Gå til innhold

[Løst] Null respons fra tastaturet ingame, Morrowind.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat innstallert Morrowind igjen med utvidelsene Tribunal og Bloodmoon. Har et problem når jeg starter spillet. Kommer meg igjenom introvideo osv helt fint, men når har kisen i båten på starten av spillet spør meg om navnet mitt, fungerer ikke tastaturet mitt. Eller, jeg kan bruke alt + tab osv, men jeg kan ikke skrive inn noe navn og kommer derfor ikke videre. Har innstalert patch 1.68 elns. Har en HP laptop og tastaturet fungerer ellers helt fint. Google var ikke til veldig mye hjelp i dag, så håper noen her inne har noe peiling på hva problemet kan være. I allefall utrolig irriterende å ikke kunne gå løs på slik en perle av et RPG :)

-Bentein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kommer deg inn i options fra hovedmenyen (tror bare du trenger å bruke mus for å komme dit derfra, hvis du er in-game må du jo trykke escape...), finn keybind-konfigureringen og sjekk om spillet registrerer det når du trykker på ting?

Jeg husker vanilla Morrowind hadde noen quirks med det bindings, men det er jo i så fall merkelig om det ikke er fikset nå.

Lenke til kommentar

Funker ikke i options heller, så virker som at hele spillet sliter med å kommunisere med tastaturet. Mangler det en såkallt "global hook" ? Er ikke det en .dll fil i windows som skal få en "global hook" på seg og sørge for kommunikasjon mellom tastatur og program? Noen måte dette kan ordnes manuelt?

Kjører windows vista, kjører spillet som administrator for å unngå en bug med snø, ikke noen kombatiblitetsmodus. Kan sjekke specs hvis dette kan ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Har nå prøvd alt det mine pc kunnskaper kan komme på å gjøre. Er rart, for har jo kjørt det tidligere på Vista. Husker ikke om det var denne eller min forrige laptop tough.. Så bumper denne litt og håper det er noen med mer peiling enn meg der ute, selv om dette begynner å ligne litt på masing nå ^^

Lenke til kommentar

Har desverre ikke noe eksternt tastatur da vi kun har 3 laptopper i huset, men det er litt rart siden alt annet funker så bra. Har prøvd reinnstall, men er samme enda. Har også sjekket alt jeg finner på nett uten å bli noe klokere :p

edit: Btw, takk for all hjelp så langt! :D Selv om det ikke har vært så mye resultat er det godt å bli hørt når man sitter å forumwhiner over sine små pc problemer :p

Endret av Bentein_InnleggNO
Lenke til kommentar

Og det FUNKER! :D Oppdaterte drivere til tastaturet, kun for å få melding om at de allerede var helt oppdatert, fortsatte å prøve med forkskjellige kompatiblitetsmoduser og forsøkte diverse ting jeg googlet fram. Plutselig helt tilfeldig spørr brannmuren min om Morrowind.exe skal få inserte en global hook på en .dll fil i windows, jeg svarer ja og det funker som bare det nå :D Var denne operasjonen som manglet, og jeg vetta søren hva som trigget den til å starte nå siden jeg ikke gjorde noe spessielt, så kan være dårlig kommunikasjon mellom morrowind.exe og windows vista, men i allefall funker spillet nå :) tusen takk for all hjelp! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...