Gå til innhold

Ny harddisk - Feste

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny disk, men kom på at jeg også behøver å feste den i en vanlig harddisk lomme/brønn. Ser ikke mye av dette på f. eks komplett. (Jeg har et APLUS kabinett om dette skulle være av betydning og disken jeg har kjøpt er av typen Western Digital Caviar® Green™ 2TB. Trenger vel 2 "skinner" som man plasserer på siden så disken sklir inn i lommen/brønnen.

Jeg kan ikke ha skruer, men trenger en slik plastikk "sak" som festes i hullet på disken så disken sklir inn i harddisk brønnen.

Noen som vet hvordan man får tak i dette?

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger med kabinettet. Hvis det ikke fulgte med, og du bestilte maskinen f.eks. fra Komplett, så ring dem og hør (eller send mail). Ellers er det alltids et godt bet å sjekke med leverandøren av kabinettet direkte (Aplus). En del leverandører sender gjerne slike deler gratis til kundene for å være hyggelige.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Du må jo uansett skru fast disse skinnene til harddisken, og om du ikke har den finnes det andre muligheter. Du kan kjøpe et adapter som gjør at du kan montere den i en 5,25" bay :)

Ja det høres ut som en ok idè.

De skinnen som diskene nå står i er på innsiden av brønnen slik at man bare setter diskene inn, dvs ikke skrudd fast. Får vel evt. ta en tur innom Digital Impuls eller Datakjeden for å se om de har dette.

Endret av ugotabanana
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...