Gå til innhold

Rase, evolusjon og oppførsel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud, det gikk da tydelig nok frem hva jeg mente. Man kan selvfølgelig ikke endre genene sine.

Ja, det er jo det vi har sagt. Det jeg og andre legger i ordet nordmann er genetisk bakgrunn. Som jeg også nevnte, var at vi hadde ingenting imot at han ble en norsk statsborger.

 

Så med mindre jeg har misforstått det du har skrevet her, så er du enig i at en afrikaner ikke kan bli en nordmann genetisk sett, men fortsatt bli en norsk statsborger. Var det noe mer?

Lenke til kommentar

Kan jo ikke nekte folk å ta feil.

 

Hva er en genetisk nordmann? Hva med folk fra for eksempel nordvestlandet? Jeg kjenner flere der som er så mørke i huden og håret at de kunne gått for å være spanjoler, garantert resultat av internasjonal halmhopping i hansatiden. Men de har flerfoldige generasjoner norske pass å vise tilbake til. Er de genetiske nordmenn? Jeg har en svenske langt tilbake i slektstreet. Er jeg genetisk svenske? Hvis min venninne, adoptivbarn fra Asia, får et barn med en nordmann, blir det en genetisk nordmann? En genetisk halvnordmann? Hvor skulle i så fall de grensene gått?

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...