Flimzes Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Hei! Jeg leter etter nye frontlys til min audi A4 da det venstre av de jeg har er feil på, da reflektoren til fjernlyset peker rett til venstre slik at alle skilt jeg passerer lyser opp som om solen selv stod på toppen av stanga. Så jeg trenger åpenbart et par nye, og vil i den anledning gjerne ikke kjøpe noen gamle sløve matte lykter, men heller noen nye klare av projektortype. Problemet er at dette ikke er særlig lett å finne, og om man ikke skal ha xenon (jeg er ikke intresert i ombygging for tusenvis av kroner, eller å få bot på 500kr for xenon uten spyler og høyderegulering). De alternativene jeg stort sett sitter igjen med er enten: 1. Facelift lykter som krever modifisering av noe (jeg har ikke klart å finne helt hva, dette er også noe jeg aller helst ikke vil gjøre) 2. Diverse aftermarket lykter, først og fremst dectane om jeg skal kjøpe noe her i sverige. Hvordan er kvaliteten på Dectane lykter? Er det noe å ha eller ren dritt? Rent teoretisk vil projektoren gi et løft da det fokuserer strålen bedre og gir en klarere cut-off, men om projektoren er dårlig/feilstillt og huset lekker er man jo like langt. Hvor mye jobb er det egentlig å få inn facelift lyktene? Forslag på evt andre lykter, ebay fra tyskland er å foretrekke da jeg slipper moms innen EU, taes gjerne i mot. Angel eyes er uaktuellt, Devil eyes går an om det er brukbar kvalitet. Endret 14. juni 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Hei. Flimzes. Hvilken modell er det snakk om? Har ikke byttet lykter selv på mange år og ikke på AUDI. Har en 2007 selv med bra lys, men Xenon. Får du bot for å ikke ha spyler på lyktene ? Høyderegulering ? mener du i fra kupeen slik vri 0-5 lignende knott for komp. av vekt? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) B5 1996 modell, 1.8t. For ettermontere xenon så må man ha lyktespylere og automatisk høyderegulering. Boksen som styrer automatikken koster en tusenlapp, lyktespylersettet koster ganske mye, og er mer jobb enn jeg er villig å legge, ballastene koster gjerne 1500... Jeg har ikke fått bot for det, da jeg fortsatt bare har originale lyktene, men de må som sagt skiftes og jeg vil helst ikke ha de rimelig stygge originallyktene da jeg synes de ødelegger designet (gamle hvite matte lykter) Og jeg vil gjerne ha projektorer, men ikke xenon, siden det som sagt er mer jobb å få dem godkjent enn jeg har lyst til å legge i denne bilen, da den ikke er planlagt å være i min eie så voldsomt lenge. (quattro i fremtiden :plystre: ) Så jeg leter etter klare lykter med halogenprojektor. Om de i samme slengen kunne vært sorte hadde det vært en bonus, men estetiske ting står som andre prio, faktisk ytelse er i fokus her. EDIT: Politiet har vært ganske nazi i området her på ulovlige lys da alt for mange kjører med det, så det er ikke en risiko jeg har lyst til å leke med. Her i sverige får man 500kr i bot om ikke alt er som det skal, både spyler og automatikk. Endret 15. juni 2011 av Flimzes Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 De her ser jo fine ut og grei pris (avhengig av frakt). Har angel eyes og det er jo knall, selv om du ikke vil ha det. :-) Kansje du finner disse i en butikk innen EU ? http://www.andysautosport.com/audi/1996_1999_a4/lights/headlights/jy/jytl00227684.html Om de passer i din bil ??? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 Hvordan er kvaliteten på de projektorene? Fungerer de med halogen? Det var i hvert fall noen pene innsatser, så kan man sikkert ta livet av lysringene om de skulle irritere. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Kvalitet ?. Men de er vel ganske rimelige i forhold til orginal og jeg likte ihvertfall utseende. Vil tro at du sikkert kan klippe en ledning eller fjerne hele lysringen. Er jo ikke stygt med engleøyne syntes jeg. Man ser de jo knapt når hovedlyset er på. Men de er nok ikke de med høyest kvalitet vil jeg tro , men kan nok være et rimelig alt. hvis du ikke skal ha bilen så lenge. Men sjekk mer først. Om de passer osv. Står at du bare kan bytte over orginalpærer og slik jeg leser det så skal det gå ann å sette inn HID Sitat : We've had good luck adding HID kits to the company's projector headlights. Da tolker jeg det til at de i utgangspunktet er til vanlig halogen. De skriver følgende : All the headlights we sell are complete assemblies that come with the entire housing. Unless otherwise noted, they do not come with bulbs and wiring. You would use your factory bulbs and wiring. When you receive them in the mail from us, you take them out of the box, bolt them up, pop in your factory harness and bulb, and you can immediately turn on the new headlights. Headlights are certainly plug and play products. Endret 16. juni 2011 av Glavalavala Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Kvalitet på projektorene er viktig, jeg er ikke intresert i lykter som lager en liten flekk med lys foran meg, eller som har litt tilfeldig spredning. Det er liksom hele poenget at de skal være bra. Google frem et tilfeldig lyktehus klarer jeg fint selv. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Kvalitet på projektorene er viktig, jeg er ikke intresert i lykter som lager en liten flekk med lys foran meg, eller som har litt tilfeldig spredning. Det er liksom hele poenget at de skal være bra. Google frem et tilfeldig lyktehus klarer jeg fint selv. Lag deg en konto på nordicaudi.se og hør med gutta der. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Takk for tips, prøver det Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Kvalitet på projektorene er viktig, jeg er ikke intresert i lykter som lager en liten flekk med lys foran meg, eller som har litt tilfeldig spredning. Det er liksom hele poenget at de skal være bra. Google frem et tilfeldig lyktehus klarer jeg fint selv. Går jo ann å ringe til de som selger dem å høre. Ikke bare google og internett som virker. De jeg fant er heller ikke tilfeldig googlet, men et passe kjent merke som lager rimelige innsatser til de fleste bilmerker. Men har som sagt har jeg ikke brukt de selv. Du finner sikkert noen via google som har testet de. ?? Det meste blir nok bedre enn orginallykter fra 96 vil jeg tro. Skal du snart selge er det jo ikke noe vits å legge i for mye. Endret 16. juni 2011 av Glavalavala Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 sett på http://www.partsandretards.no/ ? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 http://www.partsandretards.no/lykter/audi/a4-b5/frontlykter/chrome-hovedlamper I mine øyne, så er dette (eventuelt de svarte) det eneste som ser bra ut. Hvis det blir LED-striper som ikek skal være der og andre rare detaljer, blir det harry i mine øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå