herbi7 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Hei, jeg trenger litt råd her. I forbinnelse med husbygging i 2006 hadde vi et rørleggerfirma til å fikse bad og rørarbeid. Arbeidet på bad var mangelfullt og dårlig utført i tillegg til at frister ikke ble overholdt blandt annet hadde de glemt å bestille fliser, legge frem vann til badekar og diverse. Og i tillegg innholdt giroen mange feil. Dette førte til at giroen ble sendt i retur med krav om retting av giro og at feil skulle utbedres før betaling, desember-06. Etter dette hørte vi ingenting, før det nå i mai dukket opp en giro med forfall i juni 2008, datostemplet 26/4-2011, med krav om betaling. For vår del ble jo saken foreldet januar-2010, så nå lurer jeg på hvordan jeg skal forholde meg til dette kravet, er det legitimt? På forhånd takk, Herman. Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Slik du har fortalt det kan jeg ikke se annet enn at kravet er foreldet, siden det har gått mer enn 3 år. http://www.lovdata.no/all/hl-19790518-018.html#2 . Jeg ville sendt et brev/e-post og sagt at jeg ikke hadde tenkt å betale såfremt de ikke kan dokumentere at den alminnelige foreldelsesfristen ikke gjelder og at kravet fremdeles er gyldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå