Gå til innhold

Minecraft og Eve Online ble angrepet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse gutta her vil vi ha! Som andre har nevt det er disse som pusher sikkerhet og får selskap til å rydde opp.

Litt tekniske data bak HVA som skjedde med Sony vil være nok til å skremme de fleste.

TechSnap har en pen oppsummering og det er skremmende hva som kommer fram:

Se ifra 11:11 for saken med Sony.

 

Nå skal du ikke se bort ifra at andre er like så ille, men disse gutta er hva som trengs for å gi Simonsen og andre sutrete firma som vil sabotere nettet ett lite fortjent helvete.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

T E I T

Noen liker å gjøre dritt, og noen vokser aldri fra det. Det at de hacker server og slik er lite imponerende med tanke på hvor mye smutthull og værktøy der er.... Men men... etter PSN knekken så fikk vi gratis spill, så klager ikke... Å jeg for min del griner jeg ikke vist jeg mister profilen min.... værre med penge info.

Lenke til kommentar

Minecraft.net kjører jo på Amazons AWS, så skjønner ikke hvordan det er mulig å kræsje "serveren". Kanskje jeg har misforstått konsepetet ved AWS, men trodde det var tilnærmet umulig å kræsje en side som stod hos AWS mtp. den ufattelige store kraften serverparken stod bak, og at forbruket ble fordelt utover, og deretter gitt ut som virtuelle server.

 

Veit ikke om nettverket MC-servere bruker er det samme, men om det er det er det jo like rart.

Lenke til kommentar

Kan også være ps3-fanboys som vil bevise at Sony ikke har et så dårlig sikkerhetssystem som alle har fått for seg? Etter min mening er sikkerhetssystemer nesten ubrukelige så lenge dyktige hackere først har bestemt seg for å hacke litt.

 

Teorien er litt ute og kjører da, ettersom gruppa tydeligvis har kommet ut med at de gjør det for lulz...

Lenke til kommentar

Kan også være ps3-fanboys som vil bevise at Sony ikke har et så dårlig sikkerhetssystem som alle har fått for seg? Etter min mening er sikkerhetssystemer nesten ubrukelige så lenge dyktige hackere først har bestemt seg for å hacke litt.

 

Teorien er litt ute og kjører da, ettersom gruppa tydeligvis har kommet ut med at de gjør det for lulz...

 

Som nevnt, i TechSnap kjørte Sony uoppdatert programvare fra 2006 og 2008 med FULLT av hull.

De var advart av sine egne admins om dette, men gav F i fikse problemene.

I tilegg hadde de databaser liggende å slenge fra tidligere konkurranser på svært åpne servere, dette var databaser fra tidlig år 2000.

Skremmende praksis, og de ble hacket flere ganger også før de tok hintet, hele systemet deres var bare ræl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter som jeg forstår fra artikkelen deres så ble ikke minecraft konto opplysningene hacket? Altså jeg trenger ikke å endre passord etc?

 

Men er egentlig ganske idiotisk gjort av dem, hvorfor sier de ikke ifra om hvorfor de gjør det? Kanskje bare de rett og slett vil ha PR som dere sier.

Lenke til kommentar

Nå skal du ikke se bort ifra at andre er like så ille, men disse gutta er hva som trengs for å gi Simonsen og andre sutrete firma som vil sabotere nettet ett lite fortjent helvete.

Både og, man kan ikke rettferdiggjøre vandalisme med å påføre andre kostnader for å bedre sikkerheten.
Lenke til kommentar

Både og, man kan ikke rettferdiggjøre vandalisme med å påføre andre kostnader for å bedre sikkerheten.

Hvis det kun hadde vært prat om defacing hadde jeg støttet dem da dette ville gitt stort press på nevnte selskap fra kunder uten skade for kunde og minimal økonomisk skade for firma, men de har allerede vist flere ganger at det ikke er kun det de gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...