Gå til innhold

USA tur.. liten tvist med flytider :P

Anbefalte innlegg

Reiser til USA med noen kompiser 04.07 og hjem igjen alene 18.07. På veien hjem reiser jeg alene fra Seattle til Amsterdam, og videre til Stavanger. Det som er problemet er at jeg har 1 time og 5 min på meg på å rekke flyet til Stavanger, og det virker litt snaut.. Hva ville dere gjort? Får ikke endre bilettene dessverre.. Går også ett fly litt senere på dagen som kunne vært aktuelt. Er ikke så erfaren med dette:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt er eventuelle forsinkelser fra Seattle. Normalt vil 1t være mer enn nok på Schipol. Det er ikke en alt for stor flyplass, det er lett å finne fram og relativt korte avstander.

Min tanke er; Forutsett at flyselskapene overholder tidene sine, og sats på det første flyet. Dersom det blir forsinkelser fra Seattle så er det flyselskapets ansvar at du må bytte billett.

Lenke til kommentar

1:05 til transit i Amsterdam burde gå greit, bare du raskt kommer det til køen for passkontroll og ikke vimser rundt.

50 min er minimum transfertid for internasjonale flighter på den flyplassen. Så lenge du har gjennomgående flybillett og det er en forsinkelse eller transfer som har tatt for lang tid så vil de booke deg inn på en senere flight på nærmeste transferdesken. Legg merke at helt til venstre i passkontrollen er det en liste med flighter hvor de slipper inn i fast lane, men det må da være veldig lite tid igjen.

Køene med Schengen-pass beveger seg også litt raskere en køene for alle.

Om du hadde over 1 time til transfer og dukker opp med 2 plastposer med taxfree fra Amsterdam og sier du ikke hadde nok tid er jeg ikke sikker på at de er like medgjørlige.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

På fredag har jeg fly fra Paris til Amsterdam, og videre til Kjevik. I AMS har jeg 45 minutter på å komme meg på flyet til KRS. Jeg er ikke bekymret.

Men som andre sier, så er det hvis det blir noen forsinkelser på flyet fra seattle da.

Endret av jale
Lenke til kommentar

På fredag har jeg fly fra Paris til Amsterdam, og videre til Kjevik. I AMS har jeg 45 minutter på å komme meg på flyet til KRS. Jeg er ikke bekymret.

Men som andre sier, så er det hvis det blir noen forsinkelser på flyet fra seattle da.

Paris-Amsterdam-Kjevik er vel innefor Schengen, slik at en slipper passkontroll?

Om jeg hadde gjennomgående billett ville jeg ikke vært veldig bekymret.

Tiden det tar avhenger selvsagt også av når på døgnet dette skjer.

Husk at du som Nordmann kan gå i EU-køen når du skal inn i Schengen. Det kan lett spare deg for noe tid.

Taxfree har de forøvrig på begge sider av passkontrollen om du ikke har tro på at du finner det du vil ha på Sola.

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...