Gå til innhold

VIA CPU


teaspoon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spessielle med dem er at de ikke lager noe varme. Jeg så en test hvor de hadde kjørt en Via cpu med quake 3 i 2 døgn uten kjøling uten att den hadde brent opp.. ekke værst det men de har like mye ytelse som en celeron 600

 

_________________

Msi K7T-266 PRO2-RU

Amd Athlon xp 1800+

512MB DDR 2100

Abit Siluro T400

704 Kbits Adsl linje :smile:

DA-01SL-D <-- *glise*

 

[ Denne Melding var redigert av: DeejPhant på 2002-02-05 12:49 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-05 12:52, teaspoon skrev:

Men prishovedkort utvalg da?


VIA C3 kan kjøres på både PLE133, PM133, Pro 133A (693A/694x), i810(E) og i815/i815EP, og faktisk også SIS630E. Litt avhengig av implementasjonen hos de ulike produsentene riktignok.

 

En liste over godkjente hovedkort for VIA C3 finner du her, men denne listen er langt fra komplett.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-05 12:48, DeejPhant skrev:

Det spessielle med dem er at de ikke lager noe varme. Jeg så en test hvor de hadde kjørt en Via cpu med quake 3 i 2 døgn uten kjøling uten att den hadde brent opp.. ekke værst det men de har like mye ytelse som en celeron 600



 

Via CPUene produserer varme dem og dem krever kjøling. Ser gjerne at du linker til siten som har kjørt CPUen uten kjølingi 2 døgn. Godt mulig at det går, men det kan umulig være å anbefale

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-05 22:28, Dollar skrev:

Personlig synes jeg ytelse tallene taler for å heller mega underklokke en Duron eller Celeron.


Men for all del - C3 for dem som har god tid.



 

C3 er ikke en CPU for de som vil ha maks ytelse... ingen tvil om det, men en trenger ikke så mange Mhz for å surfe eller å skrive mail e.l. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...