hvakrg Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Wii(U) blir den svakeste, kanskje betydelig svakere enn Sony og MS sine? Og hva skjer da med 3rd party-spill? Jo, det samme som med Wii vs PS/XBox. Spill blir laget der det er mest power og penger å hente, hvor det er to plattformer vs én. Nå vet jeg ikke speccs på hverken WiiU eller de kommende til Sony og MS, men muligheten for det scenariet er absolutt tilstede. Vi vet ikke specs på Wii U enda. Det Nintendo, IBM, AMD og spillutviklerne sier er så diffust at vi faksisk ikke vet om Wii U er like kraftig, 5x eller 10x kraftigere enn PS360. Mulighetene for scenariet ditt er til stede, men det er også mulig at Wii U blir kraftigere enn den nye XBoxen (dvs vi vet ingen ting). Jeg holder en knapp på at XBoxen blir litt kraftigere siden den kommer litt senere. Har vel kommet ut at det er snakk om noe ala det man finner i 4800-serien til AMD, nøyaktig hvilken versjon er det dog ikke kommet noe info om enda. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) – Ny Xbox vises neste år » Kan Microsoft få opptur i 2012? Revenue, 1985 - 2009 + 1999 - 2010: Tja, de hadde opptur i 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008 og 2010. Tallene er ikke klare for 2011 og 2012 ennå, men jeg ville ikke bli overrasket om det viste seg at de kan få opptur, igjen. Er det ikke flott når man kan fylle inn litt bakgrunn i slike dype, sindige spørsmål. Endret 16. juni 2011 av tommyb 1 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Vi vet ikke specs på Wii U enda. Det Nintendo, IBM, AMD og spillutviklerne sier er så diffust at vi faksisk ikke vet om Wii U er like kraftig, 5x eller 10x kraftigere enn PS360. Mulighetene for scenariet ditt er til stede, men det er også mulig at Wii U blir kraftigere enn den nye XBoxen (dvs vi vet ingen ting). Jeg holder en knapp på at XBoxen blir litt kraftigere siden den kommer litt senere. Vi har sett størrelsen på konsollen og vi har sett en tech demo. Så når det gjelder GPU'en så tviler jeg på at det er noe større enn maks RV740 (hvis det er en GPU fra R700 serien). Jeg holder en knapp på at XboxNext blir betydelig kraftigere. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg holder en knapp på at XboxNext blir betydelig kraftigere. Krysse fingrene for at de ikke er så gjerrige på rammen denne gangen da Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg holder en knapp på at XboxNext blir betydelig kraftigere. Krysse fingrene for at de ikke er så gjerrige på rammen denne gangen da Hehe. Det kunne ha vært verre. MS hadde til å begynne med tenkt å nøye seg med 256 MB, men Epic klarte å overbevise dem om at X360 trengte dobbelt så mye. 1 Lenke til kommentar
aebriol Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg tror konsollen kommer enten veldig sent i 2012, eller i 2013. Men det vil være viktig for Microsoft å skryte av hvor bra den blir før wii u blir lansert. Det er for å ikke miste for mange gamere til den - håpe at en del blir på denne generasjonen til de vet hva de har å velge mellom. Dessuten er dette en ypperlig anledning for microsoft å ta kontroll over konsollmarkedet: - De har fantastisk likviditet (de kan kjøre med store tap ett år eller to hvis de tror det lønner seg på sikt). - Sony sliter økonomisk med store tap. Det koster veldig veldig mye å lansere en ny konsoll, med mindre du tar en nintendo (de selger konsollene normalt fra dag 1 med fortjeneste - sony og microsoft subsidierer utsalgsprisen i begynnelsen, fordi de satser på en konsoll som er mye dyrere å produsere). Dette er rett og slett en mulighet for Microsoft til å stikke av fra sony, og bli hovedkonkurrent med nintendo som en av to store på konsollmarkedet. Om de vil klare det er en annen sak, men dette er vel første gang de er i posisjon til å gjøre forsøket. Så sånn sett tror jeg det er ganske gode sjanser for at de vil satse veldig, veldig hardt på neste generasjon konsollen sin, og forsøke å få den så kraftig at det blir vanskelig for Sony å lage bedre / tilsvarende innen kort tid. Noe av årsaken til at Microsoft har gjort det så bra som de har denne generasjonen, er etter min mening at de lanserte først. Selv om det kostet på en del områder, har de mye sterkere posisjon nå enn i forrige generasjon. Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Vi har sett størrelsen på konsollen og vi har sett en tech demo. Så når det gjelder GPU'en så tviler jeg på at det er noe større enn maks RV740 (hvis det er en GPU fra R700 serien). Jeg holder en knapp på at XboxNext blir betydelig kraftigere. Enig i at rv740 er et godt tips. Dette er en midrange strømspareversjon av 4xxx GPU'ene. Hvis det stemmer har Wii U 3x - 4x GPU prosessorkraften til XBox360 XBox vil nok toppe dette, men det spørs om de klarer å ta grafikken til et helt nytt ninå i forhold til Wii U Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Enig i at rv740 er et godt tips. Dette er en midrange strømspareversjon av 4xxx GPU'ene. Hvis det stemmer har Wii U 3x - 4x GPU prosessorkraften til XBox360 XBox vil nok toppe dette, men det spørs om de klarer å ta grafikken til et helt nytt ninå i forhold til Wii U Jeg har et håp at på 28nm vil dem klare få inn en GPU på nivå med 6950 eller kanskje GTX580 som klarer å produsere grafikk på nivå med dette: http://www.youtube.com/watch?v=ttx959sUORY Jada, jeg vet at den demo'en ble rendret med 3 GTX580 kort, men Epic har sagt at med skikkelig optimalisering ville den trolig ha kunnet blitt kjørt på et GTX580 kort. Samt man får utnyttet hardwaren i konsoller bedre. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 (endret) Krysse fingrene for at de ikke er så gjerrige på rammen denne gangen da Hehe. Det kunne ha vært verre. MS hadde til å begynne med tenkt å nøye seg med 256 MB, men Epic klarte å overbevise dem om at X360 trengte dobbelt så mye. Det stemmer det, og takk og pris for det. Men minne er forsatt en stor begrensing på Xbox360 (og PS3), dem kunne fint hatt mye mer. Crytek håper på minst 8GB minne i neste generasjons konsoller, men jeg vil kanskje tippe XboxNext havner på 4-6GB. Endret 17. juni 2011 av MistaPi Lenke til kommentar
Snøspade Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg er veldig spent på Nintendos fremtidige annonseringer omkring online-tjeneste, specs og ikke minst hvor hardt de har tenkt å satse på å gjøre WiiPaden til det store salgsargumentet. Hvorvidt utviklere føler seg _nødt_ til å utnytte gyro og whatnot i alle spill, bare for å ha det med. All ristinga, peivinga og pekinga med Wii-kontrollen har til tider gått meg på nervene. Hvis Nintendo spiller kortene riktig med WiiU (og bytter navn ), kan jeg godt se for meg at neste generasjon blir dominert av Nintendo og Microsoft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå