LiverBird Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 vel som nevnt tidligere fikk jeg "no signal" når jeg setter i nye HK,skjermkort,cpu å minne...så jeg trodde d var strømmen som var for liten etter hjelp fra dere kjøpte meg en 400W så skal ha strømm i massevis..løp hjem å fixa...men nei samme skiten igjen:( NO SIGNAL..dvs at skjermen på en eller annen måte ikke får den spenninga den skal ha fra datamaskinen siden d nå ikke er strømmen, tenkte jeg på KAN D VÆRE CPU?? eller HK?? eller? hvis det er cpu hvordan kan jeg finne d ut? btw: første gangen jeg starta kom jeg inn den leita fram alt av hd cdbrenner etc etc men fikk en CPU speed error(eller noe sånt) så jeg restarta å starta opp i BIOS..for å sjekke men der var ingen feil:( så jeg starta på nytt...å d var DA det kom NO SIGNAL har hørt at flashe bios kan hjelpe men før jeg er sikker på at d vil hjelpe så vil jeg sjekke andre ting:) tror dere flashe bios vil hjelpe? Lenke til kommentar
Looney Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 hmm, kunne minne om at du kjører feil FSB? hvis dette er en jumper kan prosessoren ha tatt skade av det, for det minner veldig om kaputt CPU! prøv å ta ut skjermkortet, da skal det biipe (husker ikke signalet), men dersom det piiper så virker CPU, ikke piip=kaputt CPU. tilslutt kan du prøve med prosessor/skjermkort som du vet virker (og be om at de ikke blir ødelagt i prosessen :wink: ) Husk å sjekke: jumpere, vifte/kjøling, kabler (noen HK har en tendens til å henge dersom noen av IDE kablene er i feil vei, det gjelder også floppy kabel, men de fleste kommer jo med "idiot" sikring), minnefrekvenser (ta den laveste for sikkerhets sjyld), keyboard-lock (hvis du f.eks: har plassert HDD-led over Keyboard-lock). tja, det var kanskje det meste lykke til! Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 hvis du tar av viften og ser etter så ser du om cpuen har gått sin vei eller ikke da Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Forsto ikke spørsmålet ditt helt. Står det "No Signal" på skjermen slik som når du ikke har putta i skjerm kabelen? Du kan jo ta ut bios batteriet for så å sette det inn igjen, da resetter du bios. Prøv å se om det fungerer. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 hvis det er cpu hvordan kan jeg finne d ut? har hørt at flashe bios kan hjelpe men før jeg er sikker på at d vil hjelpe så vil jeg sjekke andre ting:) tror dere flashe bios vil hjelpe? Ser i en annen tråd at du slet fryktelig med å feste kjølern - sikker på den sitter godt ? - skru ut hk og sett det på den antistatiske bobleposen det kom i, for og få orntlig grep på tingene og god oversikt - dette må gjøres systematisk videre. Å flashe Bios før alt er fullført, vil være et sjangsespill, hvis overhode mulig. Sjekk også at vifta er koblet til FAN1 ( det står at den kan settes på FAN2 også, men vær nøye med å lese bruksanvisninga :wink: ) . Lenke til kommentar
nomercy15 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 virker skjermen på en annen maskin?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå