Grankongen Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) vel skal ha eksamen som overskriften sier. temaet er volum og areal, kan jeg få noen innspill til figurer som er passende for oppgaven? har tenkt på å regne ut volum og areal av en kule, men det er sannsynlighvis mange andre som også kommer til å gjøre det EDIT: kravet er at jeg skal kunne regne med volum og overflate av ulike sammensatte geometriske figurer. så da må det være to figurer som er sammensatt? for eksempel en kube og et halvt sylinder? Endret 15. juni 2011 av grankongen Lenke til kommentar
pululf Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 For å gjøre det interessant kan du jo forsøke å regne ut volumet av et basseng med en spesiell form, f. eks. et rektangel der dybden øker utover, og på enden har du et barnebasseng med form som som en sekskant med avrundede hjørner. Bruk det bildet her hvis du vil, sett på egne mål. Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 tja...har bare 10 min på meg Lenke til kommentar
pululf Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Oi, ok. Ta vekk barnebassenget, så burde du klare det på 10 min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå