Hveding Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Hei! Jeg venter til AMD kommer ut med Bulldozer.. Så skal invistere i AM3+ HK og RAM. Vil dette Hovedkortet holde ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637651 Og denne ram'en ? https://prisguiden.no/produkt/corsair-vengeance-ddr3-1600-8-gb-2x4gb-cl9-143308#productImageBig Dette kommer til å bli mitt første gaming pc prosjekt! Skal prøve å kjøpe kraftige pc deler, så når bulldozerne kommer ut, så blir jeg å invistere i en slik en.. Men vil disse to delene holde mål med hva som kommer i august/september ? Håpet på at HK og RAM'en skulle holde ut 2012. Tenker at de nye prosessorne holder mål til den tid de også.. Har MSI GeForce GTX 560 Ti 1GB Hawk. Lurer på om en Chieftec 750w vil holde til dette ? Mvh Patrick. Endret 15. juni 2011 av Hveding Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Å framtidssikre et oppsett er vanskelig, men som en tommelfingerregel vil du kunne spille spill på en prosessor som er noen år gammel. Det er vanligvis grafikkort som trenger oftest oppgradering. RAMen du har valgt vil hindre deg i å bruke større kjølere, så enten bytter du RAM, eller så må du kjøpe lukkede vannkjølingssystemer. Vanlig XMS3-1600MHz CL9 er like bra i ytelse, om det er det du ser etter. Lenke til kommentar
Johnny2000 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Har du sjekket ut 990FXA-UD3? Basicly samme kortet. Litt rimeligere men har stort sett alle funksjonene som UD5. Har et annet oppsett på PCIe og PCI sporene som kan passe bedre. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er bedre for deg, bare at det kan være verdt å ta en kikk på. 1 Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Er det pga ram'en tar mye plass ? Forslag til gode ram brikker ? Pris kan gå imot 1000kr... Skjermkort blir jeg å bytte ut, eller evt kjøre SLI (noe du IKKE har anbefalt), har bare lyst å eksperimentere.. Er nå mange som har lykkes med det. Men dette er no bare noe jeg KANSKJE blir å gjøre.. om kanskje 1 år eller noe slikt.. Men da gjelder det å ha et greit HK. Har sett på UD3.. Kjølingen på UD5 er "litt" bedre, pluss så har den litt blått på kortet (blir ikke et kjedelig kort å se på). Jeg er litt utseende freak^^, Endret 15. juni 2011 av Hveding Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Er det pga ram'en tar mye plass ? Vanlig XMS3-1600MHz CL9 er like bra i ytelse, om det er det du ser etter. Jeg begynner å bli litt lei av at du ikke leser alt jeg skriver. Vengeance-RAM har store kjøleribber som gjør at det stikker høyt opp og kræsjer inn i de fleste tårnkjølere. Forslag til gode ram brikker ? Pris kan gå imot 1000kr... Skjermkort blir jeg å bytte ut, eller evt kjøre SLI (noe du IKKE har anbefalt), har bare lyst å eksperimentere.. Er nå mange som har lykkes med det. Men dette er no bare noe jeg KANSKJE blir å gjøre.. om kanskje 1 år eller noe slikt.. Men da gjelder det å ha et greit HK. Har sett på UD3.. Kjølingen på UD5 er "litt" bedre, pluss så har den litt blått på kortet (blir ikke et kjedelig kort å se på). Jeg er litt utseende freak^^, UD3 har mer enn god nok kjøling og antall VRM. UD5 har et varmerør, som egentlig ikke blir relevant før du begynner med skikkelig vannkjøling i stor skala. Uansett er det viktigste å ha 8+2 VRM for AMD-prosessorer, som begge kortene har. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Jauda.. Men jeg trenger jo ikke noe stor kjøler.. Stock kjøleren skal holde i massevis (noe du har skrevet i en annen tråd) Så hvorfor betale masse penger før en kjøler som bare tar plass.. ? Bedre temperaturer ja, men som du sier så holder Stock kjøleren i massevis Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Holder det med 750w på dette oppsettet ? Lenke til kommentar
Persn Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Om du trenger CPU-kjøler utenom avhenger fullstendig av om du har tenkt å overklokke eller syns at støy er slitsomt. 650W skal holde i massevis det også. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Ingen overklokking her i gården.. Takker Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Jauda.. Men jeg trenger jo ikke noe stor kjøler.. Stock kjøleren skal holde i massevis (noe du har skrevet i en annen tråd) Så hvorfor betale masse penger før en kjøler som bare tar plass.. ? Bedre temperaturer ja, men som du sier så holder Stock kjøleren i massevis Tror ikke noen kan garantere noe som helst når det kommer til kjøleren som leveres med Bulldozer, nettopp fordi ingen har sett den enda. Kjøleren som fulgte med min egen Phenom II sugde forøvrig svette kamelballer, selv før overclocking, og ble byttet ut ila. 2 uker. Ofrer glatt et par mer eller mindre unyttige kjøleribber på rambrikkene til fordel for en ordentlig tredjepartskjøler. En kvalitetsforsyning på 750W skal ellers normalt sett holde lenge til oppsettet ditt, selv om du skulle prøve 2stk 560 i SLI. Chieftec-varianten din vet jeg ingenting om, men du kan jo prøve å sammenligne antall ampere den leverer på 12V-linja kontra hvor mye som trengs for GTX560 SLI. Lenke til kommentar
Persn Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Det er sant, siden Bulldozer-serien ikke er utgitt er det ingen som veit åssen kjøleren blir. Men om trådstarer skulle bli i tvil så går det vel sikkert uansett bra om han venter til prosessorslipp og sjekker tester før han kjøper kjøler. Kjøleren må jo uansett av når han bytter prosessor. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Åja må kjøleren av når jeg bytter prosessor?! :O I maskinen nå så er det koblet til en Hyper n520 fra cooler master. Står at den skal holde til am3, i5, og i7.. Holder vel sikkert til bulldozarn ^^ Lenke til kommentar
Persn Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Hvis du skal bruke den kjølern du nevnte på ny prosessor så må du eventuelt av med den fra den forrige prosessorn ja Se litt mer om den passer til sokler, i5 og i7 er ikke sokler, men hvis den passer på AM3 så regner jeg med at den passer på AM3+ også, er ikke sikker på om det er noen forskjeller på punktet der. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Var egentlig ironi. Så "grønn" på data er jeg ikke ^^ Står på at den passer til i5 og i7. Lenke til kommentar
Persn Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Og jeg skjønte at det var ironi, derfor jeg avsluttet med Men det at det bare står at den passer til i5 og i7 betyr ikke noe for deg uansett hvis du skal gå for AMD. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Kjølerfestene til AM3+ er de samme som på AM3, AM2+ og AM2. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Du spør jo meg om den passer til i5 og i7, da svarer jeg deg... Har tiligere sagt at den støtter AM3 om du fikk det med deg ? Takk BAT Lenke til kommentar
Persn Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Både ironien og sarkasmen er unødvendig, det ligger faktisk ett godt hjerte bakom den andre siden av skjermen som forsøker å hjelpe deg med å gjøre ett valg du ikke vil angre på. Jeg har forøvrig ikke spurt om noe som helst, jeg prøvde å gjøre deg oppmerksom på at når du skal holde på med CPU-kjølere så må du passe på at den passer til riktig sokkel, siden i5 og i7 blir levert over flere sokkler. At jeg har fått med meg at du AM3 kommer jo frem i det jeg skriver i mine egne poster, om du ikke har fått det med deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå