Leema Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Om spillet er like mye dritt så det var for 100år siden når det gjelder puzzles? ikke ta meg feil altså, jeg ELSKER zelda! Men når det gjelder zelda spill generelt så sitter jeg alltid fast div plasser! Enten vis jeg ikke vet HVOR jeg skal eller når jeg kommer til et spesielt puzzle. Så bare lurer på om de har satt inn en system som gjør at jeg kan få hjelp vis jeg vil til å komme videre når jeg sitter fast:) De har sett inn eit hjelpsystem, så du trenger ikkje å bekymre deg for å stå fast. Har sjølv kikka raskt på da, og da verker ganske bra, viss du er nybegynner og ikkje klarar å komma deg vidare. Ellers er da berre å gjera som i gamledager, kjøpa seg ei guidebok! Haha. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Om spillet er like mye dritt så det var for 100år siden når det gjelder puzzles? ikke ta meg feil altså, jeg ELSKER zelda! Men når det gjelder zelda spill generelt så sitter jeg alltid fast div plasser! Enten vis jeg ikke vet HVOR jeg skal eller når jeg kommer til et spesielt puzzle. Så bare lurer på om de har satt inn en system som gjør at jeg kan få hjelp vis jeg vil til å komme videre når jeg sitter fast:) De har sett inn eit hjelpsystem, så du trenger ikkje å bekymre deg for å stå fast. Har sjølv kikka raskt på da, og da verker ganske bra, viss du er nybegynner og ikkje klarar å komma deg vidare. Ellers er da berre å gjera som i gamledager, kjøpa seg ei guidebok! Haha. hehe var jo det jeg håpet på at jeg slapp! er derfor jeg bittelitt hater zelda spill:P hva er vitsen med å spille når jeg MÅ ha en guidebook:P skulle nesten følgt med:P. Men vis du mener jeg slipper det så tror jeg det er ett sikkert kjøp:) er jo konge spill(alle zelda spillene) MEN alle har samma problemet når det gjelder puzzles og hcor du skal:(. En kompis av meg hadde tatt med zelda majoras mask til hytta for noen måneder siden å skulle kose seg med det, men bare 3timer etter han hadde begynt satt han seg fast! ingen tilgang til internett eller noe som helst hjelp:S ødela hele ferien på hytta:( Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Jeg klarte det når jeg var 8 år, du finner det sikkert ut til slutt ^^ 2 Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Ja, samme her. Oot er vel ikke det vanskeligste zelda spillet som er laget akkuratt. 1 Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Ja, samme her. Oot er vel ikke det vanskeligste zelda spillet som er laget akkuratt. Sa at jeg ikke ville ha sånne tåpelige kommentarer! som sagt er det ikke bare meg men en god del andre folk som syns det samme! Men hva med å heller svare på det jeg spør om istedenfor å bare "mobbe"?! Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 jeg klarte spillet når jeg var fem-seks år, men når jeg var stuck, gikk jeg bare rundt og gjorde alt man overhode kunne gjøre. Men snakk med folk, hør på det navy sier osv. Så kommer du deg lett gjennom. Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 jeg klarte spillet når jeg var fem-seks år, men når jeg var stuck, gikk jeg bare rundt og gjorde alt man overhode kunne gjøre. Men snakk med folk, hør på det navy sier osv. Så kommer du deg lett gjennom. så vis jeg sitter fast i ett puzzle så er det bare å snakke med folk eller navi så får jeg hjelp med det? NEI! les hva jeg har skrevet før du svarer:P btw, jeg driter i hvor mangen småunger som klarte spillet og at det ikke er vanskelig blablabla! Eneste jeg har spurt om er om det er noe slags nytt hjelpesystem i spillet som hjelper med puzzles! ikke hvor mangen av dere som var 5år å klarte å komme igjennom spillet! Vis noen spurte meg om det var et hjelpesystem i Portal ville jeg ikke sagt "bror min er 2 år å han klarer det, så da må du og klare det. Vis ikke kan du bare kjøpe en guide eller spørre folk blabla"! Eneste jeg har spurt om er om det er noe slags nytt hjelpesystem i spillet som hjelper med puzzles!Eneste jeg har spurt om er om det er noe slags nytt hjelpesystem i spillet som hjelper med puzzles!Eneste jeg har spurt om er om det er noe slags nytt hjelpesystem i spillet som hjelper med puzzles!Eneste jeg har spurt om er om det er noe slags nytt hjelpesystem i spillet som hjelper med puzzles! Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Hvis du sitter fast så burde du har hørt etter hva som ble sagt tidligere, lest quest- og samtaletekster. Og sitter du fast midt i en puzzle, så må du jo bare prøve nye måter å løse det på. Det er jo derfor det er en PUZZLE! Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Du verden så hårsår du skulle være da. 1. Les skilter, snakk med folk, hør på navy, etc. 2. Hvilke puzzles i OoT er vanskelige egentlig? De gangene jeg setter meg fast er når jeg ikke veit helt hvor jeg skal eller hva jeg skal gjøre. Feks når du skal finne krukka med det brevet, som du skal gi til Zora kongen. 3. Hvorfor skulle det vært noe hjelpesystem til gåtene/puzzlene? Poenget er at det skal være en utfordring. Hvis du ikke klarer det, får du bare skrive ut en guide fra gamefaqs. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Blås nå i å hjelpe en fyr som fornærmer dere da... Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) *rant* Tror ikke folk gidder å hjelpe deg når du tar den tonen. Uansett, ja det er et hjelpesystem. Enkelte plasser i spillet er det noen steiner som blinker i flere farger, du kan klatre inn i disse og få hint om hva som skal gjøres videre. nå har jeg ikke testet ut disse stenene i praksis, da de ikke var i orginalen, og jeg har spillt igjennom det før. Ellers så har jo DS'en en innebygget browser, så du kan raskt trykke på home->browser knappen og google etter hjelp hvis det er sånn at du sitter fast en plass. Ha tolmodighet med spillet, litt av greia med zelda spillene er at løsningene ikke skal komme med en gang men at man må bruke hodet litt og fundere. Hvis du sitter fast en plass er det nok av med side-quester etc rundt om i verdenen du kan pludre med og utforske, mye skjulte skatter og huler etc.... Man kan si det er to ting du kan sitte fast på; sitter du fast i form av at du ikke vet hvor du skal nå, ta en titt på kartet, snakk med Navi og Saria. Sitter du fast inne i en dungeon, så sørg for å se deg godt rundt, Kommer du inn i en dungeon skal du ha alt du trenger for å komme deg igjennom den, er det et rom du har gått glipp av? er det en knapp som må trykkes på, er det noen ting i rommet som ser "rart ut". Har du prøvd å knerte alle monstrene i rommet for å se om det skjer noe da.. etc etc... Opplevelsen av Zelda kan sikkert være forvirrende for en som ikke er vant til denne typen spill fra før av, og jeg skjønner godt at du blir frustrert når de andre kommer med fornærmelser/elitism i form av at de gikk igjennom det når de var fem... Det var mange ting jeg satt fast på i dagesvis selv når jeg spilte zelda i mine yngre dager... PS: kom på en ting: When in doubt, prøv å spill noen sanger. Det er et par plasser i spillet hvor det ikke sier seg selv at man skal ta en trudelutt, eller man har oversett et skilt, en NPC eller et tegn(f.eks er triforce symbolet ofte et hint om zeldas lulaby) som tilsier at her er det på tide med litt musikkframføring. Endret 21. juni 2011 av Dipso Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 (endret) Blås nå i å hjelpe en fyr som fornærmer dere da... Tror litt av poenget er at han spurte om en konkret ting, og fikk ikke noe svar. Og helt egentlig så var det vel de som begynte å fornærme med å sammenlikne han med en åtteåring(more or less...) Endret 21. juni 2011 av Dipso Lenke til kommentar
Aizen Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Blås nå i å hjelpe en fyr som fornærmer dere da... Tror litt av poenget er at han spurte om en konkret ting, og fikk ikke noe svar. Og helt egentlig så var det vel de som begynte å fornærme med å sammenlikne han med en åtteåring(more or less...) Takk for svar(skikkeligt svar:P). Nå vet jeg at det vertfall er litt hjelp i spillet;) får vel bare kjøpe med meg en guide før jeg reiser til syden så har jeg vertfall muligheten vis jeg sitter fast. Eneste som er dumt da er at da blir totalprisen på over 600kr:( Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 bare finn en på gamefaqs. Satt selv fast utrolig lenge i mine yngre dager, men jeg bare fløy rundt og gjorde alt som man kunne gjøre, snakke med aboslutt alle, selv om jeg ikke forstod det, prøve ut alle steder jeg kunne gå, spille sanger steder det virka lurt å gjøre det osv. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Gjorde vanntempelet nå i sted. Av alle templene i Zelda-spillene så tror jeg det er det kjedeligste. Men heldigvis gikk det kjapt og greit. Veldig mye bedre når du slipper å gå inn og ut av menyen for å ta av og på skoene hele tiden. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 21. juni 2011 Del Skrevet 21. juni 2011 Vanntempelet og Skogtempelet er mine favoritter Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 21. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2011 Samme her, den beste bossen er den i ildtempelet da, rett forran den aller første Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Favoritt tempelet mitt er ørken templet. Er det bare jeg som har en "trang" til å skulle gjøre absoultt alt i spillet? Det som plager meg da er at master quest kommer etter man har runna det, og skulle gjerne bare starta rett på MQ da jeg aldri har testa det før heller. Er ikke sikkert jeg kommer til å unlocke alt i MQ hvertfall, selv om det hadde vært kulest med en 100% save i MQ:P Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 22. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2011 Har også den trangen Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 22. juni 2011 Del Skrevet 22. juni 2011 Musikken i ørken tempelet er bare så... mystisk! Er nok mitt favoritt tempel det også. Tror absolutt vi trenger litt pause før vi evt. fyrer løs med MQ. Jeg kommer til å vente en liten stund i hvert fall, blir for likt det vanlige. Slenger meg også på den 100% trangen. Utrolig slitsom i noen spill det der. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå