Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC problem etter ny cpu kjøler

Anbefalte innlegg

Hei,

har no hatt eit lite problem siden påske. Rett etter påska så fikk eg min nye cpu kjøler CoolIT VANTAGE A.L.C. CPU Kjøler etter eg satt den inn så he eg kun hatt pc problemer, med bluescreen. :no:

Etter å ha instalert windows på nytt nokken ganger, prøvd gamle drivere,osv. Så kom eg til att eg kunne prøve og legge inn ny bios på hovedkortet.

Det kom opp att alt vart velykka, men det vart kun svart skjerm. Eg snakka da litt med komplett, og vi fant ut att eg skulle sende det inn, så dei fikk se på det. I dag så fikk eg da eit nytt hovedkort: ASUS Maximus III GENE, Socket-1156 satt da det inn i pcen og skrude den på, instalerte windows, så etter eg hadde instalert skjermkort driveren, og starta den på nytt, så fikk eg ein rask bluescreen og pcen nekta og starte, samme som på det gamle. :nei:

Etter nokken omstarter så tokk eg ut alle rambrikkane og satt inn ein. Da vart det kun svart skjerm. Eg prøvde da med ein ny rambrikke men det samme med den. Etter og ha prøvd alle rambrikkane så er eg ganske lei, så derfor så spør eg her?

PC-en min er:

Chieftec Super Series 650W PSU

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL8 x4

Intel Core i7 Quad Processor i7-860

XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Endret av MSbone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har, sjekke det, og he prøvd det. Men var ein ting eg glømte og skrive i førstepost var att eg he testa ASUS ROG Connect, når eg instalerte windowsen så gjekk den gjennom alle tester før pcen starta, men no så stopper den på CPU INIT, som eg i manualen he lest fram til og bety CPU initialation, pluss det e CPU lystet på hovedkortet som lyser rødt.

Etter litt meir sjekking så fant eg ut att CPU volt står på 0 :hmm:

Endret av MSbone
Lenke til kommentar

He no prøvd og finne ut nokke meir, men sann så det ser ut no så er det cpuen som ikke får strøm, eller så er det hovedkortet som ikke sender strøm til cpuen. Eg lurer da litt på om det er sikringer til cpuen? Har prøvd og ta ut den lille strømkabelen til hovedkortet og det e ingen forskjell, når eg starter den :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...