magnkra Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Hei! Kan en hjemmekinoløsning med en 3D prosjektor kunne gi meg mulighet til å se dataskjermbilde (VGA/HDMI), tv-signal, xbox 360 (component), og Blue-Ray spiller (hdmi) i 3D? Altså, vil jeg kunne se konverterte bilder lik de man kan se på tv, eller er man bundet til 3D-kilder type 3D-Blueray film/3D-Spill til PS3? Poenget er at jeg vil ha de samme mulighetene fra en 3D-tv, bare i en prosjektor. Går det ann? Hva trenger jeg i så fall av utstyr? HVilke krav setter jeg til dette? Takker på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Hei! Kan en hjemmekinoløsning med en 3D prosjektor kunne gi meg mulighet til å se dataskjermbilde (VGA/HDMI), tv-signal, xbox 360 (component), og Blue-Ray spiller (hdmi) i 3D? Altså, vil jeg kunne se konverterte bilder lik de man kan se på tv, eller er man bundet til 3D-kilder type 3D-Blueray film/3D-Spill til PS3? Poenget er at jeg vil ha de samme mulighetene fra en 3D-tv, bare i en prosjektor. Går det ann? Hva trenger jeg i så fall av utstyr? HVilke krav setter jeg til dette? Takker på forhånd for alle svar! Fant akkurat ut at xbox 360 og bd-spiller ikke var noe problem. Den kan kobles til å nytes i 3D, men fant ikke ut om det også gjelder spill som ikke er laget i 3d type Portal 2, eller vanlige .mkv-filer uten 3D-innhold, kun en vanlig HD 720 .mkv videofil. Finner ikke ut om jeg kan konvertere bildet til 3D for bruk med prosjektor:/ Lenke til kommentar
Munty Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Filmer og materiale som ikke er i 3D vil ikke kunne på magisk vis bli konvertert til 3D på hverken en projektor eller en TV med 3D-støtte. Vel, egentlig er dette både sant og usant da produsentene påstår at deres TVer gjør 2D-materiale om til 3D, men denne konverteringen gjør ikke annet enn å få hele bildet til å se ut som det er inne i TVen, mens detaljer på bildet vil ikke være annerledes enn om du ser de i 2D. Materiale som er laget i 3D vil kunne vises i 3D. Kjøper du en Blu-Ray som er i 3D kan du se den i 3D, men spillene du spiller på Xbox vil kun få denne falske 3D-følelsen som ikke er verdt pengene du må gi for en 3D-projektor. Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Filmer og materiale som ikke er i 3D vil ikke kunne på magisk vis bli konvertert til 3D på hverken en projektor eller en TV med 3D-støtte. Vel, egentlig er dette både sant og usant da produsentene påstår at deres TVer gjør 2D-materiale om til 3D, men denne konverteringen gjør ikke annet enn å få hele bildet til å se ut som det er inne i TVen, mens detaljer på bildet vil ikke være annerledes enn om du ser de i 2D. Materiale som er laget i 3D vil kunne vises i 3D. Kjøper du en Blu-Ray som er i 3D kan du se den i 3D, men spillene du spiller på Xbox vil kun få denne falske 3D-følelsen som ikke er verdt pengene du må gi for en 3D-projektor. Ser en helt enkel løsning koster bortimot 8000,-. Er det virkelig så ille at det ikke er godt for noe? Prøvde Forza 3D med imitert (konvertert) 3D på PS3, da uten å ta i bruk 3D-modus på PS3, men kun 3D-konvertering på en Samsung UE55C7705 LED (fjorårets toppmodell). Syn effekten var mer enn god nok, og det var i 2010. Ser alt av 3D-bilder er bedre i år enn i fjor. Mindre flimmer. Det er sant som du sier med konvertering at det kun skaper dybde og ikke 3D-effekter ut i rommet slik med 3D-Blueray film, men jeg syns effekten var mer verd i seg selv enn den "ekte". Den kan jo kun brukes til en og annen 3D film, få spill og en eller to kanaler liksom... ikke der verdien ligger føler jeg, men i bruken på f.eks xbox og hd-film. Det jeg i bunn og grunn lurer på er om det lar seg gjøres slik som på en tv, og at alle "dingsene mine" kan kobles opp og gi "falsk"/konvertert 3D-bilde? - Og i så fall, hvilken standard jeg må sette til utstyr fra etc, f.eks om jeg må ha reciver, bd-spiller, 3D-skjermkort på pc, eller noe slikt? - Ser at det jeg hadde trengt kunne vært en 3D adapter ala Optoma, men ingen vil ennå konvertere til 3D, kun tver ennå. Altså kan jeg glemme det hele:P Endret 15. juni 2011 av magnkra Lenke til kommentar
Munty Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Aha, I see. Er det noen/en projektor du har i kikkerten? Jeg er også litt interessert i en 3D-projektor i prisklassen som ikke er for sjeiker i Dubai. Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Aha, I see. Er det noen/en projektor du har i kikkerten? Jeg er også litt interessert i en 3D-projektor i prisklassen som ikke er for sjeiker i Dubai. En Optoma fra 2011 i prisklassen melom 4 og 7 tusen. Men det er foreløpig ingen støtte for konvertering, kun 3D via 3DBD, 3D-spill og 3D-kanaler. Dermed er bruksområdet for snevert for meg... så denne, men jeg har null peil da: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635350 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå