Gå til innhold

Rase, evolusjon og oppførsel

Anbefalte innlegg

Jeg syns ikke northerns innlegg var rasistisk. Dette fordi jeg vet at northern har en annen definisjon på "nordmenn" enn hva dere har. For dere holder det med et Pass som sier "norge" på, mens for northern vil han helst at individet kan vise til et norsk slektstre. Det gjør han ikke til en rasist.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slimda ser ut til å forstå hva jeg mener.

Som jeg skrev tidligere, man blir ikke japaner selv om man flytter dit.

Man kan ikke påta seg en annen etnisitet!

Og det at ikke-vestlige kalles for nordmenn er et nytt fenomen, som jeg virkelig ikke forstår meg på.

Endret av Northern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det at ikke-vestlige kalles for nordmenn er et nytt fenomen, som jeg virkelig ikke forstår meg på.

Du skrev at "ikke-vestlige innvandrere" ikke kunne bli nordmenn.

Hva med "vestlige innvandrere"? Kan de bli nordmenn?

De kan vel ikke bli nordmenn bare ved å flytte hit?

Hvis det samme gjelder for vestlige som for ikke-vestlige innvandrere, hvorfor nevnte du bare de ikke-vestlige innvandrerne? Å single ut en undergruppe på den måten virker rett og slett litt "rasistisk" ...

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke northerns innlegg var rasistisk. Dette fordi jeg vet at northern har en annen definisjon på "nordmenn" enn hva dere har. For dere holder det med et Pass som sier "norge" på, mens for northern vil han helst at individet kan vise til et norsk slektstre. Det gjør han ikke til en rasist.

Men han har implisert at vestlige innvandrere kan bli nordmenn, altså må det være noe annet enn stamtreet som gjør utslaget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Samtlige personer jeg kjenner med utenlandske foreldre, sier at de er "halvt norske", eller noe i den dur. Selv om moren er fra sverige, nederland eller vietnam.

Men han har implisert at vestlige innvandrere kan bli nordmenn, altså må det være noe annet enn stamtreet som gjør utslaget.

Nei, han sa at ikke-vestlige innvandrere ikke kan bli nordmenn. Du kan trekke slutningen om av vestlige kan, men det har han ikke sagt noe om.

Lenke til kommentar

Du skrev at "ikke-vestlige innvandrere" ikke kunne bli nordmenn.

Hva med "vestlige innvandrere"? Kan de bli nordmenn?

De kan vel ikke bli nordmenn bare ved å flytte hit?

Hvis det samme gjelder for vestlige som for ikke-vestlige innvandrere, hvorfor nevnte du bare de ikke-vestlige innvandrerne? Å single ut en undergruppe på den måten virker rett og slett litt "rasistisk" ...

Nordmenn er av Germansk opphav. Germanere kan derfor bli Nordmenn (men ikke ut av det blå)

Endret av Northern
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samtlige personer jeg kjenner med utenlandske foreldre, sier at de er "halvt norske", eller noe i den dur. Selv om moren er fra sverige, nederland eller vietnam.

Nei, han sa at ikke-vestlige innvandrere ikke kan bli nordmenn. Du kan trekke slutningen om av vestlige kan, men det har han ikke sagt noe om.

Så vestelige kan heller ikke bli nordmenn?

Da er vel ikke jeg norsk heller da siden morfaren min har svenske aner og flytta til Norge! Og hva med de som kommer fra jamtland og herjedalen - de landområdene tilhørte Norge helt fram til 1645, men tilhører Sverige nå.

Lenke til kommentar

Det har ikke jeg sagt.

Nei, men du prøver å si at Northren ikke sa det, og nå ser vi tydeligvis at han mener det.

De såkalte med "germansk avstamning" kan bli norske sier han - HVORFOR spør jeg! Hva er galt med at mennesker med "kinesisk, pakistansk, spansk eller sør afrikansk avstamning" blir kalt for nordmenn også hvis de har bodd i Norge og har norsk statsborgerskap?

Lenke til kommentar

Det germanske folk: Wikipedia

Å si dette er rasistisk, blir som å si at jeg er rasist fordi jeg ikke finner mørkhudete eller asiater tiltrekkende.

Nei, men du prøver å si at Northren ikke sa det, og nå ser vi tydeligvis at han mener det.

De såkalte med "germansk avstamning" kan bli norske sier han - HVORFOR spør jeg! Hva er galt med at mennesker med "kinesisk, pakistansk, spansk eller sør afrikansk avstamning" blir kalt for nordmenn også hvis de har bodd i Norge og har norsk statsborgerskap?

Det jeg prøver er å få folk til å diskutere det som blir sagt, og ikke slenge rundt med påstander på antakelser, og titler og merkelapper. At du slenger rundt rasistisk annenhvert innlegg ødelegger hele debatten for begge sider.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å si dette er rasistisk, blir som å si at jeg er rasist fordi jeg ikke finner mørkhudete eller asiater tiltrekkende.

Det jeg prøver er å få folk til å diskutere det som blir sagt, og ikke slenge rundt med påstander på antakelser, og titler og merkelapper. At du slenger rundt rasistisk annenhvert innlegg ødelegger hele debatten for begge sider.

IGJEN. Hvorfor er det kun mennesker med såkalt "germansk avstamning" som skal få bli kalt nordmenn? Hvis vi går langt nok tilbake har vi ALLE afrikansk avstamning. Dette er bare rasisme og psuedovitenskap.

Lenke til kommentar

Klarer du ikke å svare på spm? Hva er det med spanjoler, kinesere, pakistanere og sørafrikanere som gjør at de ikke kan bli kalt for nordmenn.

Dette er ikke en debatt, men en mobbekampanje, og jeg tar dere bare på den uærlige rasismen deres. Det er kvalmt å lese.

Lenke til kommentar

Klarer du ikke å svare på spm? Hva er det med spanjoler, kinesere, pakistanere og sørafrikanere som gjør at de ikke kan bli kalt for nordmenn.

Hva er det med spanjoler, kinesere, pakistanere og sørafrikanere som gjør at de ikke kan bli kalt for nordmenn? Min personlige mening er at de ikke passer i mitt bilded av hva en nordmann er. Når jeg reiser til Japan, forventer jeg ikke å bli møtt av blonde nordmenn i lusekoft, men av mørkhårete asiater med "skjeve" øyne. Er det rasistisk?

Dette er ikke en debatt, men en mobbekampanje, og jeg tar dere bare på den uærlige rasismen deres. Det er kvalmt å lese.

Nei, det er ikke en mobbekampanje, og det er heller ikke rasisme.

Vet du i det hele tatt hva rasisme er? Å si at afrikanere er underdanige den hvite makt er rasistisk. Å si at vår rase har mer rett å leve enn en annen menneskerase er rasistisk. Vi er forskjellige raser, men vi er alle mennesker.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...