Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Allergivennlig deodorant som stopper svette

Jooker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har i en liten periode nå merket at jeg svetter ganske ofte under armene. Lukter ingenting, men lurte egentlig på om dette var normalt. Har en slags allergi under armene som gjør at vanlige deodoranter ikke kan brukes ettersom de blir for sterke for huden og jeg får utslett.

Derfor bruker jeg deodorant fra Neutral, kjøpt i dagligvarebutikk.

Spørsmålet er egentlig, ettersom jeg leste på deodoranten at den stopper lukt men ikke svette, og jeg har lært at deodoranten skal stoppe svette, om noen av dere har like allergier og noen råd til hva slags deodoranter som kan brukes.

Håper jeg ordla meg nogenlunde rett og dere skjønte hva jeg var på utkikk etter.

Mvh

Robin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, som jeg forsto, er du ute etter noe som stopper svetten din? Om dette er tilfellet, vil jeg anbefale aliminiumsklorid. Dette får du kjøpt på apoteket, og er en slags deodorant du tar på deg om natten, for deretter å skylle av om morgenen. Dette gjør du noen ganger i uken i starten. Du vil merke at svetten vil forsivinne betraktelig. Til meg ble den helt borte. Jeg plagdes selv med mye svette under armene, og det var så ille at jeg ikke kunne gå i trange trøyer. Dermed reddet dette nærmest livet mitt, haha.

Så ja; om dette virkelig plager deg, vil jeg absolutt anbefale aliminiumsklorid!

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har i en liten periode nå merket at jeg svetter ganske ofte under armene. Lukter ingenting, men lurte egentlig på om dette var normalt. Har en slags allergi under armene som gjør at vanlige deodoranter ikke kan brukes ettersom de blir for sterke for huden og jeg får utslett.

Derfor bruker jeg deodorant fra Neutral, kjøpt i dagligvarebutikk.

Spørsmålet er egentlig, ettersom jeg leste på deodoranten at den stopper lukt men ikke svette, og jeg har lært at deodoranten skal stoppe svette, om noen av dere har like allergier og noen råd til hva slags deodoranter som kan brukes.

Håper jeg ordla meg nogenlunde rett og dere skjønte hva jeg var på utkikk etter.

Mvh

Robin

Deodoranter stopper lukt, det er antiperspirant som skal stoppe svette.

Om du har ømfintlig hud i armhulene, ville jeg ikke anbefalt aluminiumklorid. Jeg ville spurt om råd på apoteket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...