Isklar Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Heisann! Har nokre spørsmål i samanheng med min munnlege eksamen no på torsdag som omhandlar teknologi og norsk språk. 1. Dersom du har tlf med fulltastatur: Føler du at det har ført til at du oftare kuttar ut å forkorte ord, enn før du fekk det? 2. Korleis skriv du i dine SMSar/Chat? Forkortingar og/eller dialekt eller rein nynorsk/bokmål? Varierar du etter kven som er mottakar? Alle svar tas i mot med takk Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg skriver akkurat like lange og vanskelige ord med qwerty som med 9-tasters tastatur. Og jeg skriver like rent bokmål på begge tastaturformer og uansett hvem jeg skriver til. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Skriver for det aller meste ordentlig i meldinger også, selv om terskelen for å ty til kreative forkortelser nok er hakket lavere der. Nå skal det sies at jeg ikke er typen som har det med å føre samtaler over SMS. Lenke til kommentar
K.B.E Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 1. Nei. 2. Jeg skriver dialekt. Det kan variere litt på hvem som er mottaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå