Sigurd2 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) jeg har Windows 7 Enterprise 32bit. funker den? Med 32bit OS vil du ikke engang få brukt halvparten av rammen som maskinen kommer med. Skal vel gå greit å bruke produktnøkkelen som står under maskinen, dersom du får lånt en plate. Sønnen min fikk seg nylig nesten samme maskinen, utgaven med i5 prosessor. I stedet for reinstallasjon, avinstalerte jeg heller alt unødvendig. Tok nok en del lenger tid, men gir (nesten) samme gevinst på ytelse. Synd at brodusentene skal strappe maskinnene fulle av alt mulig bloatware. Eneste negative med maskinen er at tastaturet svikter/ bøyer seg mye. Gir en følelse at at det er billig og simpelt. Endret 14. juni 2011 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Forresten, hvis du ikke er heeelt 100% sikker på hvordan du gjør en riktig formatering/installering, kan jeg laste opp et dokument for hvordan man gjør det. Var en skoleoppgave vi skulle legge ut på en egen skoleblogg *grøss* Jeg linker ikke til den nitriste bloggen, så du får det som Word dokument. Jada, vannmerkingen ble fail Windows 7 installasjonsguide.docx Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 pappa jobber i basefarm og kan en del pc så er ikke noe problem :=) Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Enig med de fleste her, Mac KAN design. Men utover det synes jeg ikke det er noe særlig. Windows maskinene begynner å bli kule, og bedre skal det bli når Windows 8 kommer. Tenk deg en tablet med FULLVERDIG operativsystem innebygd. Får de HDMI og USB kontakt, trenger du bare en PC skjerm med HDMI og trådløs mus/tastatur... To maskiner som jeg synes er bedre enn Mac er Samsung 9 series, og Lenovo X1. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Ja, for meg har hvert fall Mac-opplevelsen vært mye lykkeligere enn PC-opplevelsen. Hvis du ønsker deg en problemfri hverdag og klarer deg uten allverdens av spillstøtte, så gå for en Mac. Det er en computer du kan ha i mange år. Jeg har PC, og min hverdag er også problemfri. PC-en kan jeg ha i mange år også. Once you go Mac, you never go back Black! Black! MSN facebook redigering youtube minecraft ... Her holder det med en billig PC til 3-4000 kr. Men en Macbook Pro er jo mye mer sexy! Absolutt. Jeg elsker min MacBook. Jeg vil aldri gå tilbake. Bruker den til animasjonprosjekter, redigering, surfing på nettet, musikk og masse forskjellig samtidig, uten problemer. Har opplevd noen ganger at den har hengt seg opp litt, men herregud, ikke i nærheten så ofte som med PC. Kan ikke minnes sist PC-en min hang seg opp. Med din tankegang er jo Mac et mye dårligere valg, for meg. Til slutt vil jeg bare legge til det gode gamle ordtaket; du får det du betaler for. Endret 14. juni 2011 av Mr. Lid Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Ja, for meg har hvert fall Mac-opplevelsen vært mye lykkeligere enn PC-opplevelsen. Hvis du ønsker deg en problemfri hverdag og klarer deg uten allverdens av spillstøtte, så gå for en Mac. Det er en computer du kan ha i mange år. Jeg har PC, og min hverdag er også problemfri. PC-en kan jeg ha i mange år også. Once you go Mac, you never go back Black! Black! MSN facebook redigering youtube minecraft ... Her holder det med en billig PC til 3-4000 kr. Men en Macbook Pro er jo mye mer sexy! Absolutt. Jeg elsker min MacBook. Jeg vil aldri gå tilbake. Bruker den til animasjonprosjekter, redigering, surfing på nettet, musikk og masse forskjellig samtidig, uten problemer. Har opplevd noen ganger at den har hengt seg opp litt, men herregud, ikke i nærheten så ofte som med PC. Kan ikke minnes sist PC-en min hang seg opp. Med din tankegang er jo Mac et mye dårligere valg, for meg. Vet at det hadde holdt med en billig pc. men jeg skal legge en god del penger idet fordi jeg regner med at den skal holde ut videregående. please svar fort på spørsmålet hvor mye kostet Dell Latitude D630 da den var ny? := Endret 14. juni 2011 av Gurre97 Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Ja, for meg har hvert fall Mac-opplevelsen vært mye lykkeligere enn PC-opplevelsen. Hvis du ønsker deg en problemfri hverdag og klarer deg uten allverdens av spillstøtte, så gå for en Mac. Det er en computer du kan ha i mange år. Jeg har PC, og min hverdag er også problemfri. PC-en kan jeg ha i mange år også. Once you go Mac, you never go back Black! Black! MSN facebook redigering youtube minecraft ... Her holder det med en billig PC til 3-4000 kr. Men en Macbook Pro er jo mye mer sexy! Absolutt. Jeg elsker min MacBook. Jeg vil aldri gå tilbake. Bruker den til animasjonprosjekter, redigering, surfing på nettet, musikk og masse forskjellig samtidig, uten problemer. Har opplevd noen ganger at den har hengt seg opp litt, men herregud, ikke i nærheten så ofte som med PC. Kan ikke minnes sist PC-en min hang seg opp. Med din tankegang er jo Mac et mye dårligere valg, for meg. Vet at det hadde holdt med en billig pc. men jeg skal legge en god del penger idet fordi jeg regner med at den skal holde ut videregående. please svar fort på spørsmålet hvor mye kostet Dell Latitude D630 da den var ny? := Den klossen ville jeg aldri i verden kjøpt om jeg skulle hatt en laptop i seks år. Ville uten tvil gått for en Macbook Pro med SSD + HDD, i5 eller i7 prosessor og minst(!) fire GB ram. Mange Macbook Pro på finn.no. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Ville gått for en fin PC til rundt 7-8000kr. Du får som regel 4 GB RAM, og så kjøpt en SSD disk og byttet ut den interne HDD med en SSD. Windows 7 har TRIM støtte for SSD, mens Mac har kun TRIM støtte for SSD du kjøper av dem (svindyre og dårlige). Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Her er en som jeg synes var veldig fin. Fikk testet en på Siba. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=628921 Personlig så liker jeg business bærbare bedre. De er mere robust, og ment å tåle litt mer. Ofte er de konservative i design, og gjerne børstet metall som cover. HP Probook, HP Elitebook eller Dell Latitude synes jeg er kjempe gode PC'er. Latitude og Elitebook er litt dyre.. Personlig synes jeg 13,3" er en perfekt størrelse. Prøv å få med sandy bridge prosessor, og gjerne i5, for da har du turbo boost også. Hvis du ikke driver med spilling osv, så er den interne grafikken til sandy bridge prosessorene mer enn god nok. (samme som de har i MacBook Pro 13.3") ProBook: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632600 (i3 dessverre, men hvis du liker form faktoren så finner du nok i5 også hvis du søker litt på nett) http://www.dustinhome.no/pd_5010598153.aspx Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg kan anbefale MacBook Pro på det varmeste, sålenge du ikke spiller. Du får en maskin av høy kvalitet, spesielt byggekvalitet. Bruker OS X og Windows om hverandre, og har gjort det siden 18 April, og trives veldig godt i OS X. Det er rett og slett en vanesak. Touchpadden på MB Pro er totalt overlegen andre, har prøvd multi-touchpad fra andre leverandører, som HP, og den er elendig sammenliknet. - Mortis 1 Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Min erfaring er at bærbare ikke varer mer enn 3 til 5 år. Dette er sannsynligvis ikke den siste datamaskinen du kjøper deg, og det er med andre ord ikke enden av verden om du "velger feil". Til din bruk ville jeg anbefalt å kjøpe en brukt mac eller PC sammen med en ny SSD, mange penger spart. Lenke til kommentar
els09 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har både en sandy bridge gaming pc og en macbook pro 13. Og må si at jeg trives mer på macen en det jeg gjør på pcen. Selvom pcen knuser macbooken når det kommer til specs. så stasjonær data foretrekker jeg pc, men bærbar anbefaler jeg deg mac på det varmeste! Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Til syvende og sist er det opp til TS, hans smak, og økonomi som blir avgjørende. MacBook Pro har en wow faktor, men mange kan heller ikke forstå hvorfor man skal bruke så mye penger på en datamaskin. Ja, den er fin, men litt patetisk å kjøpe Mac bare for wow faktoren.. Råd til TS, finn din stil og kjøp tilsvarende. Her følger min private erfaring og mine meninger: Jeg har hatt nyeste MacBook Pro 2011, og synes at det eneste som var bra med den var design og trackpad. Maskinen ble glovarm, og nåde meg om jeg gikk inn på en site med Flash. Windows 7 er utrolig rask med SSD, har gratis antivirus (security essentials), Office 2010 som fungerer 40 ganger bedre enn Office 2011 for Mac, og Live essentials 2011 passer mine behov bedre enn iLife. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Liten utfordring til alle som leser her Apple Macbook PRO 15" i7-2,0GHz(Quad)/4GB/500GB klarer noen å finne en pc med samme spesifikasjoner under 12k som den koster. Nå må du slutte å lyve. Hvor finner du en MBP 15" av ny-typen til 12000 kroner? Den billigste varianten koster i utgangspunktet 15000 kroner. Trekker vi fra 10% studentrabatt for de som får det, havner vi på 13500 kroner. Videre ser jeg at du vingler frem og tilbake i det du sier. Virker som du i utgangspunktet har bestemt deg for at du SKAL ha MBP? Er denne tråden bare ment som en slags provokasjon? Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 på it24 koster den ca 12k... jeg har veldig lyst på mac men finner noen en pc som er billigere, bedre spesifikasjoner og har et ok design så kan jeg fort ombestemme meg Men en annen grunn til mac er jo at jeg får ny laptop på videregående for 800 kr uansett... Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 på it24 koster den ca 12k... jeg har veldig lyst på mac men finner noen en pc som er billigere, bedre spesifikasjoner og har et ok design så kan jeg fort ombestemme meg Men en annen grunn til mac er jo at jeg får ny laptop på videregående for 800 kr uansett... Du er klar over at du da får en gråimportert maskin? Tastaturet er engelsk, men du får klistremerker til å klistre på tastene slik at du får "norsk" tastatur. For øvrig koster den 12 880 kroner hos IT24, altså mye nærmere 13000 kroner enn 12000 kroner. Du har vel allerede fått denne linken så vidt jeg har registrert i tråden, men jeg gjentar: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629064#extra Denne Asus'en tar jeg glatt i 10 av 10 tilfeller overfor Macbook'en. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Helt ærlig så skjønner jeg ikke hvordan mange i denne tråden klarer å simplifisere det ned til svart-hvitt og myter. Det er idiotisk å tro at Mac er bedre enn Windows, og vice versa. Faktum er at begge har forskjellige bruksområder. Hvis du skal kjøre spill, eller har lyst på ett stort utvalg av applikasjoner bør du gå for Windows. Hvis du har lyst på mindre utvalg, men dønn stabilitet som konsekvens av dette går du for OSX. OSX har lite hardware-support utenfor hva Apple bestemmer, mens NT og Linux-baserte operativsystemet støtter det meste. Dette er en av hovedgrunnene for at OSX virker kjappere og mer stabilt. Mac-maskiner har ofte bedre byggekvalitet, og skjermene er ofte spesielt bedre. Selv kjører jeg Arch Linux og Windows 7 i dualboot, og begge operativsystemene er rock-solid uten problemer, og de eneste problemene jeg får skaper jeg selv. Jeg har aldri brukt OSX. EDIT: Dessuten forstår jeg ikke denne fanboy-greien der mange av dere prøver å få noen andre til å kjøpe samme produkt som dere, når dere ikke tjener noe på det. Se objektivt på det. Endret 15. juni 2011 av Kaymeerah 1 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Hvis du skal ha et alternativt i samme prisklasse, hva med denne: http://www.hardware.no/artikler/baerbar_med_ekstra_touchskjerm/99097 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå