Gå til innhold

Hvordan bygge en dyp naturlig brunfarge?


Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg ønsker å bygge en dyp og naturlig brunfarge. I tillegg ønsker jeg å la fargen bli litt mørkere enn den fargen jeg naturlig får. Jeg vil gjøre dette på en trygg måte, uten å pådra meg solskadet hud eller pigmentflekker. Har noen erfaring eller tips til å hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra til syden minst 14 dager, bruk ordentlig solkrem første uka, så kan du evt prøve deg frem med olje etterhvert. Ansiktet ville jeg vært forsiktig med, fordi mange blir fortere brent der, og fordi huden din eldes fortere. Gjelder forøvrig på hele kroppen. Hudtypen som nevnt har også mye å si.

 

Ellers vil jeg ikke anbefale betakaroten eller Melanotan

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ikke anbefale betakaroten?

Samboeren (som er forever bleik) begynte å ta det for noen måneder siden, for å forberede seg for 2 uker i Bulgaria. Har hele tiden hatt mine tvil, men har ikke satt meg inn i det.

 

Sett en del tilfeller av oransje overflødisk farge, mye kviser og flekkete brunfarge/ikke jevn

Lenke til kommentar

Trikset er å bruke en langt høyere solfaktor enn det man tror man behøver. Start gjerne i området 25-30 og jobb deg nedover mot en 8-15 avhengig av din naturlige pigmentering. Videre så bør man også starte forsiktig med tanke på antall timer i sola for deretter å jobbe seg oppover.

Lenke til kommentar

Påstander om betakaroten som at "du blir oransje" og "man får mer kviser" holder ikke mål. Det er bare løse påstander fra enkeltpersoner som slett ikke trenger å ha noe sammenheng med inntak av betakaroten i det hele tatt.

For hvordan kan et stoff som finnes i gullerøtter ol. gi kviser?

 

Bruker selv betakaroten daglig og er verken oransje eller har fått masse kviser (og ja, jeg har slitt MYE med kviser tidligere og har vært under behandlig av hudlege)

 

Her er mitt "program":

(Her gjelder det å bruke sunn fornuft å ikke overdrive det. Jeg tåler sol ganske bra, så jeg tar en 30 min hver gang i "startperioden" på våren.)

 

3-4 dager i uken 20 til 35 min i solarium inntil du er sånn passe brun.

 

Deretter 1-2 ganger i uken 40 - 45 min.

 

"Har du vært i syden?" Ja jeg hører det ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...