Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel er noe dritt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

min mening er klar

 

NGT ruler

 

Har hatt ngt i litt over 2 år no og linja demmes er helt topp.

 

Hadde problemer i begynnelsen da jeg bor 3666 m unna sentralen og det var ikke ledige linjer inn til min telefon

Etter mye om og men så fannt vi ut at vi kunne gjøre noe som heter UTJEVING på linja. da funket det som f.

 

Har hatt en jevn og god linje hele tiden og har det vært noen problemer så er det bare å ringe og det blir fixa. Litt irriterende er den mailen med som sier hvis du er litt sen med en regning.

 

Dem har hatt noe problemer med med kundesevicen og det er jeg forsåvidt enig med. Det tar altfor lang tiod å komme fremm men jeg har lært meg å ringe til riktig tidspunkt dvs rett før stengetid eller rett etter åpnmingstid

Tiden mellom 1430 og 1530 pleier ofte å være bra oxo for da er mange på vei hjem fra jobb. sen ettermiddag er håpløs.

 

Noen skriver at det er underleverandørene sin feil at ting tar tid. Dette er jeg sikker på er riktig. Telenor slipper bare autorisert peronell inn på linjene og sentralene sine og så vidt jeg vet så er vel det bare bravida som er godkjent nok så ting er mye opp til dem på det tekniske.

 

-Et lite råd til ngt er vel å skaffe flere kundebehandlere som kan ta både tekniske spørsmål og ting med fakturaen. Dumt å bli satt over til de forskjellige avdelingene med tilhørlig ventetid. Skaff dere en kundesentral med alvitene kundebehandlere og gjerne en god del flere av dem.

-Fix på de automatiske systemene deres slik at vi ikke blir et offer for unødvendige purringer og påminnelser. Kundebehandlerer må oxo bli flinkere til å fixe opp i de evntuelle problemene fra pulten sin og overstyre automatikksystemene.

- Få bedre dialog med Bravida og telenor ang linjene

 

 

Jeg er i hvertfall ikke i tvil hvem jeg ville ha valgt opp igjen hvis jeg får velge.

Ngt leverer bra linjer og med den fine opp ned farten sammen med pris så er dette markedets beste adsl tilbud i dag.

Ngt har oxo fått et godt fotfeste i markedet og jeg stoler mer på dem enn nye aktører som sikker er bra som tele 2 og mange av dem små.

 

Fordelene med ngt etter min mening er:

god opp ned fart samt at den er stabil

lav pris

ingen datamengde begrensinger

flere maskiner på samme linje

enkelt oppsett

alltid på nett

 

 

 

NGT ruler

Lenke til kommentar
Du skjønte ikke poenget, som opptil flere ganger tidligere i denne tråden. Poenget er: Slutt på ferie = færre unger som har altfor mye tid til å sitte her og lire av seg tullball og tøys. You do the maths.

 

 

beklager misforståelsen

Lenke til kommentar

Du må huske at en forutsetning for å ha lave priser er lave kostnader. NGT har satset på lave priser, men det har gått på bekostning av support. Trenger du mye support, ja da er vel ikke NGT noe for deg. Er du opptatt av hastighet og har et litt mer enn helt basic data-kunnskaper så er NGT absolutt veien å gå. Dessuten er dette en ganske lang kjede av events som skal til for at kabalen skal gå opp. Det er vel ikke få PC/nettverk oppsett som er satt opp helt feil, som neppe NGT kan noe for, men for skylden for fordi kunden rett og slett ikke skjønner bedre.

 

NGT taper fremdeles mer penger enn de tjener, selv om tapene etterhvert har begynt å skrumpe inn. Dette er dessuten en pioneer bransje, uten det spor av statlig støtte, i tillegg må de kjempe mot store stygge Telenor som gjør alt de kan for å hindre konkurranse.

 

At det er noe kødd er en liten pris å betale i forhold til om vi skulle være støkk med Telenor og ISDN.

Lenke til kommentar
Du må huske at en forutsetning for å ha lave priser er lave kostnader. NGT har satset på lave priser, men det har gått på bekostning av support. Trenger du mye support, ja da er vel ikke NGT noe for deg. Er du opptatt av hastighet og har et litt mer enn helt basic data-kunnskaper så er NGT absolutt veien å gå. Dessuten er dette en ganske lang kjede av events som skal til for at kabalen skal gå opp. Det er vel ikke få PC/nettverk oppsett som er satt opp helt feil, som neppe NGT kan noe for, men for skylden for fordi kunden rett og slett ikke skjønner bedre.

 

NGT taper fremdeles mer penger enn de tjener, selv om tapene etterhvert har begynt å skrumpe inn. Dette er dessuten en pioneer bransje, uten det spor av statlig støtte, i tillegg må de kjempe mot store stygge Telenor som gjør alt de kan for å hindre konkurranse.

 

At det er noe kødd er en liten pris å betale i forhold til om vi skulle være støkk med Telenor og ISDN.

 

 

 

 

det er ikke support folk klager på, det er KUNDEBEHANDLINGEN

Lenke til kommentar
Beklager:

 

Du må huske at en forutsetning for å ha lave priser er lave kostnader. NGT har satset på lave priser, men det har gått på bekostning av support og kundebehandling.

 

 

det hjelper lite når kundene er misfornøyd. det dere heller kan gjøre er å begyne å ta kundene seriøst, og heller løse problemet internt. det kan da ikke være så vanskelig å løse et så lite problem, er det løst så er jo ngt det beste tilbudet inorge. ta dette opp med deres medarbeidere. det er ikke mye vi forlanger ( vi betaler dere for dette tross alt!!!!!)

Lenke til kommentar
Ikke heng deg opp i detaljer , Poenget mitt var at det spiller ingen rolle hva NGT sier så lenge linjen ikke blir tilkoblet.

 

Det kritikkverdige forholdet , er altså at kunden i utgangspunktet ikke blir opplyst om at NGT i realiteten ikke har den fjerneste anelse om når de kan koble til , at og bruken av forventede tilkoblingsdatoer som forskyves fram 3 dager hver tredje dag , er en praksis de ikke finner kritikkverdig.

 

 

Blir så oppgitt over at dere ikke klarer å skille mellom hva som er NGT sitt problem og hva som er bravida, telenor sitt problem. Hvis NGT ikke får melding fra bravida når ting kan innstalleres så er det bravida og ikke ngt sin feil.

 

 

Flott innlegg overload. Insightful , dette har du brukt tid på .

 

-overLoad

Vet du hva jeg blir oppgitt over ?

At Du innledningsvis i ditt meningsløse innlegg siterer meg , uten å lese hva jeg skriver.

Hvis du velger å sitere meg ,underforstått referere til noe jeg har nevnt , så synes jeg det bør være et minimum å kunne forlange at , din påfølgende kommentar faktisk har referansepunkt i det jeg skriver.

 

For det første. Regner med at det er meg og mitt innlegg du ønsker å kommentere. Da hadde det kansje vært lurt å begynne med "Blir så oppgitt over at DU ikke klarer ..osv." Dere??? hvem er det ??

 

Videre , du sier altså noe om at noen (?) ikke klarer å skille mellom hva som er NGT sitt problem ... osv.

 

Nå synes jeg du skal lese det som du har sitert :

 

Det kritikkverdige forholdet , er altså at kunden i utgangspunktet ikke blir opplyst om at NGT i realiteten ikke har den fjerneste anelse om når de kan koble til , at og bruken av forventede tilkoblingsdatoer som forskyves fram 3 dager hver tredje dag , er en praksis de ikke finner kritikkverdig.

 

-overLoad

Jeg nevner ikke noe om hva som er NGT sitt problem , eller hvem sin feil , dette er.

Jeg simpelthen sier at kunden blir i realiteten holdt for narr av NGT.

Er det noen sitt problem? Kunden får problemer , selvfølgelig , telenor eller bravida er selfølgelig helt uskyldig oppi dette , de har jo ikke lovet kunden noe som helst.

 

Nå har jeg kommentert dette.

 

-overLoad

Du gir leserene et intrykk av at jeg skulle ha problemer med å skille mellom hva som er NGT,telenor eller bravida sitt problem.

Det hadde vært greit dersom du først hadde grunnlag for å påstå dette.

Konsekvensen av et slikt flåsete innlegg som du kommer med , blir jo at du framprovoserer meg til å ta stilling til en ikke-eksisterende problemstilling.Jeg må altså bruke tid på å tilbakevise dine oppspinn.

 

Jeg tror at intensjonen din var å påpeke at NGT er avhengige av underleverandører for å fysisk koble til , montere utstyr ,osv. samtidig som du er oppgitt over at noen? ikke har forstått at ansvaret for evt. forsinkelse kan ligge hos underleverandør.

 

Man trenger ikke slenge dritt , for å si sin mening.

Lenke til kommentar
Den automatiske nummersjekken skal gi informasjon om NextGenTel kan levere bredbånd til den kontakten som tilhører det fasttelefonnummeret du tastet inn. Nummersjekken undersøker hvilken sentral telefonnummeret er tilknyttet, og om denne sentralen er tilknyttet NextGenTels nett.

 

I de aller fleste tilfeller vil nummersjekken gi et korrekt svar. Det er likevel vår erfaring at feilkilder kan finnes, og at nummersjekken derved kan gi misvisende svar.I noen tilfeller kan tekniske forhold, som avstand til telefonsentral eller kvalitet på linjen, skape problemer med å levere bredbånd til deg. I enkelte tilfeller kan dette løses ved utbedring av telefonledningen. Du vil i så tilfelle få tilbud om å få installasjon mot å betale for denne utbedringen.

 

Du får informasjon i det øyeblikk leveringsprosessen eventuelt avdekker tekniske problemer, og om det i det hele tatt er mulig å levere. Har du ikke fasttelefon, eller vil være helt sikker på om du kan få eller ikke få bredbånd fra NextGenTel, så ring oss!

1.1 Gyldighetsområde

De her angitte vilkår regulerer kundens tilgang til og bruk av tjenester og tilleggstjenester levert av NextGenTel AS (heretter ”NextGenTel”) eller formidlet av NextGenTel gjennom bredbåndsportalen BroadPark. Tilknytning til bredbåndsnettet leveres hvis det er teknisk mulig å levere DSL til abonnenten. Hvis NextGenTel ikke kan levere bestilt hastighetsklasse anses bestillingen som hevet, og kunden kan få tilbud om kjøp av en alternativ hastighetsklasse. NextGenTel er ikke ansvarlig om leveringen blir forsinket eller utelatt som følge av at kunden ikke er tilknyttet en sentral som er tilknyttet NextGenTels bredbåndsnett. Dersom det av tekniske årsaker ikke er mulig å levere bredbåndstilknytningen til kunden, betaler ikke kunden noe for forsøket med mindre annet er avtalt.

3.2 Leveranse

Ved bestilling av bredbåndsabonnement vil kunden få oppgitt en forventet leveransedato. Hvis forventet leveranse blir forskjøvet vil kunden få melding om dette samt en ny forventet leveranse. Ved en vesentlig forsinkelse av forventet leveranse kan kunden heve kjøpet jf vilkårene punkt 10.4. Kunden skal gi melding om heving av kjøpet innen rimelig tid etter at en forsinkelse er meldt.

 

Osv, osv, osv...

 

Jeg synes som det virker som de opplyser om en rekke forbehold jeg...

Lenke til kommentar
Hehe må neste le når dere maser om at NGT ikke leverer linje

NGT er bare et kontor (+ Setral drift) de installerer ikke en  

eneste ting hos sluttbruker. De sitter og koser seg på kotoret sitt

.

.

.

.

.

.

Vel folkens "drep" de rette folkene da .

Jepp,som en annen også sa: Det er kun NGT som er ansvarlig i dette tilfellet. Hverken Telenor eller Bravida har noe som helst ansvarsforhold ovenfor kunden. Kunden forholder seg KUN til NGT.

 

Dersom feks. Komplett data lover å sende deg ett skjermkort innen 2 dager og du ikke får det, hva gjør du da? Ringer du til ATI eller Nvidia for å purre?

Er det Komplett eller ATI/Nvidia som ikke har oppfylt sine lovnader ovenfor deg som kunde? :roll:

 

Eller kanskje en sammenligning som flere vil skjønne bedre her:

 

Når du får lekser av frøken og bikkja spiser opp leksene dine gang på gang, tror du ikke frøken vil bli litt sint på deg? Eller vil frøken komme hjem til deg og si fy til bikkja di?

:shrug:

Lenke til kommentar
Hehe må neste le når dere maser om at NGT ikke leverer linje

NGT er bare et kontor (+ Setral drift) de installerer ikke en  

eneste ting hos sluttbruker. De sitter og koser seg på kotoret sitt

.

.

.

.

.

.

Vel folkens "drep" de rette folkene da .

Jepp,som en annen også sa: Det er kun NGT som er ansvarlig i dette tilfellet. Hverken Telenor eller Bravida har noe som helst ansvarsforhold ovenfor kunden. Kunden forholder seg KUN til NGT.

 

Dersom feks. Komplett data lover å sende deg ett skjermkort innen 2 dager og du ikke får det, hva gjør du da? Ringer du til ATI eller Nvidia for å purre?

Er det Komplett eller ATI/Nvidia som ikke har oppfylt sine lovnader ovenfor deg som kunde? :roll:

 

Eller kanskje en sammenligning som flere vil skjønne bedre her:

 

Når du får lekser av frøken og bikkja spiser opp leksene dine gang på gang, tror du ikke frøken vil bli litt sint på deg? Eller vil frøken komme hjem til deg og si fy til bikkja di?

:shrug:

 

Vel siden problem løsning og ikke "klaging" er jobben min så

har faktisk jeg på egenhånd tatt kontakt med både bravida og

telenor for og mase meg til en linje . Det var umulig hos meg

(fult i nettet og div annnen fjas fra telenor) .

Jeg fikk det fikset , verden er ikke så svart og hvit som du skal ha det til.

 

ATI leier ikke ut kort til deg med Komplett som mellom man.

Man kan da ikke sammenligne det ?

 

NGT får meldinger fra Bravida/Telenor som de gir videre til kunden,

stemmer ikke disse meldingene så er det egentilg ikke noe NGT kan gjøre.

 

De kan da ikke akkurat bytte kobberlevrandør eller ?

Lenke til kommentar

Min mening om NGT: Når det gjelder papirarbeidet kan de bli rimelig mye bedre, jeg fikk 3 regninger på beløp for tjenester BEDRE enn det jeg hadde 3 ganger etter at jeg nedgraderte abbonomentet grunnet forsvaret.

 

Når det gjelder priser og det tekniske aspektet er NGT knallbra; billig, stabilt og raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...