N o r e n g Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Skylles vel bad optimalisering i spillet. For min del er fps alt. Må ha 100+ stable så går heller ned på gfx innstillinger for å få det. Få tak i litt flytende nitrogen og en løsning for å forsyne CPU konstant med dette tror jeg er en bedre løsning da. Problemet er antall draw calls som må gjøres hvert sekund. Uansett lite forskjell mellom 70 og 120 fps i et spill som får minimum 55ms ping. Endret 29. mars 2012 av Hårek Unødig multi-sitering Lenke til kommentar
fenele Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 (endret) Men er sikkra ei stund fremover da med to kort. 570 SLI bør vel ligge på samme nivå som et 660-670 kort. Endret 29. mars 2012 av Hårek Unødig sitering Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2012 Men er sikkra ei stund fremover da med to kort. 570 SLI bør vel ligge på samme nivå som et 660-670 kort. Hvis definisjon av fremtidssikring er at nye lanseringer fungerer bra tre-fire uker etter lansering, så ja. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Fremtidsikring er å kjøpe den nye generasjonen som kommer nå på mandag. 3 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Oppdatert Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 9. mars 2012 Del Skrevet 9. mars 2012 Denne guiden lærte meg ganske mye! Takk arni90! 1 Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Noen som kan si meg noe om HD7870, hvor vil dette kortet havne på listen over ytelse osv.? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Noen som kan si meg noe om HD7870, hvor vil dette kortet havne på listen over ytelse osv.? Midt imellom 6970/570 og 7950/580 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Har tatt en oppdatering som tar med GTX 680 og de nye AMD-kortene i tillegg til å rydde opp litt Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 (endret) Så med andre ord 7870 er ikke noe dårlig kjøp sånn egentlig til 3k? Eller de fleste koster vel rundt 2,7k. Endret 28. mars 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Så med andre ord 7870 er ikke noe dårlig kjøp sånn egentlig til 3k? Eller de fleste koster vel rundt 2,7k. Nesten like bra som GTX 580 (som er redusert kraftig i pris) med nesten halvert strømforbruk, mer VRAM, bedre overklokking og lavere pris er definitivt en veldig god deal ja. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 28. mars 2012 Del Skrevet 28. mars 2012 Ja ok, takker for svar. Hva er spådommene for skjermkort sånn maks 1 måned frem? Vil det kommer noe bedre i denne klassen inntil da? Vil det komme noe ifra nvidia er vel det som man burde spørre om kansje? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Nvidia kommer kanskje med noen billigere kort i slutten av april og AMD lanserer et dualGPU-kort er det eneste jeg har lest. 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 29. mars 2012 Del Skrevet 29. mars 2012 Tja dual gpu blir for mye penger og billigere betyr ikke nødvendigvis bedre, hehe, men da er det bare å fleske til da skjønner jeg, 2 kort hadde vel vært det beste, men får begynne i det små, hehe. Lenke til kommentar
settings Skrevet 2. april 2012 Del Skrevet 2. april 2012 linka til denne i "guiden" jeg skriver digg at du rydda Lenke til kommentar
ScottPott Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Lært masse om skjermkort! Veldig fin tråd Arni90! Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Denne tråden så jeg ikke før nå. Kjempebra jobba, arni90! Du bidrar virkelig til forumet! Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Vil påpeke at kravet om å ha eksakt samme kort for å kjøre SLI ikke lenger gjelder. Så lenge selve GPU-en på kortene er den samme, og de har lik mengde minne, er det nok. Siterer fra SLI Zone: Can I mix and match graphics cards that have different GPUs?No. For example, an XXXGT cannot be paired with a XXXGTX in an SLI configuration. Can I mix and match graphics cards from different manufacturers? Using 180 or later graphics drivers, NVIDIA graphics cards from different manufacturers can be used together in an SLI configuration. For example, a GeForce XXXGT from manufacturer ABC can be matched with a GeForce XXXGT from manufacturer XYZ. Can I mix and match graphics cards is one of them is overclocked by the manufacturer? Yes. A GeForce XXXX GTX that is overclocked can be mixed with a standard clocked GeForce XXXX GTX. Can I mix and match graphics cards with different sizes of memory? No. For example, an XXXGT 512MB cannot be paired with a XXXGT 1GB in an SLI configuration. EDIT: Er mulig jeg misforstår hvor "streng" du er i første post, men lar dette stå like vel (just in case ) Endret 17. april 2012 av medlem-68510 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 Vil påpeke at kravet om å ha eksakt samme kort for å kjøre SLI ikke lenger gjelder. Så lenge selve GPU-en på kortene er den samme, og de har lik mengde minne, er det nok. Siterer fra SLI Zone: EDIT: Er mulig jeg misforstår hvor "streng" du er i første post, men lar dette stå like vel (just in case ) Har hørt veldig mange rapporter om lite samarbeidsvillige drivere når man kjører kort med forskjellig VGABIOS. Med tanke på at man ikke ønsker flere problemer enn nødvendig med SLI/CFX lar jeg det stå slik Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Ikke for å bytte tema her, men jeg fatter ikke at denne tråden ikke har blitt klistret og står på første side med tanke på hvor mye bra info det er å finne her om skjermkort, og itillegg til at mye av det folk spør om ofte står godt forklart her av arni90. Dette synes jeg er altfor dårlig av dem som administrerer her på forumet. En apekatt hadde skjønt dette. Endret 8. mai 2012 av San22_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå