Blåbær Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hvis du mener det er rasisme, mener jeg du burde ta en titt på definisjonen igjen. Det er på lik linje med at jeg aldri kan bli en afrikaner, somalier, japaneser, kineser. Eller britisk, tysk, spansk, fransk, etc. Jeg er 100% norsk, og ingenting jeg gjør kan forandre det. Dette har ingenting med rasisme å gjøre. Slutt å bland det inn i debatten. Jeg kan ikke bli afrikaner om jeg vil, på lik linje med at de ikke kan bli nordmenn om de vil. Blandingsmennesker er et problem, rett og slett. Som nevnt tidligere her er det problematisk med beinmarg og lignende om man er av blandingsrase. Ikke en situasjon jeg ville latt noen være i. Hva kaller du hvite sør-afrikanere, hvite amerikanere, mørke og hvite sør-amerikanere? De har jo tross alt innvandret dit de er nå. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hva kaller jeg de hvite sør-afrikanere? Er ikke de for det meste utvandrede nederlender? I Amerika er alle rasene tilstede, men de blir bare kalt for "Amerikanere", da de orginale amerikanerene ble mer eller mindre utslettet. De indianerene som er igjen nå har mistet alt som heter kultur og nasjonalitet. De er et tapt folkeslag. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Du er rasist og du setter deg ikke inn i ting, jeg sa tatere har vært i norge i 500 år, tror du virklig de har sittet på gata i oslo i 500 år og tigget? Nei, jeg tror ikke at tatere har vært i gatene i Oslo og tigget i 500 år. Sigøynere ble et problem med de nye EØS-reglene som tillot de å reise til Norge på turistvisum i flere måneder i strekk. Før den tid var de en gruppe jeg ikke brydde meg i det minste om, på godt eller vondt. Du møtte noen få tatere og derfor er alle pakk og tyver, så viss du møter en dum afrikaner er alle afrikanere dumme? KAN DU BLI MER RASISTISK, du dømmer et helt folk basert på et par personlige møter. Noen få? Jeg har møtt Sigøynere daglig de siste årene i Oslo. Det er ikke "et par stykker". Jeg har til dagens dato hverken sett eller hørt om noen Sigøynere som tar avstand fra handlingene til de andre Sigøynere. Du vet, sånn som Norge gjorde når Breivik ble litt trigger-happy på Utøya. Da tok alle avstand fra handlingene hans. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Du er rasist og du setter deg ikke inn i ting, jeg sa tatere har vært i norge i 500 år, tror du virklig de har sittet på gata i oslo i 500 år og tigget? Nei, jeg tror ikke at tatere har vært i gatene i Oslo og tigget i 500 år. Sigøynere ble et problem med de nye EØS-reglene som tillot de å reise til Norge på turistvisum i flere måneder i strekk. Før den tid var de en gruppe jeg ikke brydde meg i det minste om, på godt eller vondt. Du møtte noen få tatere og derfor er alle pakk og tyver, så viss du møter en dum afrikaner er alle afrikanere dumme? KAN DU BLI MER RASISTISK, du dømmer et helt folk basert på et par personlige møter. Noen få? Jeg har møtt Sigøynere daglig de siste årene i Oslo. Det er ikke "et par stykker". Jeg har til dagens dato hverken sett eller hørt om noen Sigøynere som tar avstand fra handlingene til de andre Sigøynere. Du vet, sånn som Norge gjorde når Breivik ble litt trigger-happy på Utøya. Da tok alle avstand fra handlingene hans. Ignorace is not an excuse. I stede for å dømme folk kan du lære om dem, for hver sygøner tigger jeg møter ser jeg 10 norske narkomane som tigger, men de er vel bare pakk og tyver de også, kanskje vi skal ta fra dem retten til å være norske siden vi ikke kan ha norske tyver og pakk. Og hva i helvete har en mann som drepte 80 stykker med noen utlendinger som tigger og stjeler litt, eller er det slik at nordmenn som dreper er like ille som signøynere som tigger og stjeler. eller for å si det riktig, sygøynere som tigger er like ille som nordmenn som dreper, og det må derfor kommer offesielt fra sigøyner HQ at de tar avstand fra tigging. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Det var et eksempel. Det er ingen som tar avstand fra handlingene til Sigøynerene. Det er ingen sigøynere som bor i Norge som lager leserinnlegg, holder taler eller noe som helst slikt for å si at "vi syntes dette er en avskyelig handling, og burde ikke forekomme blant vårt folk". Det samme skjer i det muslimske miljøet når det er snakk om drap av homofile og lignende som de er kjente for. Forresten. Det offisielle tallet på sigøynere i Norge er på rundt 500 stk, men det er høy sannsynlighet for at det er mye høyere, grunnet slurv fra sigøynerenes side. Arbeidsledigheten er veldig høy hos de, og de gifter bort ungene i veldig ung alder. Høres ikke veldig... norsk ut i mine ører. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hvorfor snakker du om sigøynere jeg snakker om tatere, som det finnes nesten 10 000 av i norge og har vært her i 500 år, du har fredmeles ikke svart på om de er norske eller ikke. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Åge Aleksandersen, Nicolai Cleve Broch er eksempler på tatere i Norge. Altså ikke nordmenn i enkelte her sine øyne. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Jeg har alltid snakket om sigøynere. De taterene som du snakket om, har jeg faktisk ikke kjent til i det hele tatt. Det er det samme folket, men den nye generasjonen med "sigøynere" fra øst-europa er den problemgruppa jeg har snakket om. "Tatere", som du snakker om, har vært i nordvesteuropa i rundt 500 år ja. Så for å få det helt klart. Jeg kjenner ikke til "Tatere" og deres oppførsel i Norge, og har dermed ingenting imot dem. De jeg har noe imot, er "Sigøynere" fra øst-europa som er her for stjeling og tigging. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Angående tatere, stammer de fra Tatarene? (ikke satt meg helt inn i den gruppen) Vet iallfall at tatere i Irland og England kalles for "travelers". Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Står litt mer om de her. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Jeg ser på tatere (er ikke det et negativt ladet navn?) som et pakk med tyver og tiggere som er i Norge for å snylte på rikdommen vår. Det er det jeg ser hver eneste dag i Oslos gater. Det har ingenting med rasisme å gjøre. Det er i hvert fall like idiotisk og generaliserende som å si at FrPere er et pakk med massedrapsmenn som skyter vilt rundt seg. Hvem ser mest "norsk" ut av disse personene? I følge deg er i hvert fall de to første et pakk med tyver og tiggere mens han i siste bilde er født og oppvekst i Norge, men har gambisk far. Disse kan i følge deg ikke bli karaktisert som "ekte" nordmenn ? Eller la oss ta et annet eksempel. Hvis jeg får barn med en sør koreaner som er født og oppvokst i Norge. Kan jeg da kalle mine unger for nordmenn eller hindrer "koreaner genene" det også? Du påstår uvisst at man må ha neandertalergener for å bli nordmenn. Neandertalerne utvandret også fra Afrika, men det var for hele 400 000 år siden. Forfedrene til det moderne mennesket derimot holdt seg til Afrika mye lengre - helt til en bande begynte å vandre nordover for ca 80 000 år siden på grunn av de store klimaforandringene. Disse kom derfor i kontakt med Neandertalere, og resultatet er at alle asiatiske og europeiske folkeslag har litt neandertalergener i seg. Grunnen til at man vet det er fordi man finner like mye neandertalergener i en kineser som i en franskmann noe som betyr at parringen må ha skjedd veldig kort tid etter vi utvandret fra Afrika - altså før vi splittet oss opp og gikk over alle hauger. Norge og England ble jo ikke bosatt før den siste istiden var over for ca 10 000 år siden, og da var Neandertalerne allerede utdødd for lenge siden. Å bruke neandertalergenene som et argument for at kun "germanske" kan bli nordmenn blir helt feil da både kinesere, spanjoler, pakistanere og indere har like mye neandertalergener som deg. Du setter synsingene dine høyere enn vitenskapen der du bruker ytre trekk som hudfarge og utseende for å kategorisere mennesker inn i raser. Europeiske sørafrikanere kaller seg selv for ekte sørafrikanere og afrikanske amerikanere kaller seg selv for ekte amerikanere. Slike segregerende påstander du driver med har ikke noe innhold, og historien viser konsekvensene når slike meninger settes til livs. Selv i moderne Norge ble taterne kraftig diskriminert av myndighetene, kvinner sterilisert, barn tvunget på fosterhjem og kulturen kriminalisert. Du er likevel frekk nok til å generalisere og kritisere dem som en bande tyver etter den stygge behandlingen vi utsatte de for. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Rasedebatten er død, folkens. Bokstavelig talt. Det er trist at folk fremdeles ikke er oppdatert på det faktum. Den siste menneskerasen ved siden av Homo Sapiens var Homo Floresiensis, og døde ut for 12-13.000 år siden i Indonesia. En europeer er Homo Sapien Sapiens. En afrikaner er Homo Sapien Sapiens. En amerikaner er Homo Sapien Sapiens. En asiat er Homo Sapien Sapiens. Betydelige genetiske forskjeller kan forekomme innenfor èn enkelt rase. Dette er dog ikke tilfellet for mennesker. Der er forskjellene veldig små. Det menneskelige genomet er formet av flere såkalte "genetiske flaskehalser" hvor nesten hele menneskeheten flere ganger har vært utryddet og kun noen hundre, eller få tusen individer har overlevd. Dette er også grunnen til at aller som deltar i denne tråden har flere gener til felles med majoriteten av befolkningen i Afrika eller Asia enn de har med noen av sine erkenorske naboer f.eks. 5 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 I den nye og mest omfattende undersøkelsen hittil knuser forskerne hypotesen om at genene avgjør intellektet vårt. Her ligger syndebukken hos infeksjonssykdommer i ung alder. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160289611000572 http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=why-is-average-iq-higher-in-some-places Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det er i hvert fall like idiotisk og generaliserende som å si at FrPere er et pakk med massedrapsmenn som skyter vilt rundt seg. Hvem ser mest "norsk" ut av disse personene? I følge deg er i hvert fall de to første et pakk med tyver og tiggere mens han i siste bilde er født og oppvekst i Norge, men har gambisk far. Disse kan i følge deg ikke bli karaktisert som "ekte" nordmenn ? Som jeg nevnte i mitt innlegg, snakket jeg hovedsaklig om "Sigøynere" fra øst-europa, og ikke "Tatere" som har vært i norge i flere hundre år. Disse "Taterene" kjente jeg ikke til. Jeg syns ikke dette ser ut som en nordmann, beklager. Eller la oss ta et annet eksempel. Hvis jeg får barn med en sør koreaner som er født og oppvokst i Norge. Kan jeg da kalle mine unger for nordmenn eller hindrer "koreaner genene" det også? Det er hovedsaklig en norsk blandingsunge, både med norske og koreanske gener. Om denne ungen har barn med en nordmann, som igjen går en unge som har barn med en nordmann, så vil det etterhvert bli en nordmann. Hvor mange generasjoner har ikke jeg en definisjon på. Du påstår uvisst at man må ha neandertalergener for å bli nordmenn. Neandertalerne utvandret også fra Afrika, men det var for hele 400 000 år siden. Forfedrene til det moderne mennesket derimot holdt seg til Afrika mye lengre - helt til en bande begynte å vandre nordover for ca 80 000 år siden på grunn av de store klimaforandringene. Disse kom derfor i kontakt med Neandertalere, og resultatet er at alle asiatiske og europeiske folkeslag har litt neandertalergener i seg. Grunnen til at man vet det er fordi man finner like mye neandertalergener i en kineser som i en franskmann noe som betyr at parringen må ha skjedd veldig kort tid etter vi utvandret fra Afrika - altså før vi splittet oss opp og gikk over alle hauger. Norge og England ble jo ikke bosatt før den siste istiden var over for ca 10 000 år siden, og da var Neandertalerne allerede utdødd for lenge siden. Ja, du kan tolke utsagnet mitt frem til det. Vi har utviklet lys hud og lyse øyne grunnet det lave nivået av sol vi har i Norden. Dette gir oss en fordel i vårt klima, i forhold til forholdene i Afrika. Neandertalgenene er med på å gjøre oss til oss. Neandertalerne utvandret fra Afrika rundt 800 000 år siden, og ikke 400 000 som du sa. Homo neanderthalensis kom de siste 200 000 årene i Europa, av Homo heidelbergensis, som bodde i Europa sammens med Homo rhodesiensis i 350 000 år. Homo rhodesiensis oppstod i Afrika mellom 0,7 til 1,1 millioner år siden, og noen av de utvandret til Europa. For 800 000 år siden, møtte rhodesiensis-menneskene på Homo antecessor, som allerede hadde bodd i Europa i 1.2 millioner år. Hvor de Homo antecessor kom ifra, har ikke jeg funnet svaret på, men så langt virker det som om våre neandertalgener har en 1,2 millioner år lang historie utenfor Afrikas landmasse. Og da begynner vi å snakke mye evolusjonsforskjeller. Å bruke neandertalergenene som et argument for at kun "germanske" kan bli nordmenn blir helt feil da både kinesere, spanjoler, pakistanere og indere har like mye neandertalergener som deg. Du setter synsingene dine høyere enn vitenskapen der du bruker ytre trekk som hudfarge og utseende for å kategorisere mennesker inn i raser. Europeiske sørafrikanere kaller seg selv for ekte sørafrikanere og afrikanske amerikanere kaller seg selv for ekte amerikanere. Jeg har henvist til legemedisinen som selv spør etter hvilken rase man tilhører når man skal føre opp doneringer av beinmarg. Er dette også bare "ytre trekk som hudfarge og utseende"? De kaller seg selv ekte sørafrikanere. Ok. Det kan de få lov til. Det betyr ikke at jeg må være enig. Afrikanske Amerikanere kaller seg ofte for African-American, så vidt jeg har forstått. Uansett så er ingen av de som bor på Amerika ekte amerikanere. De har blitt overkjørt av utvandrende europeer og asiatere. Slike segregerende påstander du driver med har ikke noe innhold, og historien viser konsekvensene når slike meninger settes til livs. Selv i moderne Norge ble taterne kraftig diskriminert av myndighetene, kvinner sterilisert, barn tvunget på fosterhjem og kulturen kriminalisert. Du er likevel frekk nok til å generalisere og kritisere dem som en bande tyver etter den stygge behandlingen vi utsatte de for. Det har ikke blitt funnet noen bevis på at "Tatere" har vært sterilisert. Men ja, de ble behandlet veldig dårlig, men det har ingenting med meg å gjøre. Jeg gjorde ikke det. Og igjen, jeg har hovedsaklig snakket om øst-europeiske "Sigøynere", ikke "Tatere" som har bodd her i mange generasjoner. Rasedebatten er død, folkens. Bokstavelig talt. Det er trist at folk fremdeles ikke er oppdatert på det faktum. Den siste menneskerasen ved siden av Homo Sapiens var Homo Floresiensis, og døde ut for 12-13.000 år siden i Indonesia. En europeer er Homo Sapien Sapiens. En afrikaner er Homo Sapien Sapiens. En amerikaner er Homo Sapien Sapiens. En asiat er Homo Sapien Sapiens. Du blander rase og art. Betydelige genetiske forskjeller kan forekomme innenfor èn enkelt rase. Dette er dog ikke tilfellet for mennesker. Der er forskjellene veldig små. Det menneskelige genomet er formet av flere såkalte "genetiske flaskehalser" hvor nesten hele menneskeheten flere ganger har vært utryddet og kun noen hundre, eller få tusen individer har overlevd. Dette er også grunnen til at aller som deltar i denne tråden har flere gener til felles med majoriteten av befolkningen i Afrika eller Asia enn de har med noen av sine erkenorske naboer f.eks. Det er ingen problemer for mennesker i medisin til å se forskjell mellom en nordmann og en afrikaner, både genetisk og fysisk. Selv beinstrukturen og muskelstrukturen har forskjeller som man enkelt kan kategorisere. Forensic anthropologists can determine geographic ancestry (i.e. Asian, African, or European) from skeletal remains with a high degree of accuracy by conducting bone analysis.[39] Studies have shown that individual test methods such as midfacial measurements and femur traits can be over 80 percent accurate, and in combination can achieve very high levels of accuracy. The skeletons of mixed-ancestry individuals can, however, exhibit characteristics of more than one ancestral group. kilde Et annet eksempel er dette: kilde Så nei, en Afrikaner har ikke større likhet i genene med meg, enn hva en nabo med germansk bakgrunn har. 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 I den nye og mest omfattende undersøkelsen hittil knuser forskerne hypotesen om at genene avgjør intellektet vårt. Her ligger syndebukken hos infeksjonssykdommer i ung alder. http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160289611000572 http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=why-is-average-iq-higher-in-some-places Interessant teori, det må jeg si. Takker for lenken. Men legg merke til ordbruken i artikkelen. A surprising theory... Det er ikke et ultimat svar de har, men en teori de kan undersøke nærmere. Mulig de finner ut at det er helt sant, at tidlig sykdom gjør at man blir dummere. Mulig de finner ut at det er andre årsaker. Uansett, så er det spennende undersøkelser. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Har jo poppet opp flere artikler rundt om som går fram med at opphav (genetikk) har inst 50% å si når det kommer til intelligens. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Neandertalerne utvandret fra Afrika rundt 800 000 år siden, og ikke 400 000 som du sa. Homo neanderthalensis kom de siste 200 000 årene i Europa, av Homo heidelbergensis, som bodde i Europa sammens med Homo rhodesiensis i 350 000 år. Hvor har du fra at Neandertalis utvandret fra Afrika for 800 000 år siden? http://en.wikipedia.org/wiki/Human_evolution H. neanderthalensis lived from 400,000[34] to about 30,000 years ago. Also proposed as Homo sapiens neanderthalensis.[35] Evidence from sequencing mitochondrial DNA indicated that no significant gene flow occurred between H. neanderthalensis and H. sapiens, and, therefore, the two were separate species that shared a common ancestor about 660,000 years ago. Endret 7. september 2011 av Myagos Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ble litt rot i innlegget. Mente forfedrene til homo neandertalensis. Bildet du limer inn sier dette rett under: One current view of the temporal and geographical distribution of hominid populations.[26] Other interpretations differ mainly in the taxonomy and geographical distribution of hominid species. Ikke ta bildet som en fasit. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Det er hovedsaklig en norsk blandingsunge, både med norske og koreanske gener. Om denne ungen har barn med en nordmann, som igjen går en unge som har barn med en nordmann, så vil det etterhvert bli en nordmann. Hvor mange generasjoner har ikke jeg en definisjon på. Så ungen min blir ikke en nordmann med andre ord. For en kvalmende segregerende holdning. 3 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 umm nei. han blir en åttendedels koreaner. og sikkert en tusendels av diverse andre nasjonaliteter rundt skandinavia, sør-øst asia +++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå