Gå til innhold

Sniktitt: Battlefield 3 (PC, PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett hvor mye jeg gleder meg til dette spillet (noe jeg har gjort i flere år), så blir noe av entusiasmen kvelt av EAs håpløse valg med tanke på forhåndsbestillinger og eksklusivt innhold.

Man blir rett og slett tvunget til å velge mellom spesifikke tilleggspakker som burde vært tilgjengelig for samtlige spillere. Dette er på grensen av det konkurransetilsynet tillater.

Lenke til kommentar

Frostbite2-traileren fra E3, hvor de brukte både PC og PS3 kanskje?

Blir uansett tidenes spill. ALRIGHT!

Morsomt. Jeg mener å ha lest (kilde) om at BF3 krever DX10 og 11 for å kjøre det. Har PS3 naturlig støtte for dette? Uansett, glad for å se at vi dropper det 10 år gamle OSet folk fortsatt sitter med. Det er XP og konsoller som holder utvikling tilbake ;) .

Og det gleder meg at det endelig kommer et spill som har PC i fokus og portes til konsoll og ikke andre veien :D . Ser veldig frem til dette og jeg håper de innfrir.

Kjipt at det mest sannsynlig blir Origin (EADM reskinned) ekslusivt. EA har ikke akkurat god støtte her i huset.

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Spillet ser veldig bra ut.

Når det er sagt synes jeg det desverre lukter litt fanboy av denne artikkelen. Artikkelforfatter skriver at grafikken er fantastisk, men at kjernen i spillet er den samme som for syv år siden. Dette gjør tydeligvis ingen verdens ting når det er snakk om BF, men når CoD diskuteres er dette en av de fremste kritikkene. Refererer forøvrig til en veldig bra artikkel om spilljournalisters subjektivitet av Jon Cato Lorentzen i Aftenposten tirsdag (14/06-11).

Så til dere som setter opp CoD mot BF og heier så til de grader på én av dem; Vi snakker her om to ganske så forskjellige spill. De er begge skytespill, men de har to helt ulike tilnærminger til kamp. BF er stort, grandiøst, teamplay-taktisk og treigt. CoD tar for seg små "encounters" på en mer hurtig og arkadepreget måte. CoD behøver også masse taktikk, men på et annet plan.

At dere foretrekker BF er helt greit, men utsagn som "JEG HAR ALDRI GLEDET MEG SÅ MYE TIL NOE FØR FAPFAPFAP, MEN COD SUGER BALLE DA" bør man slutte med. Det får en til å virke sneversynt så til de grader.

Jeg skal kjøpe begge spillene.

Lenke til kommentar

Artikkelforfatter skriver at grafikken er fantastisk, men at kjernen i spillet er den samme som for syv år siden.

Dette gjør tydeligvis ingen verdens ting når det er snakk om BF, men når CoD diskuteres er dette en av de fremste kritikkene.

Battlefield 2 kom ut samtidlig som Call of Duty 2. Hvilket spill i rekken har CoD-franchisen kommet til nå? 8?

Battlefield prøvde forøvrig noe nytt med Bad Company-serien, men den fikk såpass hard medfart fra mange av BF-veteranene, så det er bare rett og rimelig at Dice returnerer til røttene sine med BF3.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Battlefield 2 kom ut samtidlig som Call of Duty 2. Hvilket spill i rekken har CoD-franchisen kommet til nå? 8?

Battlefield prøvde forøvrig noe nytt med Bad Company-serien, men den fikk såpass hard medfart fra mange av BF-veteranene, så det er bare rett og rimelig at Dice returnerer til røttene sine med BF3.

Og? Ingen nyvinning er ingen nyvinning. Det kan argumenteres for at CoD er mer utvannet fordi det er fler av dem, men utviklerne mener tydeligvis at de har nok innhold til å gi ut så mange titler, noe som bevises av salgstallene. Jeg setter spørsmålstegn ved om det er større varisjon i BF-rekka enn det er i CoD, på tross av flere spill i sistnevnte.

Ikke misforstå meg, jeg gleder meg også til BF3, skal oppgradere PC-en og alt, men jeg synes CoD (som jeg også er stor fan av p.g.a. det høye tempoet i gameplayet) får urettmessig mye kritikk.

Lenke til kommentar

Så til dere som setter opp CoD mot BF og heier så til de grader på én av dem; Vi snakker her om to ganske så forskjellige spill.

Dette er ikke noen revolusjonerende observasjon, og mangler fullstendig takhøyde for alle de andre faktorene som spiller inn. For min del handler det iallefall ikke bare om at jeg foretrekker litt skala på kampene, men også om hvordan de respektive utgiverne/utviklerne forholder seg til den kundegruppen jeg tilhører, hvor mye de lyver, hvor ofte de fornærmer intelligensen min, om de kunstig blåser opp MSRP, hvor kjip de er med oppfølgerinnhold, også videre.

Lenke til kommentar

Dette er ikke noen revolusjonerende observasjon, og mangler fullstendig takhøyde for alle de andre faktorene som spiller inn. For min del handler det iallefall ikke bare om at jeg foretrekker litt skala på kampene, men også om hvordan de respektive utgiverne/utviklerne forholder seg til den kundegruppen jeg tilhører, hvor mye de lyver, hvor ofte de fornærmer intelligensen min, om de kunstig blåser opp MSRP, hvor kjip de er med oppfølgerinnhold, også videre.

Uæ. For det første virker det som om det skulle vært det (en revolusjonerende observasjon) når man ser på de fleste uttalelsene om dette på diverse fora. For ordens skyld påberopte jeg meg heller ikke å ha kommet med noe som helst revolusjonerende. For det andre henvendte jeg meg mot de argumentene de fleste kommer med i denne diskusjonen, som i stor grad handler om spillene i seg selv og ikke så mye meta. Du må gjerne velge spill etter hvordan utviklerne oppfører seg.

Lenke til kommentar

For de som tar seg bryet med å lese spillsider, tror jeg ikke meta-hensyn er uviktige. Som en lakmustest er det jo bare å nevne Activision i positive ordelag, og vente på reaksjonene. Det er ikke unaturlig at det, sammen med den fallende stjernen til dagens Infinity Ward (og Treyarchs kroniske talentløshet), lett projiseres lett på den eneste franchisen Activision bryr seg om.

Eventuelt så er den store forskjellen at gameplayet til CoD ikke har den samme varige appellen som Battlefields, og derfor frister det ikke kjempemye å betale noen hundrelapper for den femte utgaven av CoD 4.

Lenke til kommentar

har veldig lyst å kjøpe dette til pc, men de fleste kompisene mine har nok ikke gode nok dataer til å kjøre det. Blir nok nødt til å kjøpe det til PS3 for å spille med venner. Men jeg lurer på hvorfor dette blir nedgradert til konsoll? skjønner ikke hvorfor PS3 ikke skulle klare å kjøre det fulle BF3 :(

Tuller du?

PS3 og Xbox 360 er 5-6år gamlek konsoller! Utviklingen går videre og bra er det. PC er best på skytespill.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at PC'en min skal klare å dra dette på en rimelig høy grafikk setting, har allerede satt av 2 uker ferie den 26. oktober så dette spillet bli bra! Godt å se at det Battlefield returnerer til PC. Det er slik det bør være. PC er tross alt den mest dynamiske løsningen og den minst begrensede plattformen.

Lurer dog på hvordan det ligger an med LAN støtte i dette spillet, om vi får coop i dette spillet slik vi hadde i BF2 (greit å ha når man sitter på hytta uten nett eller hvor faen det måtte være...) En annen ting jeg lurer på er om man har samme funksjonene som i BF2 når man er medic/engineer/support, det at man automatisk deler ut de respektive bonusene når man sitter i kjøretøy?

Det blir en ny bærbar type Asus G74SX i løpet av sommeren, er spent på om den er i stand til å dra BF3.

Endret av PheIix
Lenke til kommentar

For de som tar seg bryet med å lese spillsider, tror jeg ikke meta-hensyn er uviktige. Som en lakmustest er det jo bare å nevne Activision i positive ordelag, og vente på reaksjonene. Det er ikke unaturlig at det, sammen med den fallende stjernen til dagens Infinity Ward (og Treyarchs kroniske talentløshet), lett projiseres lett på den eneste franchisen Activision bryr seg om.

Eventuelt så er den store forskjellen at gameplayet til CoD ikke har den samme varige appellen som Battlefields, og derfor frister det ikke kjempemye å betale noen hundrelapper for den femte utgaven av CoD 4.

Test på hva? At Activision ikke er godt likt? Det har vi jo alt snakket om, og kommet frem til at du (og andre) bryr deg om det, mens jeg (og andre) gir litt faen så lenge spillet gir meg underholdning.

Hvorfor har ikke CoD den samme varige appellen? Makan til challenge/achievement-system skal man lete lenge etter. Si hva du vil om den måten å "fange" spillere på, men jeg liker det. Jeg har 650 timer på CoD:MW2 mot 28 timer på BF:BC2. To each his own.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...