sanesset Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har nylig overtatt en Mazda 626 -99 modell som har endel rust ved de bakre hjulbuene. På den ene siden var det faktisk såpass ille at jeg kunne pirke vekk endel, se bildet. Bilen har nettopp kommet feilfri gjennom EU-kontrollen, og jeg har ambisjoner om å ha bilen 1-2 år til. Jeg ønsker å bruke så lite tid/penger som mulig på å fikse dette nå, og jeg har ingen krav til at det skal se spesielt pent ut på nært hold etter jeg har utbedret skadene. Planen min er å pusse ned de stedene der det er synlig rust (og bobler i lakken), grunne med primer, og lakkere til slutt. Men hva skal jeg gjøre der skadene er så store at det mangler metall? Kan jeg bruke noe glassfibergreier? Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 det er flere ting du kan gjøre, på biltema har de det meste du trenger til slikt type arbeid sparkel og glassfiber er relativt enkelt, koster lite og tar lite tid for å få det pent så må du påregne noe tid på å pusse det ned også lakere over etterpå når man snakker om hull så er en velkjent greie å bruke byggskum, kutte den til også sparkle på toppen, men jeg ser av bildene dine så tror jeg det beste er å finne frem noe glassfiber mener det var den her jeg brukte sist jeg drev på med noe slikt http://www.biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Fugeskum/Glassfibersparkel1/ evt http://www.biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Fugeskum/Sparkel/ ansatte på biltema er nesten garantert kjent med problemstillingen og kan sikkert hjelpe deg med å finne det riktige produktet ting å tenke på: pussepapir til sparkelen, et grovt og et fint papir til siste pussen før man lakkerer på toppen Lenke til kommentar
SM# Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Hvis det mangler metall på små områder, kan du pusse vekk all rust og etterfølge med å sparkle over. Deretter påfører du zink, pusser ned igjen og etterfulgt av lakk, og igjen klarlakk. Har gjort dette selv, husker ikke akkurat alle produktene vi brukte, mener det var en ting til. Det er ikke en liten jobb, det tar tid, men når man ser resultatet isteden for rust, er det vel verdt det EDIT: Får ikke sett bildene dine. Endret 15. juni 2011 av SM# Lenke til kommentar
tohenrik Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 EDIT: Får ikke sett bildene dine. er bare linkene hans som er litt feil: Lenke til kommentar
SM# Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Virker ikke som noe stort problem det der, bare til å hive på seg arbeidsklærne. Endret 15. juni 2011 av SM# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå