Gå til innhold

Sniktitt: Battlefield 3 (PC, PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Unlock systemet er helt klart bedre i COD. I BC2 hadde man alt relativt kjappt, men at det tar lengre tid å levle til topps i BC2 er det ingen tvil om. Men mye av poenget med å levle oppover forsvinner jo når man likevel er i besittelse av alt utstyr ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har ikke CoD den samme varige appellen?

Den som visste det, burde utvilsomt utvikle skytespill. Til syvende og sist handler det nok om smak, men jeg kan framsette en teori: Multiplayeren i alle nye CoD-titler er konstruert rundt en kjerne omtrent like enkel som CS, med et permanent, RPG-aktig progresjonssystem som eneste reelle nyvinning. Nå, fem år senere, er det ikke lenger så revolusjonerende, og det virker kanskje naturlig å gravitere mot titler som tilbyr tilsvarende systemer i tillegg til en kompleks kjerne, snarere enn som erstatning for en.

Lenke til kommentar

Jeg for min del misliker alt som heter unlocks, jeg har ikke samme samlemanien som mange mange andre. Synes det var for mange unlocks i BF2, og der var det 7 våpen. Dette er en av grunnene til at jeg ikke klarer Free to Play spill ( De er som regel moro i betaperioden, så mister jeg all interesse når det låses ned. )

Jeg vil spille på samme grunnlag som den som har hatt 100 timer i spillet. Han kan godt knuse meg for å ha 100 timer mer trening i spillet, men jeg skal ikke være underlegen ved våpenutvalg og andre ingame abilities.

edit: ordvalg

Endret av StreptoOld
Lenke til kommentar

Jeg for min del misliker alt som heter unlocks, jeg har ikke samme samlemanien som mange mange andre. Synes det var for mange unlocks i BF2, og der var det 7 våpen. Dette er en av grunnene til at jeg ikke klarer Free to Play spill ( De er som regel moro i betaperioden, så mister jeg all interesse når det låses ned. )

Jeg vil spille på samme grunnlag som den som har hatt 100 timer i spillet. Han kan godt knuse meg for å ha 100 timer mer trening i spillet, men jeg skal ikke være underlegen ved våpenutvalg og andre ingame abilities.

edit: ordvalg

Er stort sett enig med deg; unlocks kan være ekstremt irriterende siden man fort blir underlegen så lenge det finnes andre med mer spilletid. I mine øyne gjelder dette dog kun for CoD-serien og de perksa man opparbeider seg der, som forøvrig er et latterlig konsept (man får bonuser av å dø flere ganger på rad? really?).

Det eneste jeg reagerte på i BC2 var mangelen på f.eks. defibrilator hos medics fra første stund. Ellers sier jeg ingenting på at man får våpen etter spilletid/ranks, siden det tross alt blir mer realistisk på den måten. Tviler sterkt på at det norske forsvaret deler ut f.eks. M82-rifler til nye rekrutter.

Lenke til kommentar

Men mye av poenget med å levle oppover forsvinner jo når man likevel er i besittelse av alt utstyr ;)

En rank i BF betyr faktisk noe i motsetning til i CoD. Ikke bare få nye våpen og et tøft bilde for prestigelevelen.

Prestige på en helg my arse.

Heller general på et par år.

Lenke til kommentar

Multiplayeren i alle nye CoD-titler er konstruert rundt en kjerne omtrent like enkel som CS, med et permanent, RPG-aktig progresjonssystem som eneste reelle nyvinning. Nå, fem år senere, er det ikke lenger så revolusjonerende, og det virker kanskje naturlig å gravitere mot titler som tilbyr tilsvarende systemer i tillegg til en kompleks kjerne, snarere enn som erstatning for en.

Hvorfor skal kjernen være kompleks? Det er ikke alltid nødvendig. Rema 1000 etc etc.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal kjernen være kompleks? Det er ikke alltid nødvendig. Rema 1000 etc etc.

Kompleksitet er ikke et krav, men en mulig forklaring på hvorfor Battlefield varer lengre enn CoD. Desto mer komplekst noe er, jo lengre tid tar det før man har prøvd alt.

Lenke til kommentar

Kompleksitet er ikke et krav, men en mulig forklaring på hvorfor Battlefield varer lengre enn CoD. Desto mer komplekst noe er, jo lengre tid tar det før man har prøvd alt.

Helt sikkert en forklaring på hvorfor BF varer lengre en CoD for noen. Det finnes fremdeles mange av dem som vil ha det rene. Du nevnte CS som jo fremdeles er populært, jeg ville kanskje ikke kalt CoD rent FPS. Det har et arkadepreg i form av f.eks. killstreaks, mens BF er mer First Person Warfare kan man kanskje si.

Det jeg var ute etter å poengtere var at mange kritiserte CoD på feil grunnlag: "BF er bedre fordi de har tanks lololo". Hele CoD hadde blitt fucka om det hadde vært tanks, det er ikke sånn gameplayet er bygget der. For all del, hat på grafikken. BF3 ser nydelig ut.

Lenke til kommentar

Hvor har du data som sier at BF varer lenger enn CoD?

Jeg sier ikke at BF varer lengre enn CoD, jeg brukte det som en ikke-nødvendigvis-korrekt presupposisjon for å komme med en potensiell forklaring på hvorfor så mange her sverger til Battlefield.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det norske forsvaret deler ut f.eks. M82-rifler til nye rekrutter.

Deler ut og deler ut... De deler ikke ut til alle og enhver, men de som blir satt til å være skarpskyttere begynner å skyte med skartskytterrifler ca 4 mnd etter innrykk. De som går videre og skal på 12,7mm MØR (matereiellødeleggelsesrifle) skyter med den før det er gått 6 måneder etter innrykk. Men det er ikke særlig mange som utdannes på dette i førstegangstjenesten.

Ellers er det bra at de gidder ta seg bryet med å lage tilpassede versjoner til pc og konsoll. Når bare grafikkortet i en skikkelig pc koster like mye som hele konsollen er det jo greit å få litt uttelling for dette på pc.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det norske forsvaret deler ut f.eks. M82-rifler til nye rekrutter.

Deler ut og deler ut... De deler ikke ut til alle og enhver, men de som blir satt til å være skarpskyttere begynner å skyte med skartskytterrifler ca 4 mnd etter innrykk. De som går videre og skal på 12,7mm MØR (matereiellødeleggelsesrifle) skyter med den før det er gått 6 måneder etter innrykk. Men det er ikke særlig mange som utdannes på dette i førstegangstjenesten.

Ellers er det bra at de gidder ta seg bryet med å lage tilpassede versjoner til pc og konsoll. Når bare grafikkortet i en skikkelig pc koster like mye som hele konsollen er det jo greit å få litt uttelling for dette på pc.

Nå ble bare jeg fristet til å verve meg i militæret :p

Gleder meg så sykt til battlefield 3 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...