ugotabanana Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Har kjøpt en ny disk, men kom på at jeg også behøver å feste den i en vanlig harddisk lomme/brønn. Ser ikke mye av dette på f. eks komplett. (Jeg har et APLUS kabinett om dette skulle være av betydning og disken jeg har kjøpt er av typen Western Digital Caviar® Green™ 2TB. Trenger vel 2 "skinner" som man plasserer på siden så disken sklir inn i lommen/brønnen. Jeg kan ikke ha skruer, men trenger en slik plastikk "sak" som festes i hullet på disken så disken sklir inn i harddisk brønnen. Noen som vet hvordan man får tak i dette? Endret 15. juni 2011 av ugotabanana Lenke til kommentar
Nator Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Det følger med kabinettet. Hvis det ikke fulgte med, og du bestilte maskinen f.eks. fra Komplett, så ring dem og hør (eller send mail). Ellers er det alltids et godt bet å sjekke med leverandøren av kabinettet direkte (Aplus). En del leverandører sender gjerne slike deler gratis til kundene for å være hyggelige. Endret 15. juni 2011 av Nator Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Det stemmer at det fulgte med, men har ikke flere dessverre. Høres slitsomt ut å måtte kontakte APLUS for dette. Finnes det ingen alternative løsninger så denne blir festet? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Jo, den billigste å enkleste måten av alle Skru HDD fast Endret 15. juni 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
Zash Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=435553 Men hvis det er for slitsomt å sende en mail til produsenten, så må du nesten leie inn folk til å gjøre det for deg... Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Du må jo uansett skru fast disse skinnene til harddisken, og om du ikke har den finnes det andre muligheter. Du kan kjøpe et adapter som gjør at du kan montere den i en 5,25" bay Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Du må jo uansett skru fast disse skinnene til harddisken, og om du ikke har den finnes det andre muligheter. Du kan kjøpe et adapter som gjør at du kan montere den i en 5,25" bay Ja det høres ut som en ok idè. De skinnen som diskene nå står i er på innsiden av brønnen slik at man bare setter diskene inn, dvs ikke skrudd fast. Får vel evt. ta en tur innom Digital Impuls eller Datakjeden for å se om de har dette. Endret 15. juni 2011 av ugotabanana Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå