Gå til innhold

Passer detta sammen?

Anbefalte innlegg

Heihei

Skal endelig bygge egen pc og lurer på om dissa komponentene passer sammen og om det er et fornuftig oppsett. Vil helst unngå dumme feil :)

Kabinett: Corsair Obsidian 650D

Hovedkort: ASUS Sabertooth P67

Prossesor: Intel i5 2500k

PSU: Corsair HX 750W

Skjermkort: Gainward GeForce GTX 560

HDD: WD Green 1TB

SSD: Corsair SSD 115GB

Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz 8GB CL9

DVD/BD: Sony Optiarc Blu-ray Burner, BD-5300S

Lurer også litt på om jeg bør ha tredjepartskjøling til prosessoren eller om det ikke trengs.

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der ser bra ut, alt passer i hvert fall sammen!

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt med en CPU-kjøler med en gang, det meste kjøler bedre enn stock kjøleren. Jeg har selv Corsair H50 med min i5 760 og den kjøler veldig bra for meg!

Lenke til kommentar

Om du skal gå for tredjepartskjøling (anbefales uansett, men er ihvertfall nødvendig om du skal overklokke), så må du gå for en som blåser luften ned mot prosessoren og hovedkortet. Dette er fordi hovedkortet du har valgt er laget med et termisk deksel, som er laget slik at luften som kommer fra prosessorviften skal sprees utover i hovedkortet gjennom kanaler. Stock-kjøling blåser nedover, men det finnes mange tredjepartsløsninger som ikke gjør det, blant annet vann-løsninger som H50.

Du må også være litt forsiktig i valg av minne om du skal gå for en stor tredjeparts CPU-kjøler. Vengeance brikkene er fryktelig store, og vil ikke passe med alle valg. Corsair XMS3 minne vil gjøre akkurat samme nytten som vengeance brikkene. For å se om en kjøler passer med vengeance brikkene kan du google det.

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Flott, så på denna: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623529

Vil den funke?

Går for Corsair XMS3 1600Mhz 8GB CL9 fordi ellers må jeg ta bort en av viftene på kjøleren, og da blåser den ikke nedover.

Den vil fungere helt fantastisk. Det der er en av de aller beste CPU-kjølerne på markedet og passer perfekt til hovedkortet. Med denne kan du overklokke så mye du måtte ønske uten problemer med varme.

Det følger også med termisk pasta fra Noctua, som er det beste man får tak i.

Lenke til kommentar

Har du bestillt enda? La bare merke til nå at du har gått for en WD Green, disse spinner opp og ned i hastighet for å spare strøm, så da er de ikke helt ideele til å kjøre programmer på og er egentlig bare egnet til lagring. Ser du har en SSD du skal kjøre system og noen spill på, men om du går over grensen på den er det greit å ha en harddisk som er ganske raskt til andre spill etc.

Så om du ikke har bestillt enda bør du heller gå for denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496258, meget rask, stillegående og billig.

Det er ikke krise om det er for sent, WD Green fungerer fint den og =)

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...