auroram92 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei! Jeg kom opp i Historie vg3 om ideologiene. Jeg har valgt kommunisme og kapitalisme, men trenger litt veiledning om problemstilling. Er litt usikker på vinklingen av problemstillinga, men den jeg har kommet frem til nå, lyder slik: "På hvilken måte har kommunismen og kapitalismen påvirket politikk og samfunn i Sovjetunionen og USA, og hvilke etterfølger har dette fått?" Er det noen som vet hvordan jeg på best mulig måte kan følge opp denne problemstillingen, evt, har en bedre idé? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Du kunne ha hatt noe mer spesifitk som «Amerikanernes syn på 'kommunismen' under The Red Scare» Kommunisme i hermetegn med en årsak; Lenin brøyt med Marx' ideer allerede etter noen uker. Lenke til kommentar
auroram92 Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Takk skal du ha :)var til god hjelp! Lenke til kommentar
stifa Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Det beste er å ta det opp med historielærer. Han/hun er pliktig til å verifisere problemstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå