hounddog Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei! Jeg har et lite problem med iPhonen min. Den vil nemlig ikke sende meldinger til en Samsung bruker, men jeg kan motta meldinger fra den personen. Vi kan også ringe til hverandre. Det har nå vært slik i en lengere periode, og vi har skrudd telefonen av og på osv. Har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kan du utdype problemet utover «vil ikke sende meldinger til»? Hva skjer når du prøver? Lenke til kommentar
hounddog Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Kan du utdype problemet utover «vil ikke sende meldinger til»? Hva skjer når du prøver? Flere ganger har jeg prøvd å sende melding til en Samsung telefon, men mottakeren kan ikke motta meldingen. Når jeg sender min melding så blir den sendt helt normalt og det kommer ikke noen varsel opp etc. Men personen som skal motta meldingen mottar ingenting. Altså, personen får ikke noen som helst tekstmelding. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kan det være at problemet ligger på mottakerens side? Prøv å send ham en melding fra en annen telefon, men med ditt simkort. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Kan andre sende sms til han? Kan du sende sms til andre? Lenke til kommentar
hounddog Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Kan det være at problemet ligger på mottakerens side? Prøv å send ham en melding fra en annen telefon, men med ditt simkort. Ok, skal prøve det nå. Kan andre sende sms til han? Kan du sende sms til andre? Ja og ja. Men det er bare mellom oss to det ikke går. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Er det ikke åpenbart? Apple og Samsung er jo bitre fiender om dagen, og driver og saksøker hverandre i hytt og pine. Ikke rart at ihvertfall den ene av de nekter å ha noe med den andre å gjøre Fra spøk til alvor, så kan dette ligge hos operatørene også, at den ene har problemer med å videresende meldinger til akkurat den andre operatøren. Men det vil du jo finne ut når du prøver å sende han en melding fra en annen telefon. Endret 14. juni 2011 av Marekatten 1 Lenke til kommentar
hounddog Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg sendte nettopp en melding til mottakeren fra en Nokia og det gikk heller ikke. Virkelig irriterende. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Er du 100% sikker på at du har riktig nummer? Er det lagret flere nummer på samme kontakt? Brukte du samme simkort eller et annet? Lenke til kommentar
hounddog Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Er du 100% sikker på at du har riktig nummer? Er det lagret flere nummer på samme kontakt? Brukte du samme simkort eller et annet? 200% sikker på at det er riktig nummer. Nei, det er bare lagret et nummer på samme kontakt. Brukte det samme simkortet. Sendte melding til en annen samsung bruker med telenor som operatør og det gikk. Men den personen som jeg prøver å sende melding til, som det ikke går, har netcom som operatør. Selv har jeg telenor. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Da ville jeg ringt Telenor, og spurt om de har noen idé om hvorfor det ikke går. Vet du om andre som har Telenor har problemer med å sende meldinger til Netcom-brukere nå? Kanskje noen her som kan hjelpe deg med å teste det ut. Lenke til kommentar
hounddog Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Da ville jeg ringt Telenor, og spurt om de har noen idé om hvorfor det ikke går. Vet du om andre som har Telenor har problemer med å sende meldinger til Netcom-brukere nå? Kanskje noen her som kan hjelpe deg med å teste det ut. Fikk nettopp en med telenor som operatør og Samsung som telefon til å sende melding til mottakeren, og det gikk. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Det er definitivt verdt å kontakte Telenor. I hvertfall dersom Telenor fortsatt er det de var for en del år siden. Jeg hadde problemer med å motta SMS fra en person i Island og telenor sendte da flere test-meldinger til meg gjennom system for å se om feilen lå hos dem eller den islandske operatøren slik at de kunne feilsøke eller sende feilmelding til den Islandske operatøren. (Feilen lå i Island og ble fikset i løpet av 3-4 dager) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå