keirikl Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Trenger hjelp med en likning, vil gjerne ha svaret + hvordan man setter den opp.. tusen takk!! ;D 2(x+3) / 3 _ 3(x-1) / 4 = 3(x+2) / 2 Lenke til kommentar
thael Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 finn fellesnevner, letteste fellesnevner er 12, da multipliserer du inn over og under brøkstreken.. Nå er alle nevnere 12, da kan du gange med 12 på begge sider og løse opp mulig jeg har noen slurvefeil... prøv å sett inn svaret og se om ligningen stemmer Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Takker for svaret, dette har hjulpet meg skikkelig mye:D men kunne du ha hjulpet meg med en til? og jeg vil bare si at jeg har løst alle oppgavene selv, men vil sjekke om dere har noen raskere og enklere måte å gjøre det på, enn det jeg har;) Dette her er algebra da:) 3a2(2a + 1)(a + 2) - (3a2 + 2)(2a - 1)a Lenke til kommentar
keirikl Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 finn fellesnevner, letteste fellesnevner er 12, da multipliserer du inn over og under brøkstreken.. Nå er alle nevnere 12, da kan du gange med 12 på begge sider og løse opp mulig jeg har noen slurvefeil... prøv å sett inn svaret og se om ligningen stemmer og hvordan skal jeg kunne sette prøve på denne likningen nå? :O har prøvd men det blir litt mange brøker, kunne jeg sett hvordan noen av dere ville gjort det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå