Joαkim Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Hei. Jeg kom opp i matte muntlig idag, og jeg er ikke så veldig god i matte. Ligger på svak 3'er. Temaet mitt var: Bergen Stikkord jeg fikk var: Vei, fart og tid Rabatt, prosent Målestokk Likninger Funksjoner Statistikk Mål for sentral tendens (????) Areal og volum Skal bruke powerpoint og excel. Den skal vare i 15min. Trenger HJELP! .. Endret 15. juni 2011 av Joαkim Lenke til kommentar
anna1992 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Rabatt, prosent: Her kan du f.eks. lage en oppgave hvor det er rabatt til Akvariet i Bergen. F.eks. kan du skrive at "Akvariet i Bergen reklamerte med billetter til 70 % av ordinær pris. Ordinær pris var 200,- hva er rabattprisen? Likninger:Sett opp et likningssett hvor du f.eks. skal finne ut prisen for barnebillett og voksenbillett til Akvariet i Bergen. Statistikk: Her kan du kanskje lage et oppsett over hvor mange som besøker akvariet i ulike deler av året? Mål for sentral tendens (????): Dette vet jeg ikke hva er, hadde ikke om dette på ungdomsskolen selv... Areal og volum: Her kan du f.eks. lage en oppgave hvor man skal finne ut volumet av et av Akvariene... Jeg håper du fikk noen ideèr nå! Endret 15. juni 2011 av anna1992 Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Tusen takk Noen som har flere ideér? Lenke til kommentar
pululf Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Du kan jo lage en funksjon som beskriver hvor mange personer som tar fløibanen, basert på hvor godt vær det er, hvor mange vogner det er tilgjengelig, hvor lang tid det tar for én vogn å ta turen opp og ned, etc. Lenke til kommentar
stifa Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Mål for sentraltendens: En undersøkelse der du spør mange som besøker akvariet hvor gamle de er, og med det finne ut hva alderen til den typiske akvariebesøkeren er. Se i boka di etter mål for sentraltendes om du ikke skjønenr hva det er. Lenke til kommentar
Joαkim Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Har komt et ganske godt stykke på vei nå. Men har dradd inn fotballkamp i presentasjonen, men vet ikke helt hva jeg kan ha med? Er helt tom for ideer.. Lenke til kommentar
Nokkefeita Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 En dag i Bergen by Vei, fart og tid: Du begynner hjemmenfra og skal til Torget for å møte noen venner. Rabatt, prosent: Du tar bussen. Siden du sikkert er 15 år betaler du barnebillet. Voksenbilletten koster 25 kr. Eventuelt kan du si at du skal kjøpe en mata jakke du har sett på, den koster 1299 kr, men er nå satt ned til 599 Målestokk: Du og vennene (eller hun du holder på med, Ja jeg har sett den andre tråden ) Bestemmer dere for å ta dere en tur opp Fløyen. Det er X mil til Fløyen, dette tilsvarer X meter. Forresten, hvilken skole går du på ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå