10(SOM ER BRA BTW) MEN spillet har en utrooooligt stor personlig verdi med tanke på at jeg og sikkert mangen av dere har noen av de beste barndomsminnene ifra det spillet!

Men teknisk spillmessig så er det jo så klart mangler som hjelpesystem og av og til ulogiske løsninger som gjør at de nye spillerne kommer garantert til å slite av og til.

Men igjen, han sier spillet er bra og det samme gjør jeg. argumentene han kom med er jo bare fakta! gjør det så mye om han fant noe som faktisk er litt negativt med spillet?

Spillet er jo enda et av verdens beste spill for det om, men er bare noen småting som er litt drit. slik er det bare!

PS: ikke kommenter vis du ikke spør andre folk om meninger på andre forum osv først! Alle forum om dette spillet har enormt mange tråder der folk spør om puzzles osv!

Lenke til kommentar

Det at det er folk som spørr om å komme videre en plass, er for meg positivt til et spill, ikke negativt. Er ikke litt poenget med zelda spill å utforske litt, eventuelt undre over visse puzzles?

Jeg tolket ikke svaret hans som noe særlig fan boy ish, virker nærmest sånn at du følte deg truffet av svaret og skrev da denne følelseladde svaret. (merk, han mente dette ikke var kritikk verdige argumenter)

Tilbake til on topic, hvis det er noen som lurer på noe, er det bare å spørre, hvis du ønsker å finne ut ting selv, så er du nødt å snakke med de fleste npc'r og utforske litt her og der.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt OoT en stund nå og kommet til de folkene på Death Mountain, og er enig i at det er et glimrende spill. Men tidenest beste spill, toppkarakter over alt osv? Nope, ikke i nærheten. Hyrule Field er alt for stort og mangler skilter, så det kan være vanskelig å finne ut hvor vi skal. Den fe-greia som surrer rundt oss er bare irriterende og kommer stadig med idiotiske "hint". (når jeg er i den byen i Death Mountain trenger jeg ikke å bli minnet på at jeg skal til Death Mountain hele tiden. Jeg er jo der allerede!) Og de zombiegreiene i Hyrle Field om natten er ganske kjedelige. Men bortsett fra sånne småting er det som sagt et glimrende spill. Jeg ville nok gitt det en sterk 8 av 10 så langt.

Er salig overbevist om at du kommer til å legge på 2 til den karakteren når du er ferdig. Moroa har så vidt begynt. ;)

Selvfølgelig er meninger forskjellige, men for meg virker det som ekstremt pirkete å trekke 2 for de småtingene du nevner. Kan ikke komme på noen spill jeg har spilt uten minst like mange irriterende småting som i OoT. Nå er en slik karakter også relativt intetsigende uten sammenligningsgrunnlag, så hadde vært fint å vite hva som er 10/10 spill for deg (evt. om du er like perfeksjonistisk som min bror, som ikke har noen spill han vil gi 10/10), men det kan bli en annen diskusjon, et annet sted. Evt. kan du sende nyskjerrige meg en PM. :p

Er enig i at feen kan være irriterende (du er strengt tatt ikke tvunget til å høre hva den sier da), men at hyrule field er for stort er jeg ikke enig i, jeg mener faktisk det er for lite (kunne trengt litt flere ting der da), og at det er vanskelig å vite hvor du skal er jo en av de mest positive tingene med OoT og Zeldaspill generelt. Det er en ekstrem gledesfølelse av å ha funnet ut hva du skal gjøre etter noen timer med tenking og utforsking.

Vil heller ikke si sikkert at OoT er tidenes beste spill, men det er ett av dem for meg. Og med forbedringene i 3DS-versjonen (ja, vil faktisk si det kun er forbedringer) er det en deffinitiv 10/10 fra meg. Alle spillene som jeg vil si er blandt tidenes beste må være 10/10.

Jeg er forresten litt over halveis nå, tok nettopp water temple. :)

@amir90: Jeg tror det bare kommer en litt større en når du har tatt 12, hvis jeg ikke husker feil.

@Knut Knudsen: Haha, husker jeg ble livredd de skjelettene første gang jeg spilte det, jeg også. xD Men ikke like skummelt som zombiene og og Shadow Temple. ><

Lenke til kommentar

Generasjonen min vokste opp med ZX Spectrum, Tiki 100 og Vic 20, før vi gikk over til Commodore 64 og senere Amiga. ;) Det jeg mener er at Hyrle Field er stort og tomt. Hva er poenget med å utforske når det ikke er noe der? Og ja, det er få utganger, men det står ingenting om hvilken utgang som går til hvilket sted før vi er rett ved den, og da er jo poenget borte. Det hadde ikke vært så dumt om vi kom ut av skogen og fant et skilt der det sto hvor hvilken utgang gikk? Og greit, jeg kan se på kartet, men da er jo hele poenget med utforsking borte. :p

Nei, den sier jeg skal til Death Mountain. Jeg er i byen til de tullingene og kan ikke dra noe sted før jeg er ferdig med de faklene jeg ikke finner engang. Og selv det med å tenne dem måtte jeg finne ut av på egenhånd. Den fe-tullingen har ikke vært til noe som helst hjelp så langt.

Siden når er mørket farlig? Det farlige er det som gjemmer seg i mørket, ikke mørket i seg selv. ;) Men nei, har ikke gidder drepe så mange. Har blitt syv, åtte stykker, men ikke tolv. Får heller gjøre en innsats.

Kanskje du finner kritikken klandreverdig fordi du forsvarer spillet med nebb og klør? :p

Selvfølgelig er meninger forskjellige, men for meg virker det som ekstremt pirkete å trekke 2 for de småtingene du nevner. Kan ikke komme på noen spill jeg har spilt uten minst like mange irriterende småting som i OoT. Nå er en slik karakter også relativt intetsigende uten sammenligningsgrunnlag, så hadde vært fint å vite hva som er 10/10 spill for deg (evt. om du er like perfeksjonistisk som min bror, som ikke har noen spill han vil gi 10/10), men det kan bli en annen diskusjon, et annet sted. Evt. kan du sende nyskjerrige meg en PM. :p

Et spill som er 10/10 finnes ikke i min bok. Delvis fordi det skal være så ufattelig perfekt at alle liker det, og delvis fordi karakteren vil endre seg med tiden. Det nærmeste jeg har kommet er vel Mass Effect 1, Morrowind og Indy & The Fate of Atlantis. Indy pga historien, Mass Effect pga historie, stemme, karakter osv og Morrowind pga innlevelsen. Men samtidig er både Oblivion og Mass Effect 2 nær ved å få stryk hos meg. De prøver for hard å være bedre enn det de egentlig er. Half-Life er et annet spill som ligger på 9/10 eller der omkring fordi det er så bra historie, bra gameplay og bossene så interessante. Hvem husker ikke å måtte snike seg forbi den planten i launch pit? Men Half-Life 2 gadd jeg ikke spille gjennom engang, selv om jeg prøvde tre ganger. Det ble så forskjellig fra det første. Til sist har vi Doom 3. Jeg måtte laste ned en mod for å få lommelykt på våpnene, men selv da endte det opp på 9/10 selv om jeg vet "alle" andre hatet det fordi det var så old-school, selv om det var akkurat det det prøvde å være i første omgang.

Men nå sier jeg jo ikke at Ocarina of Time er et dårlig spill. Tvert imot er det et glimrende spill jeg storkoser meg med. Men 10/10? Dessverre, holder meg på 8/10. Og det er ikke en dårlig karakter, tvert imot.

Lenke til kommentar

Angående hvor man skal i spillet så mener jeg å huske at enten Navi eller NPC's forteller deg hvor du skal gå videre hen.

Ikke trykk på spoilertagen dersom du aldri har spilt OoT før.

• Inside the Deku Tree: Her sier Mido at du trenger sverd og skjold for å komme forbi han.
  • Møte Zelda på Hyrule Castle som den siste ønske fra Deku Tree.
  • Kakariko Village så til Death mountian ble fortalt av Impa.
  • Zora's Domain etter hint fra Navi.
  • Temple of Time etter de tre Spiritual Stone er vel ganske obvious?
  • Sheik forteller du må til Kakariko før du drar til Forest Tempel (Navi også med hint til Forest Tempel)
  • Hint fra Navi at du skal dra til Death mountian.
  • "Det blåse kald kulde fra Zora's Domain" etter hint fra Navi
  • Hint fra Navi at det skjer noe på Kakariko Village etter Water Tempel
  • Om jeg husker riktig snakket Sheik noe om Bottom of the Well etter Kakariko angrepet og Navi med hint.
  • Hint fra Navi om Ganondorfs hjemmeby.

Ja, dette er en liste som man blir fortalt hvor man skal hen, men ikke hva man akkurat skal gjøre der. Vel, Zelda er et eventyr spill og utforsking er vel en del av spillet. Om man blir fortalt hele tiden hva man skal gjøre kunne man like godt leid en film :S

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Angående hvor man skal i spillet så mener jeg å huske at enten Navi eller NPC's forteller deg hvor du skal gå videre hen.

Ikke trykk på spoilertagen dersom du aldri har spilt OoT før.

• Inside the Deku Tree: Her sier Mido at du trenger sverd og skjold for å komme forbi han.
  • Møte Zelda på Hyrule Castle som den siste ønske fra Deku Tree.
  • Kakariko Village så til Death mountian ble fortalt av Impa.
  • Zora's Domain etter hint fra Navi.
  • Temple of Time etter de tre Spiritual Stone er vel ganske obvious?
  • Sheik forteller du må til Kakariko før du drar til Forest Tempel (Navi også med hint til Forest Tempel)
  • Hint fra Navi at du skal dra til Death mountian.
  • "Det blåse kald kulde fra Zora's Domain" etter hint fra Navi
  • Hint fra Navi at det skjer noe på Kakariko Village etter Water Tempel
  • Om jeg husker riktig snakket Sheik noe om Bottom of the Well etter Kakariko angrepet og Navi med hint.
  • Hint fra Navi om Ganondorfs hjemmeby.

Ja, dette er en liste som man blir fortalt hvor man skal hen, men ikke hva man akkurat skal gjøre der. Vel, Zelda er et eventyr spill og utforsking er vel en del av spillet. Om man blir fortalt hele tiden hva man skal gjøre kunne man like godt leid en film :S

Kan folk oppføre seg som voksne her inne! ja zelda er et eventyrspill og utforskning er en del av spillet. Men som jeg sa tidligere er det et kjent "problem" at det er veldigt vanskeligt til tider å vite hvor man skal! Han sier spillet er BRA og en 8 av 10 til et kjeeeempe gammelt spill er jo det samme som 10!

Ingen her inne på forumet har sagt det er dårligt spill! Det er folk som dere som gir spillere et dårligt rykte som fanboys!

vis du leser anmeldelser av oot kan du se at det er et helt vanligt problem at det er: 1.veldigt vanskeligt finne ut hvor man skal for nye spillere(folk som ikke har spilt dette før) og 2. div puzzle!

Men som sagt så er ikke dette noe som direkte ødelegger! men er jo såklart negativt for spillere som ikke har prøvd dette før!!

Vær så snill oppfør dere! ta kritikk som voksne folk(godta at det faktisk er småting med spillet)

Endret av Aizen
Lenke til kommentar

Nå sier jeg bare som det er og det er ikke noe vits i å klikke dette mot meg. Jeg har ikke sagt at dette er et dårlig spill og tar gjerne kritikk, sier bare at det er opplyst på hvor man skal som enkelte her klager over.

Jeg, for min del, da jeg var 12 år satt aldri fast hvor jeg skulle hen, men hva jeg skulle gjøre er en annen sak på enkelte steder. Pluss at jeg har aldri lest anmeldere skrevet at de sleit med å finne ut hvor de skulle, men heller at de sleit med å gjøre det de har blitt sendt til å utføre. Den lista mi som jeg skrev er blitt sagt i spillet og ikke noe jeg fant opp. Jeg har bare skrevet det dere har klaget over, that's it.

Og jo, utforsking er en stort element i spillet og man må også godta dette. Vet man ikke hva man skal gjøre... Tja, du kjenner til hva de andre har skrevet har du ikke? Det er bare en forhåndsregel/tips folka i forumet skrevet så hvorfor ikke bare ta inn innspillene og slutte å gå til angrep når andre (og jeg også) prøver bare å gi tips?

Lenke til kommentar

Og som jeg sa: Navi sier jeg skal til Death Mountain for å finne **** der. (**** er en meget kort spoilertag, btw.) :p Jeg dro til Death Mountain og fant den byen med de tullingene, og nå sliter jeg med å finne fakler jeg skal tenne på. Når det er gjort må jeg finne en måte å dra ned i en hule på for å banke noen monstre, og først når jeg er ferdig der regner jeg med å kunne dra opp til toppen av Death Mountain. Likevel Maser Navi hele tiden om at jeg må dra til Death Mountain for å finne ****. Sånn har det vært hele tiden. For eksempel var en viss person i "our secret place" eller noe sånt, men ingen sa hvor det var. Det var først senere jeg fant ut personen var i Lost Woods.

Poenget er at OoT er tretten år gammelt, og alderen vises tydelig enkelte steder. I tillegg sier Nintendo selv at det ikke bare var en del feil, bugs og glitches i OoT, men de har beholdt en god del av dem i remaken med vilje. Når selv Nintendo sier det er en del glitches og bugs i OoT ser jeg ikke helt hvordan det er mulig å gi det 10/10. Spesielt ikke siden om det hadde blitt laget i dag ville det ha vært forbedret på mange måter pga de har mer erfaring med å lage slike spill.

Men igjen, jeg sier ikke at OoT er et dårlig spill. Det er det nest beste Zelda-spillet jeg har spilt, med Link to the past på førsteplass. Link's Awakening er på en solid tredjeplass for meg.

Og btw, for de som vil ha enda en remake: Shigeru Miyamoto har sagt mange ganger at han gjerne vil ha en remake av Link to the past, men for tiden er han opptatt med andre ting. Men det kommer. :) Men ikke forvent LttP med OoT-motoren. Det vil nok fortsatt bli et "2D" spill som originalen, men med 3D-grafikk. Og ja, det gir mening. :p

Lenke til kommentar

vikingkylling; Ja, det er et kort spoilertag, men spillet var veldig lang da den kom ut som du sikkert vet også. Der fikk, ihvertfall jeg, opplyst hvor jeg skulle. "Our secret place", om jeg husker riktig ble dette også opphevet i grønn skrift? Burde vel også, for de som leser og husker, vært en lyslampe det også?

Og ja, Navi er irriterende. Enig at hun alltid gjentar seg hele tiden dersom man er på riktig sted, men samtidig er jeg også glad at hun ikke forteller deg hva du skal gjøre. Det er her mysteriumet begynner og ordet "utforsking" bare roper på deg.

Det med glitch og sånn vil jeg faktisk lese om du gidder å sende meg en link?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...